April 14, 2008

Piept de curca umplut cu ciuperci si *Bergkäse




  • 1 kg piept de curca
  • 500 g ciuperci
  • 6-8 frunze busuioc
  • 2 catei de usturoi
  • 100 g *Bergkäse-cascaval "mai vechi"/maturat
  • 2 rosii
  • sare
  • piper
  • praf de chili
  • busuioc si oregano uscat/macinat


Am despicat bucata de piept în doua, deoarece am facut 2 fripturi umplute.
(una a primit-o cumnatul meu, cu tot cu punga :D ). Fiecare bucata, am taiat-o pe jumatate, dar nu de tot, ci încît sa se deschida ca o carte. 
Am facut un piure din rosii, usturoi, sare, piper si ceva busuioc.
Cu aceasta pasta am uns interiorul carnii. Am adaugat un rînd de ciuperci feliate.


Deasupra, un rînd de cascaval si busuioc.


Am închis si condimentat carnea pe ambele parti cu sare, piper, 
praf de chili, busuioc si oregano uscat.


Am taiat restul ciupercilor si le-am pus în punga pe lînga bucatile de carne.


Vedere din cuptor :D
Ciupercile, cascavalul, sosul de rosii, a lasat o zeama gustoasa .
(nu e nevoie de ulei).


În cuptor, a stat cam 45-50 minute la 200 °C.



Garnitura a fost un orez cu mazare.
  • 250 g orez
  • 400 g mazare
  • 1 ceapa violeta
  • 3-4 linguri de ulei de masline
  • sare
  • piper
  • marar tocat
  • 500 zeama de ciuperci (din congeltor, preparata de mine)


Tocam ceapa si o punem la încins în uleiul de masline. 
Cînd devine transparenta adaugam orezul, amestecam putin.


Condimentam, adaugam mararul tocat fin, amestecam mai departe.


Zeama de ciuperci am decongelat-o si facut-o fierbinte în microwawe.


Am turnat-o toata de la început, am pus capac si am lasat sa fiarba lejer.


Mazarea,am adaugat-o doar spre sfîrsit, ca era asa tinerica si frageda, ca s-a fiert în 5 minute.


A fost taaaare bun!




11 comments:

  1. Nu am eu Bergkasse dar uitandu-ma pe google zic ca ca pot sa il inlocuiesc cu o branza de pe aici (Saint Nectaire sau alta). Nu ma las cu una, cu doua !!!

    ReplyDelete
  2. Da,merge linistit :)
    în orice caz,cel mai bine e un cascaval vechi.Macar 6 luni sa aibe.Cui îi place foarte mult parmezanul,poate pune linistit si pe cel odinit si 24 de luni!

    ReplyDelete
  3. văd că te pricepi:-)
    arată foarte bine.

    ReplyDelete
  4. la ce? La cascaval? :D
    Nu ma omor eu nici dupa brînzeturi,Fiica mea e mare amatoare..singuru care nu-l adora deloc..e parmezanul,de aceea am pus Bergkäese-le asta.Si chiar aveam unu mai tinerel de 6 luni,dar cu cît e mai batrîn,cu atît e mai intensiv în aroma.De aceea îmi place si parmezanul vechi de 2 ani :)

    ReplyDelete
  5. poate ca si la cascaval
    eu ma refeream la gătit:-)

    ReplyDelete
  6. cred ca la cascaval ma pricep mai putin decît la gatit..ceea ce nu înseamna ca stiu a gati! hahaaaahahhha!

    ReplyDelete
  7. Maya, ce zici daca ma mut la tine ?!?!?!? ;-) sincer, asta-mi doresc...gatesti de milioane, ai gradina, ai multe pet-uri...esti un suflet mare, ce-mi pot dori mai mult !!!
    Muah ! Felicitari pentru toate minunatiile tale !!!

    ReplyDelete
  8. Hai!Te astept cu tot cu Lizzica!! :-)

    ReplyDelete
  9. Pai atunci vin si eu cu Maya, sa reunim familia pisicoasa!

    ReplyDelete
  10. Hai,draga mea! Te astept!! pup dulce la fetele mele! muah!!

    ReplyDelete
  11. Bun gasit Maya! Vreau sa-ti impartasesc si tie bucuria mea: ieri am gatit mancarea propusa de tine si a fost foarte gustoasa. Iti multumim din nou! O mica marturisire: imi place din ce in ce mai mult Germania. Pe blogul tau gasesc mult ajutor pentru bucatarie. Iti sunt recunoascatoare! O zi placuta iti ureaza, Le petit Mao & mami Cris

    p.s. pentru ca si tu iubesti pisicutele indraznesc sa-ti las un link catre blogul meu : http://cristinalory.blogspot.de/2012/07/prima-zi-cu-mao.html

    ReplyDelete