May 4, 2008

Prajitura cu ananas si zmeura






Crema

  • 450 g ananas(gata curatat de coaja si cotor)
  • asta vine cam 3/4 dintr-un ananas mare
  • 1/4 din ananas pastrati pentru decor
  • 3 foite de gelatina
  • 200 g zahar
  • 500 g Quark(brînzica de vaci)
  • 2 felii de lamîie

Pentru decor..initial vroiam cu ananas,dar s-a ajuns la zmeura

zmeura
zahar pudra
migdale feliate


Curatam ananasul,taiem bucatele peste care punem zaharul.
Bagam mixerul batz de 2-3 ori în ananas,si-l dam la fiert(foc iute)împreuna cu 2 felii de lamîie,vreo 10 minute.













Îndepartam lamîia,si lasam la racit.







Cînd e rece,scoatem vreo 3-4 linguri din ananas,deoparte,restul îl amestecam cu Quark-ul.






Cele cîteva linguri din ananas,se încalzesc putin(doar cald,nu fierbinte)
Adaugam fiole de gelatina,înmuiate în apa,apoi stoarse,si amestecam,pîna se dizolva textura foii.









Adaugam cîte o lingura din crema de brînza,si amestecam,dupa care turnam acest amestec la crema ,amestecam bine.






Din crema,pastram 2-3 linguri,de care avem nevoie la decor.



Blatul,e cel cu cocos,de la Tortul cu piersici. http://mayas-esprit.blogspot.com/2007/03/tort-de-piersici.html
Ma bucur ca am ales acest blat pentru crema de ananas.
A mers perfect!





Am copt blatul în setul ala de forma cu multe funduri.Am ales fundul "Inimioare"





Înainte de cuptor






Dupa ce e copt,se lasa la racit pe gratar.L-am fotografiat fara blitz,ca cu..nu se vedeau bine inimioarele







L-am taiat,si l-am umplut cu crema.
Am îngrosat putin peretele tavii,dar nu e nevoie sa fie asamblat în cerc,pentru ca crema este teapana.







Acopert si dat la rece,pentru cîteva ore(neaparat!)
Eu am lasat peste 12 ore.





Cum spuneam ,peste noapte(de fapt dimineata)a disparut sfertul de ananas destinat decoratiei!!!!
Asa ca am improvizat,si am decorat cu zmeura.
Acum ,chiar ma bucur ca a disparut ananasul.
Combinatia de ananas si cocos, cu zmeura proaspata a fost senzationala,pentru papilele mele!!


Înainte de decorat




Migdalele feliate,se pun la rumenit,împreuna cu 1 lingurita de zahar pudra










Am uns marginea prajiturii cu crema,si am lipit feliutele de migdale.
Am pudrat cu zahar pudra,si am decorat cu zmeura si menta
















Sectiune













6 comments:

  1. arată foarte bine şi cred că alegerea zmeuricilor pentru decor a fost o idee bună, contrastul e ok. iar crema am ţinut-o minte, cred că aş putea să o mănânc şi fără blat:-)

    ReplyDelete
  2. mmmmm.......si cum spuneam......vreau si eu o feliuta :-)
    Muah !

    ReplyDelete
  3. Da,acu nu-mi pare rau de ananasul disparut.Combinatia de arome,a fost excelenta :)

    ReplyDelete
  4. Draga Maya, prajitura asta arata minunata!! Si ce fotografii frumoase!

    ReplyDelete