June 25, 2007

ÎNGHETATA DE LIMETTE



  • 4 lime( 280 g )
  • 100 ml smîntîna de frisca
  • 90 g zahar
  • 200 ml apa plata
  • 1 lingura zahar pudra
  • 1 ramurica de menta



Se pune într-o oala apa plata. Se razuie coaja de la o lime, se pune în apa si se lasa asa 5 minute. pe foc domol. Puteti amesteca din cînd în cînd.



Apoi se strecoara prin sita. Cum am razuit foarte fin, mi-au mai iesit vreo 2 goaze de la coaja, dar nu dauneaza. 





Apoi se storc limele, iar sucul  împreuna cu zaharul se amesteca în oala cu zeama de coaja. 
Daca doriti puteti aduga bucati de lime., dar nu e nevoie, pentru ca licoarea obtinuta e destul de concentrata. Eu totusi am mai pus, ca între timp ma hotarîsem sa pun si putina frisca. De obicei prin sorbeturi se baga spuma de albus...yuck (pt. mine biggrin.gif ).



Se pune pe foc slab de tot, se amesteca pîna se topeste zaharul. Trageti oala de pe foc, puneti ramurica de menta, amestecati putin si se lasa asa, pîna la racirea completa.



Apoi se bate frisca cu lingura de zahar pudra, se amesteca la siropul de lime, se amesteca bine, se toarna în doza si apoi la congelator... pîna îngheat. 


Eu am împartit în doua doze.



Azi am scos una din doze afara. În doza mai mica înghetata s-a dezghetat relativ repejor. Ieri am uitat sa mai învîrt prin ea, desi intentionam, ca ma gîndeam ca la atîta leoarca ies ace. Spre marea mea uimire, nu a facut. Acum sa va zic ce s-a întîmplat. Înghetata a iesit în 3 straturi.
Primul strat de pe fundul dozei este sucul de lime, al 2-lea strat e unu tulbure, ceva între suc si smîntîna, iar cel ce-al 3-lea strat e spuma. Toate trei straturi au acelasi gust, doar consistenta e diferita. Înghetata e foarte buna, aromata foarte tare (deci nu puneti mai putina apa), e extrem de racoritoare. Ne-a placut la toti. 





No comments:

Post a Comment