March 30, 2010

Crema Toffee


Toffee Creme
  • 2 linguri sirop de artar_________________2 EL Ahornsirup
  • 180 ml smîntîna de frisca_______________180 ml Schlagsahne
  • 140 g zahar brun_____________________140 g brauner Zucker
  • 6 linguri apa________________________6 EL Wasser



Se amesteca siropul de artar cu jumatate din cantitatea de frisca.

Ahornsirup und die Hälfte der Sahne in eine Schüssel verrühren.



Zaharul si apa se pun într-o oala la fiert,

Zucker und Wasser in einem Topf zum Kochen bringen,



si se lasa sa fiarba pîna se topeste zaharul.

und weiterkochen bis der Zucker geschmolzen ist.



Se trage oala de pe foc si se adauga amestecul de sirop-frisca.

Den Topf vom Herd nehmen und die Sirupsahne unterrühren.







Se pune oala din nou pe foc si se aduce la o temperatura de 120 °C.

Den Topf wieder auf den Herd setzen und auf 120 °C erhitzen.




______________________________________
 
Pentru cei care fac acest caramel pentru Tiramisu "Three C"
aici este punctul în care va opriti si lasati la racit!

Se adauga restul de frisca,se amesteca si se lasa la racit.

Die restliche Sahne unterrühren und abkühlen lassen.





Cu crema toffee am umplut aceste tortelete: Aici reteta!

Die Torteletts mit Toffecreme auffühlen: Hier das Rezept!

8 comments:

  1. Arata superb crema asta, Maya!Si nu ma-ndoiesc ca gustul e pe masura.Toffe rules!

    ReplyDelete
  2. E foarte buna,dar si plina de calorii :D
    Merci,Lilly :)

    ReplyDelete
  3. Nu am cuvinte pentru aceasta minunatie, cred ca e un vis, mai ales ca sunt fan caramel...
    Si ...scuza-ma ca scriu asta aici, dar pe celalat blog nu am vazut unde pot posta un comentariu. Vreau sa-ti spun ca imi pare rau de Felix. Si eu am pierdut o pisicuta scumpa anul trecut, stiu ce dureros este... Dar ceea ce vroiam sa te-ntreb este de ce nu-i iei un fratior sau o surioara lui Mike, sa stea cu el la soare?.. poate de pe la un adapost, ceva... Te pup si pe tine si pe Mike! Si inca o data, scuze! Astept vesti pe blogul tau pisicesc! Cred ca voi dedica si eu unul dragelor mele pisicute!

    ReplyDelete
  4. Elise, multumesc de vizita si ma bucur ca-ti place caramelul facut de mine.
    Pe celalalt blog, la fel ca aici, mesajele se pot trimite direct de sub subiect. O sa schimb si acolo meniul în engleza.
    Îi pare rau de pierderea suferita :( Din pacate, noi înca nu sîntem pregatiti sufleteste pentru un nou pufos... poate ar fi mai bine pentru Mike, nu stiu...
    Daca vreodata ne vom hotarî, sigur va fi un pisoi/pisica din adapost. Felix tot de acolo a fost, la fel si Mike, tot de acolo vine.

    Daca vei face un blog pisicesc, te rog trage-ma si pe mine de mînecuta :)

    ReplyDelete
  5. maya, super reteta ta. as vrea sa o incerc si eu, dar nu am sirop de artar. cu ce il pot inlocui? cu miere se poate?

    ReplyDelete
  6. Din pacate nu stiu. Eu am fact doar cu sirop de artar. As tinde sa cred ca iese si cu miere, dar nu am încercat.
    Un weekend frumos!

    ReplyDelete
  7. Daca ai stii cat am cautat la sfarsitul trecut de saptamanma o reteta cu mascarpone si zahar brun fara oua crude in compozitie...in final am improvizat ceva,dar am folosit gelatina, ceea ce ma nemultumeste profund ,asa ca acum ma apuc sa incerc reteta ta ,suna extraordinar,o zi frumoasa,Daiana

    ReplyDelete
  8. Nu fac eu multe dulciuri ce-i drept, dar toate cremele din deserturi, prajituri and Co facute de mine sînt fara oua crude, iar majoritatea contin mascarpone. Zaharul brun se poate oricum înlocui, asa ca spor la treaba :)

    ReplyDelete