January 4, 2011

Somon în foietaj cu Sabayon de hrean

Lachs in Blätterteig mit Meerrettich-Sabayon



  • aluat de foietaj_________________________Blätterteig(TK)
  • file de somon__________________________Lachsfilet
  • zeama de zeama de lamîie________________Zitronensaft
  • sare,piper_____________________________Salz,Pfeffer
  • ulei de masline_________________________Olivenöl

Sabayon de hrean

Meerrettich-Sabayon

  • 2 galbenusuri_____________________2 Eigelb
  • 100 ml lapte______________________100 ml Milch
  • 100 ml smîntîna de frisca___________100 ml Schlagsahne
  • 50 vin spumos fiert(racit)___________50 ml Sekt,gekocht(kalt)
  • hrean razuit fin(dupa gust)__________Meerrettich,fein geraspelt(nach Geschmack)
  • 1 lingurita rasa de mustar__________1 TL Senf
  • 1 legatura mica de marar,tocat______1 kl. Bund Dill,gehackt
  • sare____________________________Salz


Bucatile de foietaj se pun într-o tava cu hîrtie de copt si se coc în cuptorul preîncalzit la 200 °C aproximativ 10 minute.Se lasa la racorit apoi se despart în jumatate ,asa încît sa obtineti un capac si partea de jos.

Blätterteigstücke auf einem mit Backpapier ausgelegten Backblech legen und im vorgeheizten Ofen bei 200°C etwa 10 Minuten backen.Auskühlen lassen und quer halbieren,so dass sich de Deckel vom Boden trennt.





Pentru sabayon se amesteca toate ingredientele în afara mararului,într-un vas pe baie de apa si se bate pîna se îngroasa si devine spumos,aerat.Se condimenteaza cu sare dupa gust,se adauga mararul si se pastreaza la cald.

Für die Sabayon alle Zutaten außer dem Dill in einer Schüssel vermengen und im heißen Wasserbad mit einem Schneebesen zu einer schaumigen Sabayon aufschlagen.Mit Salz abschmecken,Dill hinzufügen und warm halten.







Se stropesc fileurile de somon cu ceva zeama de lamîie,si se condimenteaza cu sare si piper.

Die Lachsfilets mit etwas Zitronensaft beträufeln,mit Salz und Pfeffer würzen.



Somonul se prajeste în ulei de masline pe foc moderat,timp de 5-6 minute pe ambele parti.

Den Lachs in Olivenöl bei mäßiger Hitze auf beide Seiten etwa 5-6 Minuten braten.



Se aseaza partea de jos a foietajului pe o farfurie,deasupra se pune un filet de somon,peste se toarna 2-3 linguri de sabayon,apoi se acopera cu capacul.

Je einen Blätterteigboden auf einen Teller legen,ein Lachsfilet daraufgeben,mit 2-3 Löffel Sabayon begießen und den Teigdeckel daraufsetzen.




24 comments:

  1. mamma mia.....:)ma pot muta la tine?:))tot ce pregatesti arata minunat! felictari..au mare noroc ai tai cu o asa gospodina!

    ReplyDelete
  2. Mie mi-a plouat instantaneu
    in gura... ca de obicei!

    Multi ani fericiti!

    ReplyDelete
  3. Mmmmm,ce bun trebuie sa fie !!! Ca sa nu mai spunem ca arata minunat de apetisant..Pup !

    ReplyDelete
  4. Stefania un buon anno nuovo! Grazie per la visita!Scusa il mio italiano :D

    ReplyDelete
  5. Mihaela,multumesc mult!La multi ani!

    ReplyDelete
  6. Just me,acum nu,dar dupa ce pleaca mama am un loc liber :D

    Multumesc :)

    ReplyDelete
  7. Mononoke,multumesc.La multi ani cu bucurii!

    ReplyDelete
  8. Scuze ca pun o intrebare in afara artei culinare. O sa vin in Germania si am niste cumparaturi de facut pt cineva. Cum sunt marimile la pantofi? Un 38 de aici cat e acolo? Sunt cu 38 sau cu 7, 8?Multumesc.

    ReplyDelete
  9. Eu nu as cumpara pantofi fara proba.Bineînteles ca poti lua la plesneala,si posibil sa ai noroc sa potriveasca.Treaba cu marimile,e la fel ca peste tot.Si în Romania poti cumpara 3 perechi de pantofi 38,si sa potriveasca doar o pereche :D

    Marimile,în general apar pe cutii(dar si pe talpa,pe limba,pe eticheta...etc).Scrie marimea din mai multe tari -I,UK,Fr,USA...etc
    Pe pantofii sport,scrie marimea în general pe limba în interior.

    Mai o chestie despre marimi.Daca cumperi pantofi foarte ieftini,sînt facuti cine stie unde,si atunci nu prea te poti baza pe marimea de pe talpa/cutie..etc.
    Dar posibil sa o dai în bara si cu marfa de firma.

    Poate cumperi pantofi si pentru tine,si atunci te poti orienta la marime...stii daca un 38 e 38 cel putin la felul de încaltaminte probata de tine :)

    Bafta la cumparaturi! :)

    ReplyDelete
  10. Multumesc f. mult. Auzeam tot felul de zvonaci ca nu se potrivesc marimile, ca un 38 german s-ar potrivi unui 39 sau chiar 40 de aici. Oricum , nu cumpar decat piele.

    ReplyDelete
  11. Mihaela,ca e piele sau alt material,nu e asa important.Dar cred ca la fel ca peste tot,depinde de marca si unde-s facuti.
    Un papuc german,facut în Germania,ma gîndesc ca ar cam trebui sa corespunda cu marimea pe care o afiseaza...dar na,nu toti papucii din D,sînt si facuti în D :D
    Eu zic ca dupa ce intrii în cîteva magazine,o sa stii sa te orientezi.Bafta la shopping :)

    ReplyDelete
  12. Extraordinara reteta, mi-am notat-o! As manca somon de 3x pe zi si-odata dimineata! Chiar am facut si eu niste clatite cu somon ;-) puup

    ReplyDelete
  13. Maya draga,o reteta pe cinste ! am sa incerc sosul cu siguranta !

    ReplyDelete
  14. Delicios.Iti doresc an plin de retete cel putin la fel de apetisante ca pana acum.Duminica placuta.

    ReplyDelete
  15. Liana,si eu ador somonul.În materie pestioasa mai îmi place pastravul si calamarul...si cam atît :D

    ReplyDelete
  16. Vincent,multumesc de invitatie :D

    ReplyDelete
  17. Pansy,încearca.E foarte bun.Adica noua ne place :D

    ReplyDelete
  18. Hapleablog,multumesc!O duminica frumoasa :)

    ReplyDelete
  19. maya.eu am facut o data tare de mult .eram si tanara si fara experienta,un sos de smantana cu hrean,dar a iesit amar.de atunci mi-a fost frica sa procesez termic hreanul.il adaugi la sfarsit ?

    ReplyDelete
  20. Pansy,daca e facut "corect",pe baie de apa,adica nu se fierbe/nu are voie sa clocoteasca, ci doar se bate pîna se îngroasa.
    Asa hreanul nu devine amar,si nici gustul de galbenus nu persista absolut deloc.Nu are voie!Eu asta am învatat de la Seima,cînd am facut prima mea înghetata cu galbenus de ou.Atunci ma bazam pe termometru.Cremele,sosurile cu galbenus si alte chestii pretentioase nu au voie sa depaseasca 75-maxim 80 °C

    ReplyDelete