February 6, 2010

Sirop de citrice

      
        Ingrediente:
  • 2 lamîi
  • 2 lime
  • 1 grapefruit
  • 5 portocale tarocco*
  • 5 portocale moro*
  • 1 portocala (portocalie) :D
  • 400 ml apa
  • 1,4 kg zahar

*Portocalele tarocco si moro sint varietati mai roscovane(blood orange).
Toate fructele sint bio, nu sint mari si nici foarte aspectuase, dar foaaarte bune si zemoase.



Imagine atasata

Spalam fructele bine. Nefiind tratate si nici cu coaja plina de ceara, nu lucesc asa tare,
ci din contra, chiar au praf si sint mizerabile. Am taiat fructele in jumatate
si le-am prelucrat cu aparatul electric de stors citrice.


Imagine atasata


Imagine atasata

Am obtinut 1 Litru de suc, pe care imi venea sa-l sorb direct din cana, asa bine mirosea!

Imagine atasata

Pastram cojile/sau cel putin o parte din ele.
(Se pot pastra toate, si confia).

Imagine atasata

Fierbem apa cu zaharul aproximativ 20-25 minute.

Imagine atasata

Taiem fisii subtiri(curatatorul de cartofi merge bine) din coaja, cu cit mai putin alb.

Imagine atasata

Dupa ce a fiert siropul, adaugam cojile si mai lasam 5-10 minute la fiert pe foc domol.
Mie imi place ca aroma de coaja sa fie discreta, asa ca nu am pus foarte multa coaja.

Imagine atasata

Atentie! Se umfla, de aceea este bine sa folositi un vas încapator si destul de inalt.

Imagine atasata

Dupa vreo 7 minute, cojile arata ca prajite in friteuza :D

Imagine atasata

Turnam sucul de citrice si mai lasam sa traga un clocot scurt de 5 minute,
dupa care strecuram/filtram siropul si il turnam in sticle curate(dezinfectate prin fierbere sau cuptor).

Imagine atasata

Cojile le voi usca, macina, si folosi la prajituri.

Imagine atasata

Au iesit 3 sticle de 700 ml.

Imagine atasata

Notite:

-siropul nu este gros cit este cald, dar se mai ingroasa dupa racirea completa
-este destul de concentrat,aromat si dulce
-are o aroma superba

Eu il voi pastra la rece. Nu stiu cit tine. Este prima data cind il fac.
Are o culoare fantastica!!
Clar ca amestecat cu apa nu mai are aceeasi culoare. Pentru asta avem nevoie de chimicale, dar mai bine renuntam.

30 comments:

  1. Nu am somn şi mi-a spus că aici este de mine...

    Noapte liniştită!

    ReplyDelete
  2. O noapte linistita am avut,chiar daca a fost nedormita...

    Buna dimineata,Geanina Lisandru! :)

    ReplyDelete
  3. Wow ce bine arata....cred ca am sa-l incerc si eu, si am sa-ti dau de stire cum este...:-)

    ReplyDelete
  4. Naina,daca-l probezi,te astept cu impresii :)

    ReplyDelete
  5. Mmmm... parca ii simt aroma.. si ce culoare superba are ;)

    ReplyDelete
  6. Super! Imi fac si eu. E perfect pentru vremea urata de afara

    ReplyDelete
  7. Olguta,da intr-adevar are o culoare frumoasa,dar amestecat cu apa,are o culoare mai pala :)

    ReplyDelete
  8. Alexandru,merge bine,si pentru ca acum e înca sezonul citricelor.Sînt mai ieftine si mai bune!

    ReplyDelete
  9. Mmm, arata superb !
    Cojile de citrice nu contin substante nocive ? :)

    ReplyDelete
  10. Leo,te referi la coaja citricelor,sau te referi la citricele cu coaja tratata?
    Citricele folosite de mine,toate au fost bio.Nu au fost supuse niciunui tratament :D
    Eu folosesc foarte des coaja de citrice la aromatizarea blaturilor de prajituri/torturi,aluaturi de cozonaci.O folosesc în stare proaspata,cît uscata sau confiata...si înca nu am patit nimic niciunu.

    ReplyDelete
  11. Lecker, zum Glück gibts hier ne Übersetzungsfunktion ;-)

    ReplyDelete
  12. Shoushou,danke für deinen Besuch!Hast du alles verstanden?Wenn du noch Hilfe brauchst bei der Übersetzung,sag's einfach..
    Einen schönen Tag noch.

    LG
    M.

    ReplyDelete
  13. Si aici se termina filmul... :| Cine ne invita sa testam? aud?

    ReplyDelete
  14. Nu stiu...daca va invit eu,atunci trebuie sa fug sa mai cumpar o caruta de citrice,ca asta se duce rapid :D

    ReplyDelete
  15. Cu mare drag, ti-am oferit un premiu la mine pe blog!
    Te pup!

    ReplyDelete
  16. tu me donnes une bonne idée il a l'air délicieux jolie photo
    bonne journée et à bientôt

    ReplyDelete
  17. O idee minunata, carul cu vitamine..
    Te astept la cules carul cu premii o zi buna! Cami

    ReplyDelete
  18. Maya,
    m-ai dat gata
    Fac si eu!

    ReplyDelete
  19. Maya un premiu te asteapta pe blogul meu, mi-ar face mare mare placere sa il ridici, deoarece pretuiesc foarte mult munca ta. Pupici

    ReplyDelete
  20. Fimere,thanks for visiting my blog!
    Happy Valentine!

    ReplyDelete
  21. Cami,multumesc de premiu.Pup si Happy Valentine!

    ReplyDelete
  22. al2lea,fa!E tare bun,si merge si ca sos pe înghetata,sau în ceai,amestecat cu apa pentru însiropat blaturi,sau pur si simplu cu apa si gheata ca bautura racoritoare..în cocktailuri :)

    ReplyDelete
  23. Ina,multumesc mult pentru premiu!
    Happy Valentine!

    ReplyDelete