September 11, 2007

PIZZA LA MICROUNDE

Reteta în sine, nu e nimic deosebit. Faptul ca o fac la microunde, e nou pentru mine. Am un aparat nou si-l testez :P




Am facut un aluat pentru 2-3 pizze de marime medie. 

Ingrediete:
  • 400 g faina
  • 350 ml lapte
  • 20 g unt
  • 8 g sare
  • 5 g drojdie

Am pus ingredientele uscate în vasul robotului, le-am amestecat.


Apoi am pus untul cubulete, iar laptele l-am turnat cîte putin, în timp care robotul framînta la prima treapta. Dupa ce ingrendientele au format un aluat, care se dezlipea de pe peretele vasului, am marit viteza la 4, ca sa loveasca putin aluatul :D
Am format o bila (mîinile unse cu putintel ulei) si am lasat la crescut.


Sosul:
  • 200 ml piure de rosii fiert
  • 1 catel usturoi
  • 1 ingura ulei masline
  • sare, piper

Dupa mixarea ingredientelor se adauga uleiul de masline.

Pizza pentru tava mea:

  • 230 g aluat
  • 50 g sos de rosii
  • 65 g prosciutto cotto(2 felii)
  • 50 g ciuperci feliate
  • 50 g cacaval ras
Am pensulat tava speciala pentru pizza (a fost in set cu mo) cu putin ulei de floarea soarelui.
Am luat o parte din aluat, l-am întins pe tava cu degetele, dupa care l-am uns deasupra cu sos.


Prosciutto cotto.


Apoi ciupercile, iar deasupra cascavalul ras.


- am pus-o 5 minute aparat (mo)
- am ales functiunea micro - nu am ales programul de pizza, deoarece pizza mea nu corespundea la cantitatea totala cu nici o masura a programului fix. 

Dupa acele 5 minute aluatul crescuse, cascavalul se topise, dar nu era coapta deasupra. Asa ca am dat drumul mai departe la functiunea gril+micro înca 5 minute. Asa arata dupa acest timp.
A fost foarte buna, iar aluatul nu era uscat pe margini, desi asa mi-a dat mie impresia la prima vedere :)



Sectiune.



4 comments:

  1. Maya, zi-mi te rog..ai lasat vasul neacoperit? sau l-ai acoperit?

    ReplyDelete
  2. Te referi la tava în care era pizza?
    Deci în timp se s-a copt la Mo,nu a avut capac.
    AM copt-o 5 minute la puterea maxima cu functiunea de microunde,apoi înca 5 minute microunde combinat cu functiunea grill.

    ReplyDelete
  3. da de tava unde era pizza ziceam. Ok, merci frumos.

    ReplyDelete
  4. Da,deci am lasat-o descoperita sa o rumeneasca grillul putin...ca doar asa cu functiunea de MO,nu se rumeneste frumos,doar daca o lasi mult mai mult.Dar atunci e prea uscata pizza.
    Normal asta e o chestie de urgenta,ca pizza bune iese la cuptor normal.
    __________

    Eu am experimentat pentru o alternativa în perioada caniculara,si pentru fiica-mea.
    Pregateam asa 2-3 pizza,le trageam în folie,si le congelam.Ea o scotea asa congelata din folie,o punea în tava si dadea drumul la programul de dezghetat,apoi îsi cocea pizza în Mo,ca era mai simplu pentru mine.Asa eram linistita stiind ca microundele se opreste singur,pe cînd cuptorul nu...si daca se lua ea cu telefonatul cu prietenele,sau Tv...poate uita de cuptor :D

    ReplyDelete