November 3, 2011

Fenicul gratinat

Cîndva trebuia sa-mi iau inima în dinti sa gatesc ceva cu fenicul. L-am tot ocolit, dar ieri mi s-a agatat unu de mîna. Nu am îndraznit sa iau mai mult, fiind sigura ca voi fi singura care îl va proba. Totusi felul în care l-am pregatit a ajuns pentru doua portii. Denise n-a vrut sa manînce deloc pentru ca o doare gîtul si e setata doar pe lichide, iar Dan nu stia înca ce-l asteapta. Am scos forma din cuptor, si am asezat-o pe masa de parca dezamorsam o bomba. Denise a zis ca miroase foarte bine, dar nu poate înghiti nimic, asa ca am avut onoarea sa-mi degust experimentul. Dupa prima înghititura... ma miram ca-mi place. Sincera sa fiu ma asteptam sa nu fie deloc pe gustul meu. M-am înselat! Chiar mi-a placut! La fel de sigura eram ca nici sotului nu-i place. Din contra, lui i-a placut mai mult! Deja sînt în cautare de idei, pentru ca feniculul va mai poposi pe masa noastra în curînd.






        Ingrediente pentru 2 portii:
  • 1 fenicul
  • 2 felii lamîie
  • 1 echalota mica, feliata
  • 1 catel de usturoi, feliat
  • 2 rosii decojite, taiate cubulete
  • 1-2 linguri brînza cremoasa, gen Philadelphia
  • 10 frunze de busuioc, tocate grob
  • 1 lingurita ulei de masline
  • 1 mîna mozzarrella razuita
  • sare, piper
  • cîteva masline, optional
 Daca va plac maslinele, nu ezitati, potrivesc perfect în combinatia asta!


Vedeta de origine biologica :P



Se curata feniculul de verdeata si "foile" exterioare, se taie în jumatate.
Se scoate cotorul, se desface în felii si se pune împreuna cu feliile de lamîie
în apa cu putina sare la fiert, timp de 7-8 minute.





Ceapa si usturoiul se calesc putin într-o lingurita de ulei, se adauga rosiile,



urmate de fenicul, brînza cremoasa si busuioc,
apoi se salta tigaia de 2-3 ori pe foc pîna se topeste brînza si formeaza o crema.
Se condimenteaza cu sare si piper dupa gust, apoi se repartizeaza într-o forma termorezistenta.



Deasupra se presara mozzarella razuita, se decoreaza cu cîteva masline, apoi se da forma
în cuptorul preîncalzit la 180-190°C, si se lasa pîna se rumeneste deasupra.



Se serveste cald.





Pofta buna!
 

42 comments:

  1. Asta-i din categoria lui papa bun acasa la mine, doar ca eu ii pun si vin, adica il imbat pe domnul fenicul de nu se vede, iar dupa ala il gratinez... uite cam asa arata al meu http://danielaincucina.blogspot.com/2010/11/finocchi-gratinatifenicul-gratinat.html cel de anul trecut, ca anul asta inca nu mi-a purtat barbatul nici o ladita acasa... Te pupicesc si spor la facut papite bune ca asta...

    ReplyDelete
  2. Arata intr-un mare fel! Fenicul nu am mancat pana acum, dar fotografiile tale imi dau idei :)

    P.S. Maya, daca doresti, te invit sa participi la provocarea lunii noiembrie "Dulce Romanie".

    O seara frumoasa!

    ReplyDelete
  3. Nu am mancat pana cum nici eu. Arata f bine:)

    ReplyDelete
  4. nici eu nu am gatit nimik cu fenicul , dar postarea ta imi face pofta si sigur voi incerca si eu cu prima ocazie !!!!

    ReplyDelete
  5. In afara de salata, nu am incercat nimic, dar arata bine! Am sa incerc!

    ReplyDelete
  6. Arata foarte bine si, dupa modul de pregatire, cred ca este ffff gustos.
    Pupici!

    ReplyDelete
  7. Arata foarte bine Maya draga! Si eu l-am ocolit cu toate ca imi place sa incerc mai mereu ceva nou.
    Experienta ta mi-a dat incredere si cu siguranta voi incerca si eu aceasta reteta! Multumesc!

    ReplyDelete
  8. nu prea sunt eu prietena cu feniculul,mi se pare prea tare aroma lui.uite,am sa incerc si in varianta ta.

    ReplyDelete
  9. nu prea sunt eu prietena cu feniculul,mi se pare prea tare aroma lui.uite,am sa incerc si in varianta ta.

    ReplyDelete
  10. n-am mancat pina acum asa ceva...interesant!

    ReplyDelete
  11. Nu am mancat niciodata.Dar la cat de bine arata cred ca este bun.Te pup!

    ReplyDelete
  12. Maya iti urmaresc blogul de mai bine de 2 ani si salivez de fiecare data cand ma uit la pozele cu mancare, am facut multe din retetele tale ...cred ca am s-o incerc si pe asta :)

    ReplyDelete
  13. Delicios!!!Nu am mancat, dar arata foarte bine!Pup!

    ReplyDelete
  14. Tare curioasa m-ai facut!Acum am tema de casa:)

    ReplyDelete
  15. Nici eu nu am gatit niciodata fenicul pentru ca la fel nu am indraznit, dar imi place reteta ta si o incerc cu siguranta

    ReplyDelete
  16. uf, de ce n-am dat peste reteta asta cand aveam o gramada! N-am stiut ce sa fac cu el, decat salata…

    ReplyDelete
  17. Imi place la nebunie feniculul. Ai mei nu prea-l sufera daca-l vad ;) altfel il inchite cel mare fara probleme ;) O sa incerc varianta ta.. poate ii curge mai usor pe gat;) Superba prezentarea!! cat despre mine.. salivez!! pupici

    ReplyDelete
  18. Nu am incercat fenicul pana acum, dar arata foarte bine, poate ma incumet cu reteta ta! Pupici

    ReplyDelete
  19. Daniela, data viitoare îl îmbat si eu. merci de tipsuri!

    ReplyDelete
  20. Alexandrina, poate se agata si de mîna ta vreun fenicul :D

    Merci de invitatie :)

    ReplyDelete
  21. Bianca, orice are un început :D

    ReplyDelete
  22. Cat, eu deja mai am o gramada de idei. O sa mai gatesc fenicul :)

    ReplyDelete
  23. Raluca, eu am primit o gramada de idei, de la blogarite si forumiste, pe care am de gînd sa le "dezvolt" :D

    ReplyDelete
  24. Vasi, asta este o reteta buna pentru începatorii de fenicul =)) Multi îl probeaza asa solo, si nu le place :D

    ReplyDelete
  25. Iulia, încearca cu încredere, si fa-l asa în amestec cu altele. Sa vezi ce impresie îti face aroma. Mie îmi place mult textura feniculului :)

    ReplyDelete
  26. Pansy, asa putin oparit/fiert în apa cu lamîie si sare, aroma nu mai e puternica. Probeaza :)

    ReplyDelete
  27. Alice, fa si tu ca mine... agata-te de unu... sau poate se agata el de tine :D

    ReplyDelete
  28. DiaMar, la noi se va repeta si în alte variante :)

    ReplyDelete
  29. Evelyn, multumesc de vizite si de încredere. Sper sa-ti placa si reteta asta. Daca nu, încearca alta :D
    Salutari,
    M.

    ReplyDelete
  30. Licuta, poate-ti iei si tu inima-n dinti, si probezi :D

    ReplyDelete
  31. Teo, odata si odata trebuie încercat si un fenicul :D

    ReplyDelete
  32. Diana, asa amestecat cu mai mult, nu aroma de fenicul nu persista. Mie mi se pare ca potriveste mult cu masline. Imi pare rau ca nu am pus mai multe :D

    ReplyDelete
  33. Kadia, ai avut în gradina? La mine nu s-au dezvoltat plantele. Adica bulbii de fenicul, ca plantele au crescut si au aratat bine. Au facut si seminte... atît tot.

    ReplyDelete
  34. Anto, eu abia i-am dat de gust :D
    Pup :*

    ReplyDelete
  35. Corina, fa la fel ca mine, doar dintr-un fenicul mai pitic. Doar de test. Poate chiar îti place :)

    ReplyDelete