April 7, 2008

Zacusca de fasole



Toate legumele sînt cîntarite dupa spalare, curatare si preparare (cele care au necesitat) !

Ingrediente:
  • 1200 g fasole alba/cu bob mic-fierte si facute piure
  • 600 g vinete coapte-tocate
  • 600 g ceapa violeta tocata
  • 600 g morcovi raziuti fin
  • 500 g piure de rosii
  • 600 ml ulei
  • sare
  • boia de ardei iute
  • piper

Fasolea se lasa pste noapte la înmuiat. A 2-a zi se fierbe împreuna cu o legatura de legume pentru supa (morcov, patrunjel, telina, ceapa si alte legume daca doriti) . Dupa ce sînt fierte se strecoara de apa si se scot bucatile de legume. Se face un piure fin. Vinetele se coc, se curata de coaja si se lasa putin la scurs. Ceapa se curata, se spala si toaca grob.  Morcovii se rad fin (dar nu exgerat). Piure de rosii-am avut din comert.



  • punem ceapa la calit în ulei aproximativ 10 minute (la foc moderat) , pîna devine transparenta
  • apoi adaugam morcovii pe care-i lasam 20 minute.
  • adaugam si vinetele tocate si mai lasam aproximativ 10 minute
  • dupa care punem si fasolea si mai lasam 10 minute, apoi condimentam cu sare si piper... degustam.
  • turnam si pireul de rosii. Dupa 10 minute de fierbere usoara, degustam iar si adaugam sare, sau piper daca mai e nevoie
  • in aceasta ora se învîrte din cînd în cînd.
Dupa ce ati adaugat toate ingredientele si ati condimentat, puneti capacul si lasati sa fiarba la foc mic înca o ora buna, învîrtind cînd si cînd. Mi-au iesit exact 5 borcane cu capacitate de 700 ml.



*****

16 comments:

  1. ah,aici se vorbeste de zacusca :(,fug ca poftesc de ceva timp la zacusca,si n-am timp sa-mi prestez.Foarte bine arata.

    ReplyDelete
  2. Eu sunt fan zacusca, de toate felurile :-)
    Draga mea Maya si azi m-am delectat cu toate peturile si florile tale si absolut tot ce ai pe blog......ceea ce ma duce la o marturisire....sper sa nu se supere nimeni, dar asta simt.....AI CEL MAI MINUNAT, ARTISTIC SI REUSIT BLOG.
    Toate blogurile sunt frumoase si din inima alimentate, dar aici la tine .....ma simt ACASA.
    Asta am avut de spus si acum o sterg la mine in bucatarie. Muahhh !!!!!

    ReplyDelete
  3. Ginuca mea,si Lizica mea,va pup dulce pe nasic,muah!

    Ma faci sa ma rusinez.Sper sa mai gasesc ceva timp,probabil în vreo 2 saptamîni,sa actualizez pozele cu blanosii mei,cu flori,cu ce-o fi :)

    Multumesc,Ginuca.Si mie-mi place blogul tau primitor,cu retete minunate!! :)

    ReplyDelete
  4. mi-ar plăcea să mai pot mânca zacuscă aşa, pe săturate cum făceam în copilărie:-)
    şi să ştii că vin pe aici în fiecare zi, chiar dacă nu comentez:-)

    ReplyDelete
  5. Ei,de unde..acu dupa 30,mîncam mai cu masura :D
    Acelasi lucr îl fac si eu.Cum pot ,tup pe site,sa-ti citesc articolele.
    M-a amuzat teribil ala cu notita pe bat(Atentie se lucreaza..)!! Parca te vedeam!!! :D

    ReplyDelete
  6. da, da Ginuca, ai dreptate!! Asa e!! Subscriu :) Maya e o frumusete de artista-bucatareasa! :)

    Poop!

    ReplyDelete
  7. hai mai terminati,ca si blogurile voastre sînt frumoase,iar al tau Edith,e mai aparte,cu un design foarte frumos(de unde- ai? :D )

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Hallo Maya!
    In sfirsit postez pt. a doua oara ca prima data nu am avut voie.
    Ei acum merge si ma bicur ca pot sa-ti scriu si eu citeva cuvinte de bun augur.BLOGUL TAU ESTE SUUUUUUUPR FAIN,retete SUUUUUPR LECKER...!!!
    Iar pentru ca la deschidere mi-a apraut Zacusca de Fasole si cum mie imi place tare mult "Zacusca" ,am si ps reteta in dosarul cu retete IMPORTANTE.Deci urmeaza sa pun doar in practica.Ce doresc este ca,sa prind niste legume bune cu gust si coapte de sore,ca daca nu o fac degeaba.
    Mesi mult de reteta si SPOR IN CONTINUARE nu numai la Blog ci in toate privintele.
    Cu prietenie si respect
    Laura S.


    PS.
    Imi dai voie sa te atasez pe Blogul meu,la lista de prieteni?
    In felul acesta te gasesc mai repede la o nevoie de reteta,ide,ceva....,ca ai din plin si iti multumesc?!!!

    ReplyDelete
  10. Laura,multumesc pentru laude..ma rosesc!!! Bineînteles ca poti sa ma pui în lista.Acelasi lucru îl voi face si eu.
    Te pup,M.

    ReplyDelete
  11. Maya l-am gasit pe un site tot bantuind pe net dupa background-uri pt blog... Era cam saracutz pe acolo dar asta mi-a placut, restul erau f incarcate... Iti dau pe mess :P

    Poop! Si tot frumoasa si talentata ramai! ;)

    ReplyDelete
  12. Asa e Edith :-), acum subscriu si eu...nu se lasa ea usor complimentata, dar asta e adevarul. Muahh Maya noastra draga!!!!

    ReplyDelete
  13. Merci,Edith .Esti o draguta :)

    ReplyDelete
  14. Achhh,Ginuco..muahh!
    Ce mai zice Lizica? :)

    ReplyDelete
  15. Ai primit? Ca ti-am trimis.. :)

    ReplyDelete