December 5, 2009

Somon salbatic cu sos de vin si marar

O mîncarica destul de taraneasca,dar mie-mi place mult ..ca de fapt tot ce este cu somon :)

  • 600 g somon filetat (wild)
  • 400 ml supa de legume
  • 200 ml vin alb
  • 100 ml smîntîna subtire de frisca(neîndulcita)
  • 1 lingura marar tocat
  • 1 lingura faina
  • 2 catei de usturoi
  • 1/2 ceapa
  • 1/2 lamîie
  • ulei de masline
  • sare
  • piper


Jumateatea de ceapa si cei doi catei de usturoi,
se prajesc scurt în ceva ulei de masline.
Nu trebuie sa se rumeneasca,sînt doar pentru a da aroma uleiului.







Se adauga lingura de faina,se amesteca bine aproximativ un minutel,
dupa care se stinge cu vin si supa.Se lasa la fiert pe foc mic ,
timp de 10 minute pentru a se evapora alcoolul.
Se da focul la minim,se adauga mararul tocat si smîntîna,
si se mai fierbe 1-2 minute.
Acoperim vasul,oprim focul,si pastram la cald.






Somonul se stropeste cu lamîie.







Se condimenteaza cu sare si piper,
apoi se pensuleaza cu o lingura de ulei si se aseaza pe grilul încins la maxim.
Se lasa 1 minut pe fiecare parte,









apoi se pune cu grija (sa nu se rupa) în sosul fierbinte(nu mai trebuie fiert),
si se lasa la odihna vreo 5-10 minute.







Am servit cu cartofi copti si pastai tinere de mazare, trase 1-2 minute,în ceva unt.






19 comments:

  1. arata super! Cum ne-ai obisnuit! Frumoas arata blogul tau! Pupici

    ReplyDelete
  2. un mos nicolae plin de sanatate si fericire sper ca a poposit in ghetutele tale!

    ReplyDelete
  3. Merci,Ana !
    Arata mai de sezon :D
    Te pup!

    ReplyDelete
  4. Alison,merci de urare!Nicolae al meu,mi-a adus un nou fier de întins parul si niste creioane de mazgalit ochii :D
    Multa sanatate si tie,pupic!

    ReplyDelete
  5. Arata delicios, am luat si eu reteta ;)
    ...ce ti-a adus mosu niculaie?

    ReplyDelete
  6. Maya te-as ruga daca nu este pe blog deja (eu nu am vazut) daca ai timp sa postezi cum faci tu cartofii copti cu care de ex. ai servit somonul la reteta aceasta. Oricum ma stradui ei sa ii fac, fie se faramiteaza, fie se coc doar partial...iar ai tai arata senzational :D Merci.

    ReplyDelete
  7. Persiflant de bine arata, miroase prin monitor ! :D

    ReplyDelete
  8. Buna ziua! Sunteti interesati de un parteneriat prin link exchange cu site-ul www.ejocurigatit.com (1000 vizitatori unici pe zi) ?

    Titlu: Jocuri de gatit
    URL: http://www.ejocurigatit.com

    Multumesc. Astept un raspuns din partea dvs.
    O zi frumoasa in continuare.
    E-mail: florinro83@yahoo.com

    ReplyDelete
  9. Hot Tequila

    Mosu,a fost darnic si mi-a adus mai multe,dar cel mai mult ma bucur ca mi-a marit colectia de oale Le Creuset :)

    ReplyDelete
  10. Leo,daca-ti place,încearca :)

    ReplyDelete
  11. Criss,sarbatori fericite si tie :)

    ReplyDelete
  12. Simona,

    Cartofii astia,ies cel mai bine într-o tava groasa de fonta,dar merg si pe o tava normala.Eu îi fac pe hîrtie de copt,sa nu se lipeasca.
    Folosesc cartofi din aia mai fainosi..adica care nu-s asa tari.Îi tai în 4-6 felii,depinde si de marimea cartofilor,dar în niciun caz pai.Îi spal,si storc de apa.Apoi îi condimentez cu sare,piper,usturoi uscat si verdeturi uscate din rîsnita,pun ceva ulei,si amestec bine.Îi pun pe tava cu hirtie de copt,sau pe aia de fonta(aici nu mai folosesc hîrtia de copt),si îi dau în cuptorul neîncalzit,si fixez temperatura pe 200°C.Îi las pîna se rumenesc dupa cum am chef.
    Deci nimic deosebit...

    ReplyDelete
  13. Waw, fantastic! Maya, cred ca e demential de bun, asa-i?

    ReplyDelete
  14. Inca o reteta minunata cu somon, trebuie sa o incerc si pe asta :) felicitari ! Tare frumos ti-ai gatit blocul de sarbatori !

    ReplyDelete
  15. Duceso,e foarte bun.Adica mie-mi place farte mult,pentru ca dintre toti pestii,somonul este preferatul meu :)

    ReplyDelete
  16. Silvia,merci :)
    L-am albastrit si eu putin :)

    ReplyDelete