July 3, 2008

Rösti



  • 920 g cartofi cîntariti dupa curatare( 800g au ramas dupa razuit/scurs/presat )
  • 40 g faina
  • 1 ou ( 50 g ,fara coaja )
  • 15 g ulei de masline ( 2 linguri )
  • sare
  • piper




Curatam si spalam cartofii.Taiem în cuburi(sau dam direct pe razatoare).




Eu i-am macinat în robot,cîteva secunde,
pîna au avut aproximativ textura celor razuiti.



I-am pus la scurs,dar a si presat usor cu palma,pîna s-a scurs destula zeama.
Dupa acesta operatie încalziti cuptorul la 200°C.



Am adaugat faina,sarea,piperul si oul si am amestecat.



Era sa uit uleiul.Daca prajiti Rösti în tigaie,nu mai puneti ulei în cartofi.
Eu i-am copt.





Am pensulat o tava antiaderenta cu 1 lingura de ulei,




dupa care am asezat 6 gramajoare,care de fapt sînt gramezi :D si am dat tava în cuptorul preîncalzit.Cînd am observat ca dedesubt sînt rumenite,
am ridicat tava pe sina de sus,si am dat drumul la gril,
sa le rumeneasca putin mai mult si deasupra.




Se pot servi calde sau reci.ca garnitura sau..vreun fel :D cu sosuri dulci sau picante,sau pur si simplu cu iaurt,sau creme fraîche - cu sau fara verdeturi.

Daca-i vreti mai picanti,puteti cali o ceapa tocata în 2 linguri de ulei,iar dupa racire amestecati la cartofii razuiti.Se mai poate adauga si verdeata..sau costita taiata marunt..deci dupa fantezie :D



10 comments:

  1. Mmmmmmmmmmmmmmmmmm!!!! Chiar acum ma apuc sa-i fac! Credca sunt taree buni! Doar ca va trebui sa dublez totul, pt ca suntem multi si sa apucam fiecare... :-) Te pup, Maya!

    ReplyDelete
  2. Sper sa-ti fi placut ! Pup,
    M.

    ReplyDelete
  3. eu vin sa confirm ca sunt foarte buni :)

    eu stiu reteta de mult timp, dar era una din acele retete fara nume, mostenite prin viu grai de la batrani :D

    eu le-am mai facut si cu diferite legume - mai ales cele fierte pentru supa de pui. au iesit si alea delicioase :)

    ReplyDelete
  4. Le-am facut! Sunt bune! Am facut si varza cu paste - SUPEEEER!

    ReplyDelete
  5. Ama,multumesc de vizita!Acum a tras si eu o raita pe blogul tau,si îl voi pune pe listuta mea de bloguri,pentru a-l vizita ai des!

    ReplyDelete
  6. Ina,ma bucur ca ti-au placut pastele cu varza.E adevarat ca nu e o reteta pe placul fiecaruia..mai ales ca multi detesta varza..si daca chiar o manînca,sigur cu ratza,nu cu paste! hahahahah!

    ReplyDelete
  7. Multumesc! :) Al meu are doar cateva zile, dar am planuri mari cu el :D

    ReplyDelete
  8. Ama,cine are doar cîteva zile?..cred ca am pierdut ceva.. :D

    ReplyDelete
  9. :)) scuze! vorbeam de blogul meu culinar - ca are doar cateva zile. intre timp a facut vreo 2 saptamani :D

    ReplyDelete
  10. haahah,ama,apar si eu dupa un veac..bun ca acu stiu cine avea pe atunci cîteva zile :)

    ReplyDelete