July 21, 2011

Supa crema de dovlecei cu somon

Stiu ca nu-i frumos sa-ti lauzi singur marfa, dar supa asta a fost cea mai buna supa crema de dovleac pe care am gustat-o eu vreodata. Si eu nu fac putine supe creme, si asta din diverse varietati de dovleac. Chiar si pe blog am o mîna buna de retete de astfel de supe din aceasta leguma, care de multe ori trece neobservata. Desi asta cred ca este cea mai simpla, a fost cea mai gustoasa, datorita dovleceilor din gradina mea.
Chiar azi vorbem cu mama despre gradini, legume, vreme... Caldura si seceta care le omoara gradinile lor si despre frigul, ploaia si raceala care ni le omoara pe ale noastre. Printre altele am ajuns sa discutam despre ce am mai bucatarit în ultima vreme. De la atîta dovleac i s-au lungit urechile la telefon, cred :D A spus, ca pentru cei doi dovlecei pe care-i consuma ea pe an, nu are rost sa-si planteze în gradina, ci îi ia de la o prietena.
Mama este o carnivora înraita. Acum, cu vîrsta si în urma rezultatelor analizelor pe care i le-a prezentat doctorul, mai manînca si ea un orez, o leguma... dar înainte era în stare sa serveasca pe lînga o rata umpluta, cotlete de porc. Bineînteles ca nu facea asa, doar voiam sa întelegeti despre ce fel de carnivor vorbim. Unul extrem de pasionat!
De multe ori cînd stam la divanit, ma amuza fata ei la discutiile despre retete. În general încheiem aceste convorbiri, mîrîndu-se cît de multe legume putem noi mînca! Cînd e la mine le manînca, pentru ca nu are încotro. Noroc ca nu sîntem vegetarieni, ca altfel ne-ar renega :D Totusi cred ca aceasta supa i-ar place. Nu neaparat din cauza cremei gustoase, dar nu poate ignora somonul, pe care îl adora.




        Ingrediente:
  • 700 g dovlecei (tricolori), taiati în bucati
  • 2 fire de ceapa verde, taiata rondele
  • 1 cartofior, cubulete
  • frunze de busuioc
  • 1 ardei iute, curatat de seminte si codita
  • 2 cani cu supa
  • 2 linguri ulei
  • sare
  • file de somon, taiat cubulete mari
  • suc de lamîie
  • putin ulei
  • sare, piper





Se caleste putin ceapa în ceva ulei.



Se adauga dovleceii si cartoful si se mai caleste vreo 2-3 minute.



Se adauga verdeata si ardeiul iute, apoi se toarna supa si se lasa la fiert pîna se înmoaie legumele.



Se marunteste fin cu mixerul vertical, se degusta si se condimenteaza eventual,
apoi se lasa la odihna pîna e gata somonul.

Cubuletele de somon se sareaza, pipereaza si stropesc cu zeama de lamîie,
apoi se rumenesc usor într-un strop de ulei de masline timp de 3-4 minute. Se servesc în supa.

30 comments:

  1. Csodás étkek!!!! és a képek is nagyon szépek!!!

    ReplyDelete
  2. Te cred ca e un deliciu,imi plac enorm ingredientele folosite .Cat despre carnivori iti spun ca am si eu unul, iar d-ra vegetariana in devenire.te pup!

    ReplyDelete
  3. He he he! Şi io eram tot ca mama ta, carnea fiind singura legumă pe care o mâncam. Şi euite, sunt aproape vegetariană. Deci se poate :D

    Faină tare supa, da' io n-am dovlecei în grădină, deci n-o să-mi iasă la fel de bună ca ata. Dar nu+i prima dată când mi se întâmplă asta, deci nu mă descurajez =))

    ReplyDelete
  4. Buna dimineata!
    Poti sa ma astepti la pranz cu masa pusa EXACT ca in foto ?:D :))
    Zi frumoasa, Maya!
    Imi place supica ta, da' ce-mi place!
    Eu..sunt in ambele tabere :))

    ReplyDelete
  5. iufff , nu stiu cat rezist sa nu o fac , problema este ca mi-e greu sa fac doar ptr mine ... trupetii mei nu papa asa ceva :(:( ... arata minunat !!!!

    ReplyDelete
  6. cred ca as putea rezista fara carne,cu brio,dar nu fara cea de peste...iar somonul este regele lor,al pestilor.desi imi plac toti ,fara exceptie...asa ca supa ta,pe linga ca arata intr-un mare fel,imi tropaie cu pofta in creier!:)

    ReplyDelete
  7. Felicitari, e superba supa ta! Asa de frumos arata in fotografie, e foarte convingatoare!

    ReplyDelete
  8. dupa ingredientele folosite nu poate fi decat delicioasa.as infulecat un bol de supa cu mare pofta :D
    pupicei

    ReplyDelete
  9. De aratat,arata foarte bine si gustul cred ca e la fel de bun !

    ReplyDelete
  10. Cred si eu ca e cea mai buna!Uite cum arata!

    ReplyDelete
  11. Pot sa fur somonul de acolo? :)))
    La ora asta eu poftesc la pestele tau :))
    Ce culoare frumoasa are supica.

    ReplyDelete
  12. Este delicios!
    Minunat!
    Îmi place dovlecelul si somon.

    sărut Gizi

    ReplyDelete
  13. asta chiar n-am mai auzit-o dar acum am poftit-o :))

    nice! :)

    ReplyDelete
  14. Arata foarte bine!!! Nu pot refuza o portie...Pupici!

    ReplyDelete
  15. Mellissina,multumesc de vizite.Pupici!

    ReplyDelete
  16. Flory,si noi mîncam carne,dar mai putina,mai rar.Mai ales acum,cînd legumele invadeaza piata :)
    Ce vîrsta are vegetariana în devenire?

    ReplyDelete
  17. Arcadia,iese buna si cu dovlecei din gradina altora :D

    Cît despre aproape vegetariana,clar ca se poate.Dar o vad cum sufera.Spun de mama...:D

    ReplyDelete
  18. Catkitchen,eu i-am dresat pe ai mei =))
    Nici ei nu vroiau,dar le-am aratat cu forta,cît de buna poate fi o supa crema de dovleac.Acum cer de singuri! :D

    ReplyDelete
  19. Alison,asa si eu cu somonul.Mare dragoste.Dar ador si salaul :D

    ReplyDelete
  20. Peste o luna implineste 15 ani!pup!

    ReplyDelete
  21. Alexandrina,multumesc.Chiar a fost foarte buna.Saptamîna asta e din nou în meniu :)

    ReplyDelete
  22. Sarah,sa-ti fie de bine!
    Pupici! :*

    ReplyDelete
  23. Mimmi,e o supa delicata.Noua ne-a placut la toti foarte mult.Fara exceptie :)

    ReplyDelete
  24. Bucate apetisante,poti fura somonul,poti fura si supa,si sa-ti fie de bine :)

    ReplyDelete
  25. Gizi,ma bucur ca îti place reteta mea.Pupici!

    ReplyDelete
  26. Octavian,daca nu ai auzit-o,fa cumva s-o auzi,apoi fa-ma si pe mine sa aud ce spui :P

    ReplyDelete
  27. Flory,banuiam eu!Fiica-mea e ceva mai tinerica,si trece si ea printr-o faza de asta.Tot se joaca cu gîndul de a deveni vegetariana.
    Denise face în februarie 15.
    Pup :*

    ReplyDelete