September 5, 2011

Mousse de ciocolata alba

Ador mousse-urile de ciocolata alba, doar cele fara ou crud. Cum fara albus de ou este mai greu de obtinut o consistenta perfect aerata, ca a unui mousse adevarat, am tot experimentat cu "mici" amestecuri. Ultimul, adica acesta, este foarte aproape de ceea ce înseamna pentru mine mousse. Are o textura usoara, aerata, densitatea destul de pufoasa... deci ma declar multumita.
Ma bucur ca dupa o saptamîna de soare, s-au mai copt niste zmeurici marunte, si au mai fost si tare bune! Ce face soarele! Ce a facut, ca acum ploua iar :(






Daca as sti si cum sa fac "galuste" de mousse, ar fi fost mai frumoase,
dar dupa cum se vede nici cu formatul galustelor nu le am.
Egal, bine ca am avut zmeura pentru decor :D
Aici, trei galuste mititele si zbîrlite,
care au înseninat papilele pe vremea asta ploioasa si întunecoasa!




        Ingrediente:
  • 250 g ciocolata alba
  • 300 ml smîntîna de frisca
  • 100 g creme fraîche
  • 1 pastaie vanilie
  • 100 ml lapte
  • 50 g zahar
  • 10 g agar-agar (Agartine)
  • rom (fac.) *

*Aromati mousse-ul cu ce va place. Cu alcool, adica cu lichiorul preferat sau un espresso betonat (20-25 ml), sau ceva mai tare ca un rom de Jamaica, chiar un cognac bun sau whisky. Lasati fantezia sa danseze!
Se topeste ciocolata împreuna cu 100 ml smîntîna lichida si continutul unei pastai de vanilie (eu am folosit doar jumatate) pe baie de aburi, apoi se lasa la racorit. Se adauga creme fraîche si se amesteca. Se dizolva praful de agar-agar în lapte cu zahar, apoi se lasa sa traga un clocot scurt. Puteti face aceasta operatie într-o craticioara mititica, sau într-o cana de ceramica sau sticla în aparatul cu microunde. Eu folosesc a doua metoda. Atentie, începe foarte repede a clocoti! Acest amestec se lasa la racorit, apoi se adauga la ciocolata topita si racita si se mixeaza bine. Acum puteti adauga si alcoolul sau un espresso tare, sau orice aroma doriti. În final se bate smîntîna lichida ramasa, pîna obtineti o frisca densa, pe care o mixati usor la amestecul de ciocolata. Se portioneaza muosse-ul obtinut în castronele, cupe, pahare... etc, si se da la rece pentru 2-3 ore. Se poate lasa si într-un vas mare, care la fel, se da la rece pentru 3 ore, apoi se portioneaza si serveste pe farfurii, platouri... pe oglinda de sos de ciocolata neagra sau fructe, si se orneaza dupa plac.


Aici se vede ceva mai bine textura.
Un galuscoi mai mare, servit cu amarena cherry în sirop.






Pofta buna!

58 comments:

  1. O prezentare minunata...iar gustul trebuie sa fie desavarsit...m-ai cucerit...si bineinteles reteta-i salvata!!!
    Te pup si o saptamana placuta!!!

    ReplyDelete
  2. Petro, si tie o saptamîna frumoasa!
    Gustul este divin... dar na, asta spune papila mea :D

    Pupic :*

    ReplyDelete
  3. Vai de papila mea! :) Galustele alea "mititele si zbarlite" i-ar conveni de minune, papilei - vreau sa spun:)

    ReplyDelete
  4. Anki, galustele din mousse cu spuma de albus, se pot forma mult mai frumos, dar ala nu mi-l place mie. Oricum, la noi asta nu e asa important, zic de aspect. Bun sa fie :D

    ReplyDelete
  5. Imi ploua-n gura la mousse-ul tau,arata excelent si cred ca super delicios!pupici!

    ReplyDelete
  6. Wow, superb! Cred ca e delicioasa...mmm...zmeura... excelenta combinatie! Pup!

    ReplyDelete
  7. mmm cum arata...Minunat ! Cum sa nu incerci o asa reteta !!

    ReplyDelete
  8. vai cum arata !!!! ... vreau si eu sa gust macar putintel!!! bravooo ptr prezentare !!!
    O saptamana frumoasa !!!

    ReplyDelete
  9. Tot am zis ca incerc si eu sa fac dar nu am mai ajuns.
    La voi au venit ploile?

    ReplyDelete
  10. Prezentarea minunata ca de obicei!! gustul e divin,nu?? Pupicei si o saptamana minunata si dulce ca acest mousse !

    ReplyDelete
  11. arata bine si sigur as dori sa fac si eu,trebue sa fie tare gustoasa,o seara placuta

    ReplyDelete
  12. Flory, a fost bun de tot! Data viitoare-l fac cu espresso :)
    Pup xo

    ReplyDelete
  13. Danutza, a fost foarte bun. O sa mai fac o portie mica cu espresso, doar pentru mine.
    Pupici!

    ReplyDelete
  14. Cat, merci. Si tie o saptamîna frumoasa si fara ploi :)
    :*

    ReplyDelete
  15. Bucate apetisante, e bun, daca-ti plac acest gen de deserturi. Mie-mi plac mult :D
    Cît despre ploi, la noi nu au început. La noi a fost o saptamîna fara ploaie!! Ceea ce a fost de notat în calendar pentru anul asta ploios!
    Noi avem toamna de prin martie =))
    Pupici :D

    ReplyDelete
  16. Anto, asa o saptamîna mi-as dori! La fel îti doresc si tie! Pupici :*

    ReplyDelete
  17. Ina, eu o sa-l repet la weekend, dar cu espresso.
    xoxoxo

    ReplyDelete
  18. Mmm, ce deliciu! Totul arata extraordinar, imi plac si galustele, sa stii!
    Frumoasa si zmeurica!

    ReplyDelete
  19. Alexandrina. atîta le-a trecut printre linguri, galuscutele alea, de s-au aricit! Poate daca umezeam lingurile ieseau mai netede... data aviatoare :D
    Pupici :)

    ReplyDelete
  20. Vai de mine! Arata foarte bine, o prezentare excelenta si o combinatie perfecta! La noapte visez, visez!:) Pupicei!

    ReplyDelete
  21. Adela, e bine sa visezi frumos! :D
    Te pup! :*

    ReplyDelete
  22. Mamma mia, ce bine arata... Dau vinete din gradina mea, la schimb cu o cupa de mousse de ciucalata... Pupici !!!

    ReplyDelete
  23. Senzational. Atat pot sa spun...si ma apuc de plans, ca vreau si eu... :)))

    ReplyDelete
  24. Arata super ca-i greu sa-i rezisti. Din poza ai obtinut o textura perfecta. Asi servi o cupa... Pup!

    ReplyDelete
  25. Ispititor!Astept si varianta espresso!Dupa care ma apuc de slabit:)

    ReplyDelete
  26. Maya!
    Tökéletes,nagyon finom lehet!elviszem a receptet,és megpróbálom,remélem a fordítás jó lesz!!! szuper!

    ReplyDelete
  27. Oh, ciocolata alba, sora mai mica si mai "urata", dar atat de buna si delicioasa... iti recunoastem pe deplin meritele :)

    ReplyDelete
  28. O prezentare superba pentru un deliciu care da dependenta!

    ReplyDelete
  29. yoy ce fain ii.ma bucur ca nu are ou crud ca nici eu nu ma impac bine cu el.am folosit albus de ou in sorbeto si untr-un tort si gustul nu ma deranjat dar imi tot urla neuronul ca are ou crud.pupicei

    ReplyDelete
  30. Este foarte sofisticata delicatesa ta, draga Maya. Ai cuprins intr-un pahar, toata dragostea si pasiunea ta. Superb!

    Agarul este folosit in mediile mele de cultura, in laboratorul de microbiologie, unde lucrez (ha,ha,ha), nu stiam ca se foloseste si in bucatarie.
    Pupici!!

    ReplyDelete
  31. Vaaai cum arata!! Mortal! La fel si pozele :)

    Maya pliiz, imi schimbi si mie linkul la tine in blogroll? http://www.edithskitchen.ro/
    Sar'na! :*

    ReplyDelete
  32. Ce bine arata! Are o textura minunat de fina si cremoasa. Creme fraiche, cam cu ce s-ar asemana in Romania? Smantana dulce? Pe celelalte ingrediente le am si tare ma tenteaza reteta :)

    ReplyDelete
  33. cred ca voi ramane cu gandul la acest mousse!...apetisant!Pupici si o seara buna sa ai!Merci de urare!:*

    ReplyDelete
  34. Desert de vis... Parca prea frumos pentru a fi mancat :) Imi place la nebunie!

    ReplyDelete
  35. Daniela, facem tîrgul ! :D
    Pup :*

    ReplyDelete
  36. Miha, nu plînge ca mai fac o portie! :*

    ReplyDelete
  37. Sara, chiar ca un mousse adevarat nu este. Ma refer la textura. Cu spuma de albus este altfel. Dar ce sa fac daca mie nu-mi place ou crud ? :)
    Pupic :*

    ReplyDelete
  38. Teo, o sa fac si cu espresso, în curînd :D
    Pup :*

    ReplyDelete
  39. Melli, multumesc pentru mesaje si vizite! :*

    ReplyDelete
  40. Hhahahha, Mihaela :D
    Da, cioco alba... mmmm :D
    Pupic !

    ReplyDelete
  41. Cristina, de aia îl fac rar :D

    ReplyDelete
  42. Sarah, asa si eu. Deci nu gustul... dar capul nu ma lasa :))
    Pup!

    ReplyDelete
  43. Vasi, îl folosesc, ca e pe baza de plante. Extras din alge rosii mai ales( Rhodophyta ) ,dar si altele. Prefer agaraul înaintea gelatinei care este de origine animalica.
    Pupic :*

    ReplyDelete
  44. Edith, modific imediat si felicitari pentru mutare :)

    ReplyDelete
  45. Haplea, merci de 11 :D
    O seara frumoasa :)

    ReplyDelete
  46. Brîndusa, creme fraîche este o smîntîna mai grosuta, densa, nu curgatoare ca cea de frisca.
    Merci :)
    Pupici :*

    ReplyDelete
  47. Mariette, toate cele bune înca odata! Sper ca ai sarbatorit frumos! :*

    ReplyDelete
  48. Delicioasa, chiar asa frumos n-a fost =)) dar bun! :D
    Pupici :)

    ReplyDelete
  49. Multumesc, Licuta! Pupici si o seara minunata :*

    ReplyDelete
  50. Super Maya! Arata de milioane! Cred ca e super delicios acest mousse!
    Mai, mai k mi-as intinde mana prin monitor sa-ti fur macar o galusca:D.

    ReplyDelete
  51. O galusca pentru Iulia!
    O seara frumoasa,
    M.

    ReplyDelete