November 6, 2008

Vita în lapte,la cuptor


Inspirata de la o reteta de-a lui Jamie(pui cu lapte),am facut o bucata de vita.
Am folosit o bucata de din partea cozii-asta:





  • 1 kg carne de vita(eu am avut Tafelspitz/Schwanzstück/partea de la coada)
  • 3 catei de usturoi
  • 1 lamîie
  • 1 legatura mica de patrunjel
  • 1 legatura mica de salvie
  • 1 l lapte 3,5 %
  • sare
  • piper
  • ulei de masline

-eventual alte condimente

  • chili
  • amestec de ierburi uscate


Saram si piperam bucata de carne,apoi o prajim în ulei de masline
împreuna cu cateii de usturoi în coaja,zdrobiti putin.





Spalam lamîia,si taiem fîsii foarte subtiri din coaja.,încît sa nu aiba aproape deloc alb.Apoi o feliem,si îndepartam tot albul de pe pulpa.






Cînd carnea este rumenita,adaugam verdeturile,feliile de lamîie si coaja.





Turnam laptele.





Înmuiem o hîrtie de copt în apa,acoperim oala si o introducem în cuptorul preîncalzit la 200-220 °C.Lasam asa timp de 90 de minute fara sa miscam ceva.



Dupa aceste 90 de minute,am îndepartat hîrtia de copt,am verificat carnea.Era deja moale.Nu este foarte aspectuos c :D ,dar delicios.Laptele se face brînza de la lamîie( asta este intentia acestei retete! ),iar zerul devine un sos transparent galbui,foarte aromat!

Am acoperit-o cu un capac,dupa care am lasat-o în cuptorul înca fierbinte,
înca jumatate de ora.

În doua ore,carnea devine foarte moale si suculenta.
Abia ca am reusit sa tai felii,ca se desfacea toata.





Jamie servea puiul în lapte, cu mamaliga moale
"îmbunatatita" cu unt & parmigiano,
si spanac tras în ceva ulei de masline,usturoi,sare de mare si zeama de lamîie.
Asa am servit si eu.











Reteta de pui cu lapte a lui Jamie,se gaseste si pe youtube :)


No comments:

Post a Comment