July 26, 2011

Dovlecei umpluti cu ricotta si legume

Din colectia "Ce mai face Maya cu dovleceii din gradina". Dupa cum stiti, dovleceii îmi invadeaza gradina. Nu mai stiu ce sa inventez. Fac si din retetele vechi, iar clasica-Dovlecei invizibili a la Lilly in the Kitchen-, nu are voie sa lipseasca în acest sezon. Este si va ramîne (cea mai cea)speciala pentru mine, dar ai mei mai cer si altceva. Asa ca azi, în urma unei discutii pe yahoo cu sorella mea, am hotarît sa fac o fuziune între fantezia mea si ceva ce a servit ea în concediu la cina, cred. Rezultatul? Mai mult decît satisfacator!



        Ingrediente:
  • 3 dovlecei
  • 2 fire de ceapa verde
  • 2 catei de usturoi
  • 1 vînata
  • 1 ardei gras rosu
  • 2 rosii
  • cimbru proaspat
  • 250 g ricotta
  • 2 linguri pesmet (pentru pane)
  • 4-5 linguri ulei de masline
  • sare,piper

Am spalat dovleceii si i-am taiat în jumatate pe lungime, apoi le-am scobit pulpa,
si i-am sarat. Am presarat cimbru tocat deasupra, i-am stropit cu ceva ulei de masline,
apoi i-am dat la cuptor pentru 15 minute la 200 °C. Între timp m-am ocupat de umplutura.


Am calit ceapa taiata rondele în putin ulei de masline.


Am adaugat vînata curatata de coaja si taiata cubulete,
si am amestecat pe foc pîna s-a înmuiat putin, apoi am sarat si piperat dupa gust.


Am adaugat pulpa dovleceilor si cimbru tocat si am mai amestecat cîteva minute pe foc iute.


Ardeiul gras l-am curatat de coaja cu peeler-ul de legume (nu cel de cartofi),
l-am tocat cubulete si l-am adaugat la amestecul de legume.
Dupa înca 2-3 minute de învîrtit, am tras tigaia de pe foc si am lasat cîteva minute sa se racoreasca.


Dupa ce am adaugat ricotta, amestecul mi s-a parut cam moale, asa ca am adaugat 2 linguri de pesmet.
Degustati si condimentati daca mai este nevoie. Cu acest amestec am umplut dovleceii.
Deasupra am presarat cubulete de rosii decojite de pielita,
dupa care am dat tava în cuptorul preîncalzit la 200 °C. I-am lasat pîna s-au rumenit putin deasupra.


Am servit cu pecorino razuit grob. Bun bun!


32 comments:

  1. Dovleceii sunt super iar ideea de rosie -decor a fost preluata!Te pup!

    ReplyDelete
  2. cred ca-i una dintre cele mai faine retete de dovlecei ever...bine mousse-ul ala de dolvecel chiar e la inaltime dar nici reteta asta nu-i mai prejos.pupic

    ReplyDelete
  3. daca ar papa toti din casa asa cum as papa eu dovlecei si vinete ... tare m-as bucura :):) .... reteta e superrrr !!!!! .... cu atatea retete minunate , nu stiu cand si la care o sa vina randul :(

    ReplyDelete
  4. cu ce se aseamana ricotta?se poate inlocui?

    ReplyDelete
  5. Sarah,asta este,trebuie sa fac cîte ceva nou,ca fiica-mea se plictiseste repede de o reteta.Eu nu :D
    Pup :*

    ReplyDelete
  6. Pisicuto,la noi vinetele au mare trecere.Si dovleceii,dar trebuie sa tot inventez cîte ceva nou,pentru copila.Noi nu sîntem pretentiosi :D

    ReplyDelete
  7. Morphine,ricotta se poate înlocui cu o alta brînza proaspata.Quark - îti spune ceva?Cu asta ai putea înlocui.Ar merge si cu brînza cremoasa gen Philadelphia,varianta mai usoara/light,sau aia cu iaurt.

    ReplyDelete
  8. Imi place asa de mult reteta asta caci nu stiu ce sa mai adaug....si cred ca ar fi minunata umplutura si pentru o tarta (si cu cuburele de dovlecei in umplutura,asa nu se renunta la nimic)!
    Te pup si-ti urez o seara minunata!!!

    ReplyDelete
  9. Prezentare de nota 10. Ai cam muncit la rosia aia:)) Pupici

    ReplyDelete
  10. O reteta minunata!! cata rabdare ai avut sa curetei ardeiul ;) Hmm ma intreb ce s-ar intampla daca l-as lasa cu piele? sau daca l-as coace si apoi l-as curata?? Arata minunat mancarica ta.. ca de obicei! pupici

    ReplyDelete
  11. Si mie imi plac de nu mai pot, mai ales ca sunt fara carne. La mine in gradina nu au inceput inca sa se faca.Si copii mei sunt fitzosi la mancare, mai ales la modul de prezentare. Astept si eu din zi in zi sa imi fete vaca si atunci am sa fac branzeturi de toate felurile. Indraznesc sa te intreb daca ai cumva experienta la branzeturile facute in casa, ceva retete, sau din auzite :)) ?
    Pupici!!

    ReplyDelete
  12. Ce imi plac si ai tai arata asa de bine ...
    Pupici!

    ReplyDelete
  13. ce faini sunt..
    eu am facut ieri dovlecei umpluti cu carne in vas de lut :)
    poate-i fac si pe ai tai, net time...
    pup maya

    ReplyDelete
  14. Foarte apetisant, si plin de vitamine :)

    ReplyDelete
  15. Petro,sa stii ca ar merge tare bine umplutura la o tarta!Tu esti regina tartelor! :)

    ReplyDelete
  16. Bianca,deloc!Am taiat-o cu feliatorul de rosii si mere.Merge rapid,si dintr-un shut :D
    (Scula respectiva o poti vedea la reteta de mere verzi in sirop aromat cu scortisoara :)

    ReplyDelete
  17. Anto,nu se întîmpla nimic daca-l lasi cu piele.Eu l-am curatat ca am peeler de curatat rosii,ardei..etc
    Nu cu cel de cartofi.Cu ala nu merge.Asta pentru rosii si alte legume cu pielita subtire,este un peeler special cu dintisori.În cîteva secunde ardeiul e curatat :D

    ReplyDelete
  18. Vasi,nu-s experta la facut brînzeturi.Singura brînzica care am facut-o e asta http://mayas-esprit.blogspot.com/2008/10/brnza-proaspata.html

    Din care am facut si bilutele atea : http://mayas-esprit.blogspot.com/2008/10/bile-de-brnzapicante.html

    Si aici am postat o reteta de Quark,faacut din lapte batut.

    Pupici!

    ReplyDelete
  19. Alice,si eu ma facut si cu carne.Si pe blog am vreo doua variante asemanatoare.
    Salutari :)

    ReplyDelete
  20. Flory,au fost tare bunuti.Mîine fac o salata de dovlecei grilati...poate.Sau poate-i las cruzi,ca-s tare fragezi.Înca nu stiu :D
    Pupici :*

    ReplyDelete
  21. Da,si miroase fantastic din cuptor! :D

    ReplyDelete
  22. Buna Maya, tocmai ce am servit pranzul. Ghici ce am pregatit azi? :) Delicios de bun. Intamplarea a facut sa condimentez un pic mai mult si bine ca s-a intamplat asa, gustosi si aromati. Sunt convinsa ca la vara, cu dovlecii din gradina aroma va fi si mai intensa. Papilele imi soptesc ca data viitor sa adaug o mana de speck. :) O zi placuta de Martie bavarez! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poti adauga ce-ti doreste sufletul. Eu i-am facut deja în toate variantele... cu speck, prosciutto cotto, carne macinata, si, si, si...
      O zi frumoasa :)

      Delete