April 5, 2011

Piept de rata cu basmati & shiitake


Ingrediente:
  • 2 fileuri piept de rata, cu piele
  • 2 portii orez basmati
  • 1 lingura unt
  • 2 mîini ciuperci shiitake,feliate
  • 1 lingura ulei de arahide
  • 1 lingura sos de soia
  • 1 vf. cutit scortisoara
  • sare roz (Himalaya), piper roz




Am folosit un orez natural din Himalaya,pe care l-am fiert dupa indicatiile de pe saculet.
1 ceasca orez la 2 cesti apa + 1 lingura unt si 1/2 lingurita sare,
se lasa la fiert pe foc moderat aproximativ 40 minute.





Ciupercile feliate le-am "tras" 2 minute într-o lingura de ulei de arahide
si le-am condimentat cu un strop de sos de soia si foarte putina scortisoara,
dupa care le-am amesteact cu orezul fiert. Am pastrat la cald pîna am facut fileurile.

Fileurile (de rata crescuta în mediu natural :P ),



Le-am sarat bine pe ambele parti si le-am piperat.
Am încins tigaia, am pus o lingura ulei de arahide, asa cît sa fie tigaia unsa,
apoi am asezat fileurile pe partea cu piele si le-am prajit 5 minute la foc iute.
Le-am întors si le-am mai lasat înca 2 minute la prajit pe partea de carne,
dupa care am dat tigaia în cuptorul preîncalzt la 200°C timp de 10 minute.
Aveti grija sa folositi o tigaie termorezistenta,
sau una cu coada detasabila/sau fara coada.
Dupa ce am scos tigaia din cuptor, am acoperit bucatile de piept
si le-am lasat la odihna 5 minute pentru a se "aseza" sucurile si aromele.

Am feliliat pieptul, si l-am servit cu orezul aromat cu shiitake.



Daca nu va place pieptul rozaliu, înca 2 minute la cuptor rezolva problema. Dar nu lasati mai mult, pentru ca se întareste.Timpii de prajit+coacere sînt valabili pentru 2 fileuri proaspete în jur de 300 g/pro bucata.

Notite:

Cine doreste poate cresta pielea în romburi, dar atentie sa nu ajungeti cu lama cutitului la carne.

10 comments:

  1. De cand urmarim acest blog, eram convinsi ca numai o femeie care iubeste (in sensul larg al cuvantului a iubi = a tine extrem de mult la cineva sau la ceva) poate sa faca asa lucruri frumoase ;)

    ReplyDelete
  2. Foarte bine arata,pieptul de rata,mediu,exact cum trebuie!Super!
    O zi minunata!

    ReplyDelete
  3. Amelia & Mihai,multumesc mult pentru cuvintele frumose.
    Salutari si o zi frumoasa va doresc! :)

    ReplyDelete
  4. Janet,multumesc.
    O zi minunata si tie :*

    ReplyDelete
  5. Super faina mancarica asta...
    Pup

    ReplyDelete
  6. Maya, de unde ai cumparat ciupercile shiitake? Mersi

    Ramona

    ReplyDelete
  7. Din Globus de la "raionul" cu legumaraie, fructe...

    ReplyDelete