October 29, 2008

Brînza proaspata



  • 2 l lapte ( 3,5 % - grasimi )
  • 50-60 ml zeama de lamîie
  • sare ( fac.)
  • condimente (fac. )
Laptele de preferat proaspat sau pasteurizat la maxim 75 °C. Cel Ultrahocherhitzt (UHT), coaguleaza mult mai greu din cauza ca a fost supus la temperaturi între 130-150 °C.


Încalzim laptele la 60-65 °C


Turnam zeama de lamîie.


În urmatoarele secunde se îmbrînzeste.


Turnam/strecuram într-o sita sau prin tifon. Apasam putin si o stoarcem de zer.



Apoi o presam pîna iese zerul. Lasam la scurs cîteva ore (la racoare).



Rasturnata pe farfurie.




Eu am framîntat-o cu ceva sare marina.  Nu o sarati prea tare, doar un strop.
Poate va decideti sa o folositi la ceva dulce, iar daca totusi o doriti mai sarata, framîntati-o a 2-a zi înca odata. Devine cremoasa.


Si am preparat bilute cu chili si boia,
marar+ un amestec de ierburi de provence si iarba ciorii.
Astea le-am facut imediat, de proba.






Am avut 380 g brînza. Daca aveti prea mult lapte si nu stiti ce sa faceti cu el... faceti brînzica :D
  1. merge bine cu ou, stafide, arome - Pentru creme de brînza (strudele, placinte)
  2. se poate amesteca cu codimente
  3. se poate freca cu ceva smîntîna sau iaurt, pentru uns pe pîine

5 comments:

  1. Maya nu stiu cum mi-a scapat reteta asta si pozele aferente ei insa e sublima! Mi-ai facut pofta de numa! Chiar acuma fac ricotta si branzica ce ramane am s-o folosesc pt a face bilutele tale cu condimente! Pup!

    ReplyDelete
  2. Ina,nici nu stii ce ma bucur ca ai comentat aici,si mi-ai adus aminte de brînzica!Te pup!
    Fug s-o si fac! :D

    ReplyDelete
  3. Super! bun de incercat! felicitar pentru blog!

    ReplyDelete
  4. gaby,merci!poate incerci si tu brînzica :)

    ReplyDelete
  5. Nu ai cumva o reteta de ciorba sau bors acrit cu zer de lapte? Nu stiu ce sa fac cu zerul ramas de la branzica... Multam mult de reteta!!

    ReplyDelete