May 18, 2009

Prajitura cu brînza si zmeura


O prajitura foarte delicata, fina.



Attached Image


Attached Image


Aluatul

  • 250 g faina
  • 2 linguri zahar
  • 125 g unt moale
  • 1 ou
  • 1 zahar vanilat

Umplutura


  • 500 Quark/brînza de vaci
  • 300 g zmeura congelata
  • 180 g zahar
  • 3 oua
  • 60 g amidon (Gustin, Dr Oetker)
  • 1 lingura coaja de lamîie (razuita)




Punem toate ingredientele pentru aluat în vasul robotului si framîntam.Cînd se aduna în 2-3 bucati,îl scoatem din vas si framîntam putin pe masa de lucru. Îi dam forma de bila, îl dam la rece 20 de minute. Întindem aluatul între doua foi de hîrtie de copt, dupa care îl asezam în tava unsa cu unt. Întepam cu furculita (asa nu face fundul bolta ) si dam tava în cuptorul preîncalzit la 200 °C timp de 7-8 minute. Procedura se poate vedea în etape, aici : Tarta cu rucola )

Eu nu i-am taiat marginea dreapta si nici modelata.
Am vrut sa arate home made :)

Attached Image


Attached Image

Batem ouale cu zaharul pîna îsi tripleaza volumul.
Adaugam brînza de vaci si coaja de lamîie, amestecam.
Punem si amidonul, dupa care mixam bine.
O parte din crema de brînza o punem în forma de aluat.

Attached Image

Presaram zmeura deasupra.

Attached Image

Turnam si restul cremei. Nivelam si dam tava acoperita cu folie de aluminiu
în cuptorul încalzit în prealabil la 200°C, timp de 20 minute.
Descoperim tava, coborîm temperatura la 170°C, si mai lasam înca 30-40 minute.

Attached Image

Crema de brînza se umfla, dar va cadea putin (asa trebuie), deci nu va speriati de crapaturi .
În timp ce se coace, o mai puteti acoperi cu folie, puteti jongla cu temperatura...
Important este sa ajunga aurie dupa plac si daca o scuturati sa fie stabila în mijloc.


Attached Image

Attached Image

Attached Image


Notita:

-nu înlocuiti amidonul din crema de brînza cu faina!
(îsi pierde din finete si pufozitate)
-nu e o prajitura foarte dule, ci potrivita

24 comments:

  1. E un soi de cheesecake, doar ca are blat din aluat si nu din biscuiti. Buuuuuna :D Chiar ma gandeam ce sa fac cu branzica mea proaspata. Multi pupici!

    ReplyDelete
  2. Maya,scuze ca scriu aici,nu am gasit chat la tine.Te rog mult sa vi cind ai timp sa ridici un premiu de la mine.O zi buna
    Cami

    ReplyDelete
  3. Maya....super reteta;) Sune-mi te rog, iese la fel de buna daca folosesc capsuni?Ma gandesc ca e nevoie sa le tai buculete ca sa nu fie ditamai capsuna acolo...si ma intreb daca merge combinatia...?Thanks

    ReplyDelete
  4. Da,Ina,are un blat faramicios-crocantzos,pe care-l poti aroma dupa plac :)
    Pup!

    ReplyDelete
  5. Ruxi,poti face cu ce fruct vrei,doar ca trebuie sa-l tai bucatele.Si,da,combinatia cu capsuni e foarte buna.Daca ai coaja de portocala netratata,potriveste în crema de brînza,mult mai bine decît lamîia.Va fi un deliciu! :)

    ReplyDelete
  6. Dear Maya, I have a award for you in my blog. Please come and take it!Thanks! Kisses, Maria!

    ReplyDelete
  7. Maya draga mea vreau si eu o feliuta, arata absolut de vis, cu ocazia asta profit si te invit pe blogul meu sa-ti ridici premiul.

    ReplyDelete
  8. Arata minunat si aceasta tarta! Nu arata deloc a home made :) Arata a patiserie made :) Super! Felicitari!!!

    ReplyDelete
  9. foarte gustoasa prajitura!felicitari pentru blog!...retetele sunt delicioase...o zi buna:)Dana

    ReplyDelete
  10. am facut si eu prajitura astazi si e delicioasa, eu am folosit branza de vaca de la piata si un mix de fructe congelate
    ceao

    ReplyDelete
  11. buna. am si eu o intrebare. vreau sa congelez zmeura si mure si alte fructe de padure ptr un tort cu iuart pe care-l fac in august ptr fiica mea. dar tortul nu necvesita coacere. cum procedez cu fructele? le pun congelate sau decongelate? multumesc

    ReplyDelete
  12. buna. vreau sa congelez fructe de padure ptr un tort pe acre-l voi face in augut. tortul este cu iaurt, deci nu necesita coacere. fructele vor trebuie amestecate cu iaurtul si pe urma cateva ore la rece. cum le adaug? congelate sau decongelate/ multumesc

    ReplyDelete
  13. Nu am facut niciodata un tort cu iaurt care nu necesita coacere, deci nu ma pot pronunta cu siguranta, mai ales ca nu stiu ce alte ingrediente vin în iaurt. Daca printre ele se afla si gelatina, s-ar putea sa mearga congelate si bine scurse(neapratat congelate dupa metoda asta, nu toate la gramada!) , dar mai sigur ar fi proaspete. Iaurtul tinde a lasa zeama, fructele la fel, deci s-ar putea sa nu iese foarte aspectuos.
    Cu crema de mascarpone si fructe congelate însa iese bine, chiar si fara gelatina sau agar-agar. Nu sta batz, dar sta bine crema. Uite
    reteta.

    Cu iaurt, este bineînteles mai putin calorica, dar cred ca atunci trebuie neaparat sa folosesti gelatina sau agar-agar.

    ReplyDelete
  14. Buna Maya , ai niste retete super ! Vreau sa pregatesc aceasta tarta duminica , am mai incercat varianta sarata si mi-a iesit aluatul incruzit, as dori sa-mi spui te rog,crema de branza se pune peste aluatul cald sau il las sa se raceasca ? Multumesc mult . Alina H .

    ReplyDelete
  15. In primul rînd, multumesc.
    Crema o pun imediat ce scot blatul semicopt din cuptor, deci înca e cald. Dar s-a intîmplat ca din anumite mitive ( telefoane, etc...) sa nu am crema gata, iar blatul sa fie deja putin copt, asa ca am pus crema cînd deja era racorit bine. În ambele cazuri s-a copt fara probleme.

    În general, cînd blaturile de acest gen nu sînt copate, problema este vasul/tava. Nu toate au material bun/conductor de caldura. Daca asta e motivul, poate e bine sa coci tarta cu o sina mai jos de mijloc/în cuptor. Sau încearca alt vas/tava.

    Sau ridica putin temperatura cuptorului, iar pentru a evita rumenirea prematura a tartei, acoper-o cu folie de aluminiu cînd începe a se rosi, si descoper-o 10 minute înainte de a o scoate din cuptor, pentrru înca putina culoare.

    Incearca si alt vas, tava, forma. Îti recomand o forma de tarte de la Pyrex, din sticla. Sînt calitativ foarte bune si convenabile la pret. Orice am copt în aceste forme se rumeneste foarte frumos. Bineînteles ca si una din ceramica de la Le Creuset e foarte buna, doar ca diferenta de pret este mare. Apoi asa ca "între" preturi, îti recomand formele din liga profi de la Dr Oetker. Cele emailate albastru. Cu toate aceste vase am obtinut rezulatate satisfacatoare. Adica blaturi copate frumos pe toate partile :)


    ReplyDelete
  16. Buna Maya ,multumesc mult pentru raspuns si explicatii , sper sa nu dau gres duminica cand voi pregati aceasta tarta . Eu folosesc o tava de ceramica cumparata din Edeka (locuiesc in Frankfurt) ,cele pe care mi le-ai descris nu stiu unde le-as putea gasi si timpul este scurt , de maine ma apuc de treaba .

    Eu credeam ca iese aluatul incruzit doar cand se toarna compozitia peste blatul cald / fierbinte , intotdeauna incercam sa-l scot din cuptor semi-copt , nu copt ,aici a fost greseala mea , mersi ca m-ai dezmiticit .
    Multumesc mult inca o data si mai am o intrebare ,dar la alt subiect (legat de agar-agar) .
    O zi buna , Alina H .

    ReplyDelete
  17. Cu formele de ceramica no name de obicei am avut probleme. Ceramica daca e groasa si de calitate inferioara, caldura nu circula cum trebuie, si mai ales la fund e posibil sa nu se coaca bine. De aceea recomand formele de sticla Pyrex. Pret convenabil, si super conducator de caldura. Plus de asta se vede daca e rumena peste tot tarta :)
    SI LC super bune, dar si suuuper scumpe...

    ReplyDelete