May 2, 2009

Ghiveci de orez cu legume




Photobucket



  • 200 g orez
  • 3 morcovi
  • 4 echalote(cepe mai mici si lunguiete)
  • 3 jumatati de ardei gras colorat(rosu,galben,verde)
  • 1 lingura marar tocat(sau alta verdeata)
  • 2 cani cu apa,aproximativ
  • 3-400 ml bulion de rosii
  • ulei
  • sare
  • piper


Curatam si tocam legumele mai grob,
le punem la rumenit (pîna ceapa devine transparenta)în ceva ulei.

Adaugam orezul,amestecam.
Mai lasam 2-3 minute pe foc lejer.



Photobucket



Saram,piperam,adaugam mararul.
Turnam apa fierbinte,cît sa cuprinda legumele si orezul.



Photobucket


Acoperim si lasam pe foc,pîna orezul este aproape fiert.


Photobucket



Adaugam bulionul de rosii(eu am avut un bulion de casa,facut de mama),
amestecam,si mai lasam la fiert la foc domol,
pîna se leaga sosul cu orezul si legumele.



Photobucket



Photobucket



Se serveste cald ( mie îmi place si rece :D )

15 comments:

  1. Asta este una dintre mancarurile pe atat de simple pe atat de delicioase. Prinsa cu altele, am si uitat de ea :) Multumesc ca mi-ai reamintit!

    Si mie imi place mai mult rece :)

    ReplyDelete
  2. Ca o tocana de legume, dar proaspata. Oricum, este buna si sanatoasa.

    ReplyDelete
  3. Maya scumpa te-ai cam dat pe legume, vad :) Chiar azi ma gandeam la un ghiveci de legume dar nu aveam tot ce-mi trebuie in camara. Te pup!

    ReplyDelete
  4. ador legumele proaspete cu orez,au un parfum unic!arata minunat papica ta!:)

    ReplyDelete
  5. Maya stii ca esti fantastica?!!!...ti-am mai spus-o cred...felicitari pt blogul minunat...esti o sursa inepuizabila de inspiratie pt mine...pupacesc cu drag si te astept in visita pe la mine

    ReplyDelete
  6. Maya draga, ghici ce pregatesc pentru cina? :) Ai ghicit, acum ma duc sa il fac! Pupici multi!

    ReplyDelete
  7. maya mai in serios mai in gluma te admir:))...fotografiile sunt superbe la fel si ce tot ce gatesti tu, mai sa mananci monitorul, deci fara cuvinte;)!am sa gatesc si eu cu siguranta....o zi faina

    ReplyDelete
  8. Exact de aia l-am postat.Ca si eu uitasem,si ador ghiveciul asta!
    Cînd eram copil,se gasea în alimentara,la borcane de 800 ml.SI ala îmi placea :)

    ReplyDelete
  9. Diana,da,ca aia de care pomeneam în postul raspunsul de mai sus.Nu stiu daca se mai gaseste si acum asa ceva,dar adoram si tocana aia de legume.

    ReplyDelete
  10. Ina,eu am fost totdeauna o mare legumareasa :D,si cum ziceam..daca nu ar exista gratarul cu mujdei de usturoi,cred ca as putea deveni vegetariana :)

    ReplyDelete
  11. Alison,si eu la fel! Îmi place mult orezul,mîncarea cu orez,garnitura..Pur,cu legume..cum o fi!Fica-mea nu se da în vînt dupa orez,dar asa i-l place si ei :)

    ReplyDelete
  12. Dora,tu esti fantastica.AM vazut tortul tau(floarea de primavara),doar din viteza,nu am apucat sa scriu nimic,dar l-am admirat toata familia!!

    ReplyDelete
  13. Antzule,multumesc! :)
    Daca-l faci,sper sa-ti placa :)

    ReplyDelete
  14. Draga Maya, am facut si a fost tare bun. L-am variat un pic, am pus ca legume ciuperci si morcovi. A mancat si sotul leu si i-a placut mult - el deobicei evita astfel de mancare gen ghiveci. Multam fain!

    ReplyDelete