June 5, 2011

Briose cu pecorino si sunca

O reteta minunata pe care am gasit-o pe blogul Cat's Kitchen. Spre deosebire de reteta originala, am înlocuit parmezanul cu pecorino, am sarit prazul pe care l-am completat tot cu ceapa verde, nu am folosit ulei la rumenit si în plus am adaugat putin bicarbonat în aluat. Am probat retete diferite asemanatoare, dar niciuna nu m-a satisfacut complet. Aluatul este asemantor muffinsilor aperitiv sau checurilor sarate, dar pîna acum textura era cea care nu prea ma încînta. Aceste briose însa au o textura perfecta, în ceea ce priveste gustul meu.




Pentru 12 briose avem nevoie de:
  • 5 oua
  • 1 lingura marar, tocat
  • 230 g faina
  • 300 ml lapte
  • 1 vîrf lingurita bicarbonat
  • 1 lingura apa minerala carbogazoasa
  • 100 g pecorino romano, razuit
  • 50 g unt
  • 3 fire ceapa verde, taiata rondele
  • 150 g sunca, tocata
  • sare, piper

Am rumenit putin ceapa si sunca într-o tigaie antiaderenta fara adaos de grasimi.
Am lasat la racorit, dupa care am uns tava de briose cu unt si tapetat-o cu faina.


Am batut ouale spuma cu un praf de sare în vasul robotului,
am adaugat mararul si piperul, apoi am mixat din nou usor.


Faina am adaugat-o alternativ cu laptele.
Cîte o lingura faina si cîte putin lapte pîna am treminat ambele ingrediente.
Am stins bicarbonatul într-o lingura de apa minerala si l-am turnat la aluat.
Am presarat pecorino si untul "topit" la temperatura camerei. Am mixat usor.


Am adaugat amestecul de sunca si ceapa rumenita si am amestecat cu o paleta.


Cu un poloinc mic am umplut aproape pîna sus fiecare forma de briosa.


Am dat tava în cuptorul preîncalzit la 180°C si am lasat aproximativ 25 minute la copt.
Cu 5 minute înainte de a scoate tava din cuptor am ridicat temperatura la 200°C.



Au fost delicioase! Multumesc, Cat's Kitchen!
Le-am servit cu salata de rosii si ceapa verde, cu dressing din ulei de masline, otet balsamic, marar tocat si sare.


30 comments:

  1. Yamy..imi ploua in gura:)
    Super faine sunt si sigur gustoase.
    Pupici si o sapt frumoasa

    ReplyDelete
  2. hmmm! arata tare bine salivez! am zis caci am sa tin putina dieta, ma faceti sa nu ma mai tin de ea :))... pupicei!

    ReplyDelete
  3. Din ciclul "Minunile ucigaşe ale Mayei" :P

    ReplyDelete
  4. ai,ai,ai.... drept graieste arcadia!

    ReplyDelete
  5. Imi plac briosele,ingredientele sunt pe gustul meu!Pupicei si o saptamana frumoasa iti doresc!!!<3

    ReplyDelete
  6. ma bucur mult ca ai gasit aceasta reteta pe blogul meu , ma bucur ca ai adaptat-o gustului tau si ca ti-au iesit extraordinar , drept dovada ca toti au papat TOT ;).... sper sa mai gasesti si alte retete care sa-ti placa ;)
    cat despre prezentare ... nota 20 !!!!!
    o saptamana fumoasa !!!!!!

    ReplyDelete
  7. Intradevar,daca nu ai tava de briose,se poate face si ca un chec,ceva asemanator facui si eu dar mai demult,iar in loc de sunca,piept de pui.
    O zi buna!

    ReplyDelete
  8. Ce frumoase sunt briosele acestea, nu obisnuiesc sa fac briose sarate, dar cred ca e timpul sa fac si eu o tura :) O saptamana frumoasa sa ai!

    ReplyDelete
  9. Íntr-adevar super prezentarea.
    Si...mi-ai amintit ca exista si briose.Am uitat complet de ele. :)

    ReplyDelete
  10. Ce smechera-i aia cu marar la "palarie"! manca-o-ar mama pe ea ;-)))

    ReplyDelete
  11. Cat de bine arata si sunt simple de realizat. Tocmai ce am facut in weekend niste briose, dar dulci. Sunt curioasa cum or fi si in varianta sarata!

    ReplyDelete
  12. de cand ma chinui si eu sa fac niste muffins sarati,dar niciodata nu le vine randul,ai tai m-au convins sa-i incerc cat mai curand,o zi buna

    ReplyDelete
  13. Am salvat-o!Bune pentu breakfast.multu.O saptamina faina.

    ReplyDelete
  14. Bianca,poate le încerci.Chiar sînt foarte bune!

    ReplyDelete
  15. Adela,nu te prosti cu dietele :P
    Pupici!

    ReplyDelete
  16. Arcadia-ucis,urmatoarea pe lista este...=))
    Te pup si nu te ucid de tot,ca am nevoie de tine! :*

    ReplyDelete
  17. Flory,sa stii ca te-am visat!
    Te pup!

    ReplyDelete
  18. Pisicuto,sigur mai gasesc multe retete pe gustul meu,pe blogul tau :*

    ReplyDelete
  19. Janet,data viitoare si eu vreau sa fac acest aluat în tava de chec.Sper sa aibe aceeasi textura.
    Salutari!

    ReplyDelete
  20. Alina,neaparat trebuie sa probezi si niste briose sarate! :)

    ReplyDelete
  21. Bucate apetisante,poate le încerci si tu.Au fost minunate si au mers perfect cu salata de rosii.

    ReplyDelete
  22. Liana,da,olecuta breton verde nu strica =))
    Pupici!

    ReplyDelete
  23. Irina,briosele sarata sînt la fel de bune ca cele dulci...doar ca-s sarate :P
    Te pup.Poate le probezi! :)

    ReplyDelete
  24. Yaya,eu am mai încercat cîteva retete,dar nu ieseau asa cum îmi doream.Asta a iesit tare bine.O sa probez aluatul si în tava de chec,sa vad daca îsi mentine textura.

    ReplyDelete
  25. Paradis,bune pentru micul dejun,pentru bufet,la iarba verde...
    Pupici!

    ReplyDelete
  26. Maya,ez a muffin mindent megér!!ezt elkészitem!!! szuper!

    ReplyDelete