March 3, 2008

Tarta cu fructe,crema de migdale,pireu de zmeura







Blatul

4 oua mari
3 linguri faina
1 lingura amidon
1 lingura migdale macinate
(faina de migdale-fara coaja!)
5 linguri zahar
coaja de portocala
extract de vanilie
1/2 lingurita praf de copt
1 clementina mare/sau alta citrica dulce

Se bat ouale cu zaharul pîna îsi tripleaza volumul.
Amestecam faina cu praful de copt,extractul de vanilie si coaja de portocala,
si adaugam încetisor la amesrecul de oua,timp în care amestecam usor/sau cu mixer/robot,pe cea mai joasa treapta.
Cînd amestecul e omogen,se toarna în tava unsa cu unt si tapetata cu faina.Se da la cuptorul preîncalzit la 170°C,maxim 25 minute.
Dupa ce e copt ,se scoate la racit pe un gratar.


Dupa ce s-a racit,îl asezam pe platoul pe care va fi servit,


si-l însiropam cu zeama clementinei.pur si simplu am stors clementina(taiata în jumatate) deasupra blatului.A fost foarte zemoasa si dulce,si super aromata.





Pireul de zmeura

1 mînuta de zmeura
zahar de marmelada(cu pectina)
1 lingura zeama de lamîie

Trecem zmeura prin sita,o amestecam cu zaharul si zeama de lamîie si punem în mo 2 minute(dupa 1 minut controlam,amestecam).Lasam la racit.


Eu am pus pireul într-o seringa de decorat,


si l-am împrastiat pe blatul tartei.



Crema de migdale

400 ml lapte
40-50 g amidon
3 + 1 linguri zahar
esenta de migdale

O lingura de zahar o caramelizam usor,doar auriu.Cînd obtinem culoare dorita,stingem cu 300 ml lapte cald bine.Folositi un vas înalt la caramelizare,pentru a evita arsuri,cînd turnati laptele(daca acesta nu are temperatura potrivita,se poate întîmpla ca se ridica rapid

Laptele ramas(100 ml) se amesteca cu amidonul si restul de zahar,si se aduga la laptele caramelizat.Se fierbe la foc usor,pîna se îngroasa.Se aduga esenta de migdale dupa gust.Daca e de calitate buna,ajung cîteva picaturi.


Cît e înca calda, crema se toarna peste blatul zmeurat


Fructele albe(pere,banane) le-am curatat,feliat,
si stropit rapid cu zeama de lamîie,pentru a nu se înegri.
Clementina,si kiwi nu au nevoie de zeama de lamîie.Ele nu oxideaza.Am decorat.
Gelatina/Tortenguß(extract de carageen) l-am pregatit dupa instructiunile de pe plic( 250 ml apa + 2 linguri zahar ).Am turnat cu lingura,începînd din mijlocul tartei,pîna am ajuns pe margine.Am dat la rece pentru 5 ore .


Vreau sa va spun tarta asta a fost o explozie de arome!!!!!!!










************




15 comments:

  1. "Maya's world" sau un coltisor din paradisul culinar?! Sunt convinsa ca nu doar arata bine ci si gustul e pe masura..

    ReplyDelete
  2. Adevar graieste Oana, tarta arata intr-un maaaare fel. Esti si o fotografa talentata...mie nu imi ies pozele asa pt ca nu am mai deloc lumina naturata in casa, fiind situata pe nord-vest :(

    ReplyDelete
  3. Wow, ti-a iesit superb!! Inca n-am vazut ceva ce-ai preparat care sa nu-mi faca pofta imediat :)

    ReplyDelete
  4. oana,nu vreau sa o lauda,dar noi am fost încîntati toti !!AM descris-o ca o explozie de arome..asa mi s-a parut mie :)

    ReplyDelete
  5. Teo,din acest punct de vedere sînt o norocoasa..am lumina orbitoare peste tot.Vara am noroc ca pot închide jaluzelele,ca altfel as orbi :)
    Pentru poze,e lumina ideala..se poate juca cu umbra si soarele.Problema mea,e ca de multe ori eu încep noaptea cu gatitul ..hahahaha!

    ReplyDelete
  6. miri,ma bucur ca ti-a facut cu ochiul..poate o încerci :)

    ReplyDelete
  7. Maya...am lipsit putin si uite ce minunatii ai pus aici!!!! Ai mare dreptate cu lumina, am observat si eu ca lumina soarelui e cea mai indicata, nimic nu o egaleaza. Este foarte bine ca ai casa luminata......Feng Shui !!
    Muuahhhhh-uri...cu mult drag, pentru toti (inclusiv pet-urile, pe mustati) !!!
    PS: imi place foarte tare suportul de tarta (tort) !!!

    ReplyDelete
  8. Super, super, Maya!

    P.S Imi place foarte mult bloggul tau!

    ReplyDelete
  9. ginette,e buna lumina,dar cîteodata e orbitoare,si se vede orice firicel de praf pe podea ..atunci tragem rulourile :P
    Va poopez,muah!

    ReplyDelete
  10. elena,multumesc.
    Nu scrii si româneste pe blogul tau?

    ReplyDelete
  11. Vaai, ce bunatati sint aici, salivez. Cine le face? Tu? ce sa mai, impecabil arata...felicitari.

    ReplyDelete
  12. tarta asta chiar ca e o explozie de arome

    ReplyDelete