March 4, 2009

Amandina a la Maya

Nu e o amandina adevarata, ceva ce aminteste doar... :)

Photobucket


Photobucket


Blatul

  • 8 oua
  • 7 linguri faina
  • 2 linguri amidon(Gustin,dr. Oetker)
  • 1 lingura cacao
  • 6 linguri zahar
  • extract de vanilie
  • 1 lingurita praf de copt
  • un praf de sare

Mixam ouale, zaharul si praful de sare în blender,
pîna îsi tripleaza volumul. (Eu am mixat cu KA-ul). 
Amestecam faina cu amidonul, cacaoa si extractul de vanilie 
si adaugam cîte o lingura la spuma de oua în timp ce mixam.
Turnam aluatul de blat într-o tava rotunda ( cu diametrul de 28-30 cm ),
unsa cu unt si tapetata cu faina si coacem timp de maxim 30 minute la 170 °C
Se da la racit pe un gratar. Taiem blatul în 3 felii.


Siropul/pentru însiropat blatul


  • 150 ml suc de portocala
  • 150 ml apa
  • zahar (dupa gust-nu exagerati)
  • esenta de rom (dupa gust)

Amestecam toate ingredientele, pîna se topeste zaharul.
Cu acest lichid însiropam blaturile.

Crema

  • 400 g unt moale/la temperatura camerei
  • 200 g zahar pudra
  • 1 lingurita de cacao (sau dupa gust)
  • 50 g ciocolata topita



Frecam untul cu zaharul pudra pîna devine un amestec omogen.


Photobucket


Adaugam cacaoa, amestecam bine mai departe.


Photobucket


Turnam ciocolata topita. Sa nu fie fierbinte!
Mixam mai departe pîna crema are o textura matasoasa.


Photobucket


Photobucket



Glazura


  • 200 g zahar pudra
  • 1 espresso rece (4 linguri)
  • putina cacao, pentru culoare
  • 50 g ciocolata topita


Punem zaharul pudra si putina cacao într-un vas,
adaugam espresso, amestecam bine.
Glazura are consistenta unei smîntîni grosute, dar curgatoare.
(Peste aceasta glazura se poate decora cu crema sau altceva/ce doriti-
Eu am decorat cu ciocolata topita.)


Photobucket



Începem asamblarea :D

Asezam primul blat pe platou.
Îl însiropam.


Photobucket


Crema am împartit-o în jumatate.
Am pus prima parte în sac si am împrastiat-o pe tot blatul.
Cel mai bine am întins-o cu fundul unei linguri :D
(Blatul fiind pufos si destul de umed de la sirop se rupe relativ usor.
Ar fi greu (pentru mine, care nu le am cu cremele de unt) de întins crema cu lopata.
De aceea am pus crema cu ajutorul sacului,
apoi am netezit-o putin cu fundul lingurii.
Cine poate altfel, bravo lui :P )


Photobucket



Photobucket



Photobucket



Peste crema asezam blatul numarul 2,
pe care-l însiropam si-l acoperim cu crema.
(eu tot cu sacul :D )

Photobucket



Acoperim cu blatul numarul 3.
Apasam putin blatul  cu palmele. Însiropam din nou.
Acoperim tortul si-l dam la racoare timp de cîteva ore bune,
dupa care îl acoperim cu glazura.



Photobucket


Daca vreti sa decorati cu ciocolata topita,
trebuie sa o faceti cînd glazura de zahar pudra este înca fluida.
Eu am pus ciocolata direct în sprit la topit :D
(în microunde)


Photobucket



Photobucket



Photobucket



Photobucket






45 comments:

  1. yummm yumm :-)
    bestial arată prăji asta. o să fac şi eu prima dată când ne vin musafiri, că-mi pare uşor de făcut. mi-ai făcut fdimineaţa bună, maya (sunt fan dulciuri, atâta doar că sunt un pic prea greu pentru câte aş mânca)

    ReplyDelete
  2. Arata excelent! F. apetisanta! Se vede ca ai venit cu forte noi din vacanta!Amandina e pe lista mea de multa vreme, dar....

    ReplyDelete
  3. Arata DELICIOS!!!! Superb Maya draga! Mi-ai facut pofta.

    ReplyDelete
  4. mor de pofta :P :P, ce bine arata.

    ReplyDelete
  5. Reusita! imi place mult praji; asta!

    ReplyDelete
  6. Maya, ma omori cu zile :D Arata nemaipomenit de... delicioasa!!!

    ReplyDelete
  7. Oh man, that looks soooo delicious, and chocolaty! Love the top, you are an expert! What a great job you did, mouthwatering photos!

    ReplyDelete
  8. wow ce frumoasa Amandina si sint foarte iubitoare de A :).Am salvat reteta.Multumesc.Maya,ai dat pe ciocolatoase ?:))

    ReplyDelete
  9. Great! Looks so delicious and tasty!

    ReplyDelete
  10. Draga mea, cu mare drag te anunt ca ai un premiu la mine pe blog. Felicitari pentru minunatul tau blog!

    ReplyDelete
  11. Ce frumos l-ai facut! Amandina e si printre preferatele noastre :-)

    ReplyDelete
  12. Da,Adi,chiar se face usor!
    Daca faci gu glazura de zaharpudra,neaparat cu cel din comert(care are si ceva amidon).Cu cel facut în casa,din cristale de zahar,nu iese glazura :)

    ReplyDelete
  13. Flor..cu forte noi sau nu,nu am avut ce face.Fiica-mea e ciocolatoasa..asa ca a trebuit sa-i fac de ziua ei,ce-si doreste :)

    ReplyDelete
  14. Ina,am gustat chiar si eu,neciocolatoasa,si sa stii ca mi-a placut.Mai ales aroma care o da portocala din sirop :)

    ReplyDelete
  15. Isa,tu ciocolatoasa mica!!!Parca esti sora mai mare a Denisei!!! :)

    ReplyDelete
  16. Cristina,merci! E bunut.Nu le am eu cu ciocolata,dar mor dupa însiropate! :)

    ReplyDelete
  17. Thanks ,Medena!
    You are sooo sweet! :)

    ReplyDelete
  18. Multumesc ,Sorina!si tie o primavara cu mult soare! :)

    ReplyDelete
  19. Daca o faci,sa ma anunti cum ti-a placut!
    Merci,Paradis! :)

    ReplyDelete
  20. Cara,sper sa ajung sa culeg premiile.mai am si de la draguta de Medena.

    Multumesc mult! :)

    ReplyDelete
  21. Kris,ma bucur ca-ti place.Poate o încerci! :)
    Te pup!

    ReplyDelete
  22. Maya,arata delicios tortul tau de Amandina..este prajitura mea preferata dar nu am reusit sa o fac.. ..poate am sa incerc reteta ta data viitoare.
    La multi ani fetitei tale si tie tot-o- data de 8 martie!

    ReplyDelete
  23. Mi-ai facut o pofta...
    Totodata, mi-am schimbat adresa blogului la aromele.blogspot.com. Iti multumesc daca ma treci la favorite, poate reusesc sa aduc trafic la noua adresa.

    ReplyDelete
  24. Blueeyes,multumesc de vizita si pentru urari!
    Pup!

    ReplyDelete
  25. Didona te-am trecut ca AROMELE,peste tot!Pup!
    Merci mult! :)

    ReplyDelete
  26. ai un premiulet...asa ca sa tot faci amandine :-)))

    ReplyDelete
  27. Arata nemaipomenit! Una dintre prajiturile mele preferate .

    ReplyDelete
  28. Arata foarte bine prajitura!

    Mi-am facut si eu blog culinar mai altfel... te invit sa ma vizitezi si daca-ti place sa te abonezi :D

    http://openbucket.blogspot.com/search/label/COOKING%20AND%20FOOD

    ReplyDelete
  29. Kris,acu ma duc la cules ,merci ! Pupic:

    ReplyDelete
  30. Ral,multumesc de vizita.Sigur ca te voi urmari,si te voi adauga si pe listutele mele! :)

    ReplyDelete
  31. Cat de delicioasa poate sa arate :))
    WOW !
    In mod cert o voi incerca si eu pentru ciocolatosii mei .

    ReplyDelete
  32. cea mai minunata amandina pe care am vazut-o in viata mea !!!! Maya, ma gandeam sa vin in vacanta pe la tine ;-)...ce zici ma primesti??? Te pup cu drag !!!

    ReplyDelete
  33. Vin si eu cu laude. Arata bestial!!
    Amandina e printre peferatele mele, iar a ta e superba!!

    ReplyDelete
  34. o fac si eu curand .. faina glazura. Doar crema o sa schimb ca e prea mult unt ..as face un swiss meringue cu unt (crema de unt cu beaza)

    ReplyDelete
  35. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  36. Maya bine te-am regăst , tu eşti o expertă în tot ceea ce faci , nici nu ştiu la ce să mă opresc ,m-am oprit la prăjitură fiindcă sunt moartă după ele , arată senzaţional .

    Happy easter ! Maya .

    ReplyDelete
  37. Obecnie rynek usług rachunkowych nie może
    narzekać na brak sławy. To wszystko z uwagi na fakt, iż znacznie wiecej osób jest w stanie zdecydować się
    na założenie własnej działalności. Takie rozwiązanie
    będzie dla sporej ilości ludzi niezwykle interesujące, bo wiadomo, iż dobrze jest być szefem dla
    samego sieci. W rzeczywistości z prowadzenia swojej firmy wynika
    bardzo dużo obowiązków, jakie pociągają do
    odpowiedzialności każdego z przedsiębiorców. Szczególnie na tle podatkowym.

    Jednakowoż, wówczas kiedy korzysta on z możliwości profesjonalnego biura rachunkowego, to nie będzie musiał się
    niczym martwić.
    My webpage ; Extor

    ReplyDelete
  38. Pewną pośród branży, które współcześnie pełnią nadzwyczaj istotną pozycję na gospodarczym rynku jest księgowość.
    To ona stała się odpowiedzialna za zapis zachodzących operacji transakcyjnych na rynku, które mogą być wymierzone w pieniężnych wartościach.
    Ona także stała się obiektem zainteresowania działających
    przedsiębiorców, którzy zdecydowali się na założenie
    prywatnej działalności. W końcu wszyscy z nich są przymuszeni do rozliczania się z instytucjami skarby państwa, jako część gospodarki krajowej.
    Ujmując ją jako element nauki możemy ją rozpatrywać na parę różnych rodzajów.
    Feel free to surf my blog post : biuro rachunkowe Extor

    ReplyDelete
  39. Dzisiaj biura księgowe nie muszą narzekać na zbyt małą
    liczbę zainteresowanych. Przychodzą do takich w głównej mierze przedsiębiorcy, jacy założyli jednoosobowe działalności.

    Takich przedsiębiorców jest na dzień dzisiejszy na rynku gospodarczym naprawdę dużo.
    Zakładając i obsługując samemu działalność, nie można o wszystko zatroszczyć
    się osobiście. Z tego względu korzystają oni z usług oferowanych na rynku, które są się świetnym wyjściem.
    Pewną z dziedzin, jaka zajmuje się obsługą takiej firmy jest konkretnie rachunkowość oferująca
    propozycje księgowe, jaka ma czuwać na zgodnością finansów w każdej
    działalności.
    Feel free to visit my website ... Extor

    ReplyDelete
  40. Salut!

    Merge si cu blat cumparat?

    ReplyDelete