March 20, 2007

PÎINE LA TAVA

  • 480-500 Faina
  • 250 ml -lapte+apa
  • 2 linguri de ulei
  • 1 ou 1 pack.drojdie proaspata,30-35 g
  • 1/2 lingurita zahar
  • 1lingurita rasa sare (sau dupa gust)


Faina se pune într-un vas,se face o adîncitura la mijloc. Drojdia se farîmiteaza,se aduga zaharul si o parte din lichidul(apa+lapte) caldut si se amesteca bine.Se toarna în adîncitura din faina si se lasa 5-10 minute la crescut. Se adauga cele 2 linguri de ulei,oul ,sarea si restul de lichid si se framînta bine pîna se desprinde toata faina de pe peretii vasului /sau aluatul se dezlipeste de pe mîini. Sau alegeti varianta mai usoara si faceti cu robotelul . Ungeti o tava cu margarina si tapetati cu faina. Aluatul îl formati cu mîna în asa fel ca sa intre în tava.Se lasa 20-30 minute la crescut. Se unge pîinea cu ulei si se da la cuptor  la 180°C pentru 45-55 minute. Cînd se scoate din cuptor  se umezeste mîna cu apa si se unge pîinea fierbinte,se acopera pîna se raceste.

Aluatul la odihna 10 minute.

Între timp ungeti tava cu margarina si tapetati cu faina.

Cu mîna,formati aluatul sa potriveasca în tava

Lasati sa creasca 20-30 minute ,la caldut.

Turnati putin ulei în mîna si ungeti pîinea peste tot(deasupra).

Eu am lasat-o 55 minute la 180°C,cînd am scos-o ,am umezit-o desupra cu putina apa(cu mîna).

Se scoate afara din tava si se acopera pîna se raceste.


3 comments:

  1. Foarte frumoasa painea si cred ca este si gustoasa.Am notat-o.Ai un blog interesant.Felicitari.

    ReplyDelete
  2. Draga Maya,

    Am incercat reteta ta de paine si ia iesit foarte gustoasa dar si foarte faramicioasa. Te rog da-mi un sfat sau spune-mi ce gresesc de ii iese painea faramiciasa. Inca o mentiune, folosesc drojdie uscata cam 7-8g la 500g faina. Multumesc.

    ReplyDelete