May 15, 2009

Supa crema de sparanghel


O supa crema delicioasa,dedicata Inei :)
(Ina este o draguta si vegetariana mea preferata)


  • 500 g sparanghel verde (se poate folosi si alb)
  • 1 cartof taiat cubulete
  • 1 ceapa mica tocata grob
  • 2-3 catei de usturoi
  • 200 ml smîntîna de frisca
  • 100 ml vin alb
  • 1 lingura iarba ciorii tocata grob
  • 1 felie lamîie
  • sare
  • piper
  • un vf. cutit nucsoara
  • 1/2 lingurita zahar
  • 2 linguri ulei de susan
  • apa cît sa acopere

Curatam sparanghelul. Îl taiem bucati, iar capetele(vîrfurile) le dam deoparte.
Cartoful curatat îl taiem cubulete, si-l punem împreuna cu bucatile de sparanghel,
felia de lamîie, sarea si zaharul la fiert. Dupa maxim 20 de minute, tragem oala de pe foc,
si îndepartam lamîia.

Attached Image

Capetele/vîrfurile sparanghelului
le punem împreuna cu ceapa si usturoiul,
scurt la glazurat în ulei de susan,
împreuna cu un praf de sare, o priza de zahar si piper.

Attached Image

Cînd începe a se rumeni usor, stingem cu vin alb.

Attached Image

Dupa ce se evapora vinul,
scoateti vîrfurile de sparanghel si le pastrati la cald.

Attached Image


Peste fondul din tigaie, adaugam smîntîna.
Condimentam cu sare, piper si nucsoara.


Attached Image


Lasam la fiert pîna se îngroasa.
(NU îngrosam cu faina, sau amidon)


Attached Image


Peste sparanghelul fiert, adaugam o lingura de iarba ciorii si facem totul piure
(cu tot cu apa de la fiert). Adaugam smîntîna îngrosata, cu tot cu bucatile de ceapa si usturoi 
si macinam cu mixerul bat mai departe, pîna obtinem o pasta curgatoare fina.


Attached Image


Se serveste fierbinte, cu vîrfurile de sparanghel glazurate.


Attached Image



Asparagus With Prosciutto on FoodistaAsparagus With Prosciutto

6 comments:

  1. Maya draguta mea! M-a emotionat dedicatia ta, sa stii! Sa stii ca si daca nu era cu dedicatie comentam pt ca atunci cand am vazut titlu am zis: "Asta e de mine" :D Chiar am niste sparanghel alb in frigider si nu stiam cum sa il prepar! Duminica am sa cumpar si sparanghel verde si ma pun pe treaba! Danke pt o asa reteta speciala si cu siguranta (sau ca de obicei) foarte gustoasa! Te imbratisez cu drag!

    ReplyDelete
  2. Maya,ma bucur ca am gasit reteta asta minunata la tine,eu sint moarta dupa sparanghel.Daca ar fi dupa mine am minca in fiecare ziUn sfirsit de saptamina bun
    Cami

    ReplyDelete
  3. Un komentar si de la mine: dublu mmmmm! În weekend musai încerc asta!

    ReplyDelete
  4. Ina,în gînd,esti mereu alaturi de mine,cînd fac ceva fara carne.Te respect mult,pentru alegerea facuta!
    Pup :)

    ReplyDelete
  5. Cami,si eu la fel!cînd e sezonul,ma scald în sparanghel! :D

    ReplyDelete