May 7, 2009

Tarta cu rucola

Spre deosebire de tarta cu spanac, care nici rece si nici reîncalzita nu mi-o mai place, asta este tare buna si a 2-a zi, chiar si încalzita la microunde. Si asa, în general, mi se pare mult mai picanta si gustoasa tarta cu rucola, desi o ador si pe cea cu spanac. Mi se pare perfecta, pentru un mic dejun copios la weekend.

Attached Image

Attached Image

       Aluatul picant

  • 300 g faina
  • 150 g unt
  • 50 g cascaval picant (Bergkäse)
  • 1 ou
  • 20-30 ml linguri smîntîna lichida (de frisca)
  • sare de mare
  • rozmarin si cimbru din rîsnita

       Umplutura

  • 125 g rucola
  • 200 g prosciutto cotto
  • 1 legatura ceapa verde
  • 3 oua
  • 170-180 ml smîntîna lichida (de frisca)
  • 110 g cascaval ras, picant (poate fi si un amestec de brînzeturi care va plac)
  • sare
  • piper
  • ulei de masline

Începem cu aluatul,care ia ceva vreme.
Framîntam un aluat din faina, unt, cascaval ras si sare.

Attached Image

Cînd amestecul are un aspect "firmituros" biggrin.gif ..
adaugam oul, smîntîna si verdeturile tocate, framîntam bine.

Attached Image

Cînd e destul de compact, se scoate din blender
si se loveste de 6-7 ori cu el pe masa de lucru. Nu se mai framînta.

Attached Image

Împachetam aluatul în folie transparenta
si-l dam la figider pentru jumatate de ora.

Attached Image

Întindem o foaie de aluat(rotunda/patrata/sau ce forma doriti).
Eu întind aluatul între doua foi de hîrtie de copt.

Attached Image

O asezam pe tava/forma unsa cu unt,taiem marginile,
si o dam din nou la frigider, pentru cel putin 10-15 minute.
Daca dispuneti de timp, chiar si jumatate de ora.

Attached Image

Între timp preîncalzim cuptorul la 200°C.
Întepam aluatul cu furculita si-l dam în cuptor timp de 6-7 minute.
Daca aveti o forma mai groasa, ca a mea, o lasati vreo 10 minute.

Attached Image

Taiem ceapa rondele si o calim usor în ceva ulei de masline.

Attached Image

Adaugam rucola tocata grob, amestecam înca 2-3 minutele pe foc,
dupa care tragem tigaia deoparte. Condimentam cu sare si piper dupa gust.

Attached Image

Asezam rucola peste aluat,
iar deasupra presaram prosciutto taiat patratele/bucatele.

Attached Image

Attached Image

Batem ouale cu smîntîna si cascaval (sau amestecul de brînzeturi) si turnam deasupra.
Daca nu folositi o brînza sarata,sarati/degustati. Eu am folosit Feta si Bergkäse.

Attached Image

Dam tarta în cuptorul preîncalzit la 180-190°C,
pîna devine aurie (aproximativ 35 minute).

Attached Image

Attached Image



Attached Image

Attached Image

Este delicioasa!! Mie mi-o place si rece.
Din aluatul tartei se pot face saleuri, biscuitei... etc.
Din restul de aluat ce mi-a ramas de la margine, am facut 15 biscuiti. 

Attached Image

29 comments:

  1. Chiar ma gandeam daca nu este posibil sa fac o tarta cu rucola. Nu stiam cum reactioneaza la copt. Insa ideea ta e super! Am s-o fac, insa fara carne. Pup!

    ReplyDelete
  2. Maya, felicitari! O sa iti fur reteta de aluat, asa sa stii. Te sarut cu mult drag!

    ReplyDelete
  3. Ina,eu as zice ca tarta cu rucola e mult mia buna decît cea cu spanac(si eu ador si spanacul).
    Tarta cu spanac,reîncalzita nu mai e buna,dar asta e super reîncalzita la microunde.Un mic dejun copios,pentru weekend :D

    ReplyDelete
  4. Bunny,sa stii ca e tare fain aluatul.Daca faci biscuiti sarati/saleuri,sa-l faci picant bine.
    Poti sa-l folosesti si la tartine mici,umplute cu crema de somon..etc..etc
    Sa stii ca iese(se desprinde perfect) foarte bine din formele mici de tartine,e foarte stabil,si totusi crocant/faramicios,si foarte gustos.

    ReplyDelete
  5. Arata excelent si cred ca e si gustoasa. Saptamana trecuta nu am gasit rucola in supermarketuri ... Weekend fain!

    ReplyDelete
  6. tare bine mai arata tarta ta,iar ideea e de milioane!imi place ca folosesti multe vegetale in papicile tale!

    ReplyDelete
  7. Hallo Maya si bine te-am regasit!
    Foarte apetisanta tarta preparata de tine!Sa va fie de bine si multam de reteta.O sa o pun si eu in practica indata ce o sa cumpar RUCOLA.
    Iti doresc ca ziua de mine
    "Mother's Day sa-ti aduca numai fericire si bucurii,alaturi de famila ta draga!"
    Cu prietenie si respect
    Laura S.

    ReplyDelete
  8. o reteta pe gustul meu!super!pup

    ReplyDelete
  9. Bianca,e foarte buna tarta.Adica e pe gustul meu.Ador tot ce este picant.La tarta asta iubesc aluatul,care datorita verdeturilor tocate,este foarte gustos.Se pot folosi si verdeturi proaspete tocate fin.

    ReplyDelete
  10. Alison,vegetale folosesc cît se poate,si mai ales în functie de sezon .

    ReplyDelete
  11. Laura,sper ca te-au pupacit barbatii tai astazi! Te pup si eu!

    ReplyDelete
  12. Antzule,ma bucur ca-ti place!


    ****************

    Fetelor,ma bucur mult ca va place tarta asta! :)

    ReplyDelete
  13. wow! super idee! imi place tare mult cum arata aluatul.Siumplutura, dar aluatul e extra!

    ReplyDelete
  14. Bucatar maniac,si eu ador aluatul asta.Ma bucur ca-ti place :)

    ReplyDelete
  15. Abia acum am descoperit site-ul tau si cu toate ca nu sunt un talent in bucatarie, modul in care explici si exemplifici prin gfotografii face totul sa para asa de usor. Ti-ai castigat un vizitator constant

    ReplyDelete
  16. Am vazut-o! Am facut-o! Am mancat-o! E buna, buna!!!
    Saru'mana pentru reteta :)

    ReplyDelete
  17. Am facut-o si eu aseara, delicioasa...sotului meu i-a placut foarte mult. Bravooooo!!!!!! si multumesc :)
    Adina

    ReplyDelete
  18. Blog vedete,îmi pare rau ca nu am vazut pîna acum raspunsul tau.Ma bucur daca reusesc sa te inspir cumva în bucatarie :)

    ReplyDelete
  19. Anki,scuze pentru raspunsul îtîrzîiat...si multumesc de încercare.

    M.

    ReplyDelete
  20. Adina,multumesc!O zi frumoasa îti doresc :)

    ReplyDelete
  21. maya,io tiu minte ca am postat aici un comentariu,da'cum am probleme cu calculatorul nu stiu ce iese.am arestat reteta.maine e ziua mea si sunt invitata la masa,da'swambata fac eu o masa si cm sa fac tarta asta.imi place mult combinatia de spanac,telemea si foarte mult marar.tu zici ca asta-i mai buna si merg pe mana ta.

    ReplyDelete
  22. Maya, te intrebasem eu de o reteta de tarta "sarata" si mi-ai recomandat tarta cu rucola sau tarta cu vinete. Abia acum am reusit sa incerc una din retete si am ales-o pe cea cu rucola. A iesit super buna, toata lumea a laudat-o si mi-a ramas ceva aluat si de niste saleuri, pe care nici nu le-am scos bine din cuptor ca au si disparut din tava :)
    Multumesc!

    ReplyDelete
  23. Pansy,mi-a scapat mesajul tau.Scuze :(
    SI eu ador combinatia de spanac,telemea si marar.Si merge bine si în tarta asta.Reîncalzita însa,mie nu mi-o mai place.În schimb cea cu rucola suporta bine o reîncalzire.

    ReplyDelete
  24. Irina,ma bucur ca ti-a placut tarta.Si la noi are succes mare.

    ReplyDelete
  25. Buna Maya,

    Am facut tarta, a iesit ca si aspect exact..doar ca era fff amara, de nemancat... oare ce s-a intamplat? Gustul amar a fost dat de rucola...

    Am sa o incerc cea cu spanac :-)

    ReplyDelete
  26. Mara,nu stiu.Poate a fost rucola prea batrîna si de acolo gustul amar?
    Eu ador rucola,si o manînc oricum atît proaspata cît si gatita scurt.Niciodata nu mi s-a parut amara.
    Totdeauna am folosit doar frunze tinere si foarte proaspete.

    ReplyDelete
  27. Repetată, a n-şpea oară, pentru că e ablolutamente delicioasă :D

    http://cara.sunphoto.ro/culinary/39022755

    p.s. Am rucola de hrănit un regiment de soldaţi =))

    ReplyDelete