May 17, 2008

Chifle umplute

____________________________________________Recipe by Gabi Cara






Aluatul
  • 325 g faina
  • 1/2 lingurita sare
  • 1 lingurita zahar
  • 1 ou
  • 130 ml sana(eu am pus Buttermilch)
  • 60 g unt topit
  • 1/2 cub drojdie (20 g), eu am pus jumatate pliculet drojdie uscata

Umplutura

Fiecare le poate umple în functie de gust-kaiser, sunca, costita/bacon sau chiar cu brînza (de consistenta Feta)

  • 200 g sunca din piept de pui
  • 1 ceapa rosie
  • 1 lingurita ulei de masline



Eu am pus toate ingredientele în masina de pîine. Bineînteles ca se poate framînta si cu mîna sau robotul. Aluatul este placut la framîntat, e usor si pufos. Daca framîntati cu mîna sau robotul,
lasati aluatul la crescut, pîna îsi dubleaza volumul.



Între timp se caleste putin ceapa tocata cu kaiserul/sunca si se lasa la racit.




Se taie aluatul în 16 bucati. Eu l-am taiat în 12,
pentru ca am vrut chiflele mai marisoare.





Aluatul e super. Se lucreaza foarte frumos, se taie fara probleme.



Bucata de aluat se face plata, se umple.




Se lipeste aluatul desupra.


Daca folositi ceva mai gras ca umplutura, nu lipiti aluatul foarte tare.
Cînd creste se desface, iar umplutura devine mai crocanta la copt.

Le mai lasati putin la cerscut.



Înainte de coacere, ungeti chiflele cu galbenus amestecat cu lapte
(cine doreste poate presara diverse seminte deasupra),
apoi le bagati în cuptorul încalzit în prealabil la 200 °C.
Am pus deasupra seminte de susan alb si negru, si chimen.





Sînt exceptionale...moi, pufoase, gustoase!



Pentru ca în timpul coacerii s-a mai anuntat un musafir la masa, am feliat repede 4 bile de mozzarella (125 g/bucata) , 4 rosii . Le-am asezat într-un vas termorezistent.



Am facut un sosulet picant din busuioc, usturoi, ulei de masline, sare marina si piper,


am turnat peste feliile de rosii si mozzarella si am bagat în cuptor, imediat ce am scos chiflele.
Am ridicat temperatura la 250°C si am lasat putin la rumenit.




Am servit cu chifle, si sunca din piept de pui...delicios!! :)

19 comments:

  1. Un meniu super,super as fi vrut sa fiu eu in locul musafirului!bravo!acu am intrat sa mai vad nou pe la tine!si am sa fac si eu acest meniu!pe curind!

    ReplyDelete
  2. foarte mishto ideea cu rosiile si mozzarella la cuptor! Tre' sa o incerc si eu.

    ReplyDelete
  3. droooooolllllll,
    mai este si 9:50 si sunt lihnit de foame la job... :)

    ReplyDelete
  4. pfoai!:-) partea cu mozzarela e preferata mea.am inceput o cura, am de dat jos 10 kilograme si de casteva zile ma hranesc doar cu ceva branzeturi, verdeturi si carne de pui.

    ReplyDelete
  5. Maya, ne e dor de tine...Sper ca esti bine!

    ReplyDelete
  6. Excelente retete, excelent acest blog. Multumesc, Maya!

    Toate cele bune! :) nasti

    ReplyDelete
  7. dialy,merci de vizite.Te maia stept :)

    ReplyDelete
  8. Edith,încearca,ca e bun,daca-ti place mozzarella cu rosii :)

    ReplyDelete
  9. hai mah! Adi,unde ai tu alea 10 kile? În rucsac?? :D

    ReplyDelete
  10. Iepurica,sînt ok..am fot în concediu :)

    ReplyDelete
  11. multumesc,nasti! te mai astept :)

    ReplyDelete
  12. In fiecare zi scormonesc prin retetele tale si salivez ca un mops. Am facut deja rosiile cu mozarella si prajitura cu mere si quark. Astept weekendul ca sa trantesc o tarta cu fructe si pireu de zmeura.
    Azi mi-ai facut un chef de duca cu vacanta voastra in Italia...

    ReplyDelete
  13. Noi înca sîntem în cu capu-n nori(cre'ca înca în Italia :D ) O sa pun si imaginile din Venetia.Numai trebuie sa le sortez putin ca-s prea multe si va ametesc :)

    Multumesc de vizita,mai treci pe aici :)

    ReplyDelete
  14. Vreau sa iti multumesc de reteta, ieri a trebuit sa le fac de 2 ori atat de bune au fost :). Am pus iaurt in loc de sana si le-am umplut pizza style dar vreau sa iti spun au fost fenomenale.Zilele trecute am facut aripioarele pane+ supa de galuste, tare bune si alea.M-am abonat la pagina ta, e SUPER!
    Vicky

    ReplyDelete
  15. Salut Maya
    vreau sa iti spun ca in acest moment am chiflele la cuptor..este un parfum dementzial in casa...sper sa le placa piticilor ca mie cu sigurantza o sa imi placa. Aluatul s-a lucrat super fain!

    ReplyDelete
  16. Asta seara fac si eu chiflele insa le voi umple cu ciuperci calite cu ceapa si piper - patrunjel inca nu am verde.

    ReplyDelete
  17. Au iesit bune insa le am lasat la frigider la crescut de pe o zi pe alta si nu prea au mai crescut la iesirea din frigider. Poate nu am avut eu rabdare (aluatul era aproape congelat si am asteptat o ora insa nu am mai avut rabdare, cu frigul din casa era mult de asteptat). Se poate lasa la crescut in frigider daca am grija sa nu il congelez? Ce parere ai?

    BIneinteles nu sunt deloc priceputa la facut paine. Acum abia incep...

    ReplyDelete
  18. GH, si eu mai las cîteodata aluatul la frigider, însa nu am facut niciodata chifle sau pîine, doar pentru pizza îl mai lasa asa de pe o zi pe alta. Mie mi se pare ca dupa frigider, aluatul creste chiar mai bine, dar îl lasa afar sa se "încalzeasca" si sa creasca, apoi îl prelucrez mai departe.
    Poate o fi fost si drojdia de vina ca nu si-a facut jobul cum trebuie... sau poate nerabdarea ta :P Le-ai bagat reci la copt? :D

    ReplyDelete