March 29, 2011

Risotto cu leurda si zucchini

Iubesc acest risotto, pentru ca ador leurda si zucchini, si tot ce este verde!
A început sezonul leurdei! Al dovleceilor înca nu, si e clar ca nu-s asa aromati ca si cei de sezon, dar ar fi pacat sa nu încercati combinatia! Mie mi se pare ca potrivesc atît de bine aceste doua ingrediente.
Daca sariti peste grana padano, se poate face si de post, la fel de gustos.


        Ingredientele sînt pentru 2 portii mari.

  • 130 g orez arborio
  • 1 ceapa, tocata fin
  • 2 zucchini, feliati subtire
  • 1 canuta leurda, tocata grob
  • 500 ml supa de legume
  • 2 linguri grana padano,razuit
  • 2 linguri ulei de masline e.v.
  • sare, piper

Se pregatesc ingredientele.
O parte din dovleceii feliati i-am pus pe hîrtie de copt si i-am pus sub grilul cuptorului.
Restul i-am pastrat pentru risotto.


Se caleste ceapa scurt în ceva ulei de masline,
se adauga orezul si se mai amesteca cîteva minute pe foc lejer,
apoi se adauga cîte putina supa de legume si se tot învîrte cînd si cînd.


Cînd orezul este deja al dente, se aduga zucchini feliati, se amesteca.


Dupa scurt timp se adauga si leurda,se amesteca.
Între timp se potriveste de sare si piper.


Înainte e a lua de pe foc tigaia, se adauga si grana padano razuit,
se amesteca... gata :)


Am servit risotto pe pat de zuchini grilati. Delicios pentru papila mea!

10 comments:

  1. Intradevar,este sezonul leurdei,abunda piata de ea(pentru ca si padurea "cade"pe noi)Combinatiea asta nu am incercat-o,mie imi place tare mult in salate si mai folosesc si la ciorba de salata.
    O zi buna!

    ReplyDelete
  2. Eu o folosesc pe unde pot.Azi iar mi-am luat o legatura.nici nu stiu ce fac cu ea,dar fac ceva mîine :D

    Uite aici am combinat-o cu spaghetti si rosioare.Din nou o combinatie pe gustul meu.

    http://mayas-esprit.blogspot.com/2009/04/spaghetti-integrale-cu-leurda-si-rosii.html

    ReplyDelete
  3. Buna! Esti interesata de un schimb de link-uri cu www.supo.ro ?

    ReplyDelete
  4. super!!! am si eu retata pe blog de risotto cu leurda dar fara dovlecei ... o sa incerc si eu aceasta varianta !!!!!

    ReplyDelete
  5. Catkitchen,din pacate s-a cam terminat sezonul leurdei.Cel putin la noi eu nu am mai vazut.

    ReplyDelete
  6. stiu ca a trecut , dar am la congelator ;)... am facut si tinctura de leurda , dar nu am apucat sa o postez!!!!

    ReplyDelete
  7. Cum ai facut tinctura?Daca o postezi,poate ma anunti si pe mine.Merci :)

    ReplyDelete
  8. o voi posta cat mai curand .... te voi anunta si te astept cu mare drag pe blogul meu !!!

    ReplyDelete
  9. L-am cercetat deja.Îmi place!Astept tinctura si multumesc de pe acum :)

    ReplyDelete