May 23, 2011

Zahar vanilat


  • 3 pastai
  • 3-400 g zahar

Despic pastaile, scot maduva/bobitele cu o lama de cutit cu vîrf rotund ( cutitul de uns brînza cremoasa).
O pastaie de vanile de calitate buna trebuie sa fie elastica,
iar bobitele din interior trebuie sa fie umede, putin unsuroase.


Amestec interiorul pastailor cu ceva zahar/frec între degete. Adaug restul de zahar, amestec bine.
Pun zaharul cu vanilie si pastaile taiate bucati într-un borcan, scutur si îl dau la loc întunecos si uscat.
Cînd si cînd scutur borcanul fara sa-l deschid. Dupa 2-3-4-5 saptamîni încep a-l folosi.
E super aromat!


12 comments:

  1. Minunat Maya... Asa pregatesc si eu de ani zaharul vanilat... E mai intens aromat decat zaharul din comert.. Frumoasa prezentare !! O saptamana frumoasa..

    ReplyDelete
  2. Antonina,asa fac si eu de mult timp,si m-am gîndit ca poate îndemn si pe altii s-o faca :D
    Simplu de realizat,si cred ca iese chiar mai ieftin decît zaharul vanilat din pliculete(în care sa nu uitam,vanilia este sintetica :D )

    ReplyDelete
  3. E super aromat,fac si eu la fel,numai ca zaharul il fac pudra,e super parfumat,te pup!!!!

    ReplyDelete
  4. Eu nu îl macin.Ma gîndeam ca poate se întareste.E bine de stiut însa ca se poate face!Merci,Flory xoxoxo

    ReplyDelete
  5. Eu tăiam doar păstăile în două şi le băgam în borcanul cu zahăr. De-acu' o să le şi frec =))

    ReplyDelete
  6. Buna ideea. Dar sa gasesc prima data pastai.
    Multumesc pt ajutortul cu blogul, am reusit cat de cat sa pun poze mari. acum ma gandesc sa schimb fundalul sa fie mai lat si tot caut ceva care sa se potriveasca. Daca ai ceva frumos sau stii unde sa caut..te-as ruga cand ai timp sa ma ajuti. cand ai timp normal!!! Multumesc mult. Pup

    ReplyDelete
  7. Arcadia,e buna si varianta ta,mai ales daca te deranjeaza bobitele de vanilie.Ma refer ca aspect :)

    ReplyDelete
  8. Bianca,ai încercat combinatiile care le ofera blogspotul?Sînt numeroase variante,si le poti combina si colora dupa plac.
    Pupici:)

    ReplyDelete
  9. ca vorbeam mai devreme,cred ca si mama facea asa,eu eram prea mica sa ma intereseze.dar ea folosea numai zahar vanilat din asta,facut de ea.

    ReplyDelete
  10. Cred că totuşi o să le frec. Nu mă deranjează deloc! =))

    ReplyDelete
  11. Hahhaha.Serios,unora nu le plac bobitele de vanilie.Eu i-am "obisnuit" pe multi cu puncte prin budinci si blaturi.
    Am trecut chiar si examenul din tara,la tara!!!A trebuit sa dau explicatii,dar lumea a avut încredere si a probat,si chiar au fost încîntati de punctuletele mele =))

    ReplyDelete
  12. Pansy,asa e cel mai bun.Stia mama ta ce e bun :*

    _____________

    Problema la unii este ca probeaza odata la un blat,budinca,crema sau ce-o fi...li se pare ca aroma nu este destul de intensiva,si renunta.Este intensiva destul,doar ca ei nu-si dau seama la prima degustare.Trebuie sa obisnuiesti creierul cu vanilia naturala.La primele probe,el o recunoaste doar pe cea sintetica si zice NO la aroma naturala!Se împotriveste,dar trebuie sa ne luptam =))

    La fel e si cu Delikat-ul.Mîncarea are gust si fara,doar ca trebuie sa dezobisnuiesti materia cenusie de mononatriumglutamat =))

    ReplyDelete