August 16, 2011

Flageolets cu Chorizo si ardei grasi

Flageolets, sînt boabele fragede de fasole, culese din pastaia înca verde, necoapta. Foarte populare în Franta. Se servesc la miel/ pulpa de miel. Proaspete probabil un deliciu, dar de negasit pe la noi. Pe pietele din Franta, o fi puhoi de ele, atunci cînd le-o fi sezonul, daca sînt atît de îndragite. Noi, daca sîntem norocosi, le gasim pe rafturile vreunui magazin, conservate( fara conservant, dupa cum prevede legea ) la borcan. Chiar si în varianta asta, se gasesc destul de rar.
Dupa ce le-am vazut la Alison, am plecat în cautare. De gasit, am gasit eu boabe verzi de fasole, culese din pastaia înca necoapta. Conservate prin metoda de sterilizare, la borcan si fara conservant. Dar nu sînt sigura ca este exact aceeasi varietate de fasole din care scot francezii flageoletele. Oricum ar fi, au fost foarte bune, si sigur voi mai cumpara. Sînt deosebite. Boabele sînt moi , fragede, dar nu asa fainoase ca fasolea cea de toate zilele :D
Inspirata de reteta lui Alison, am pregatit si eu mîncarica cu aceste boabe fragede. Al meu sot a vrut ceva picant pe lînga, asa ca integrat si putin Chorizo în reteta.




        Ingrediente:
  • 660 g boabe de fasole flageolet
  • 160 g chorizo, feliat
  • 3 ardei grasi, taiati fîsiute
  • 2 fire de ceapa verde, taiata rondele
  • 2 catei de usturoi, tocati fin
  • 3-4 ramurele cimbru proaspat, tocat grob
  • 2 frunze proaspete de dafin
  • 1 lingura concentrat de rosii
  • sare


Am pregatit ingredientele.



Am rumenit usor feliile de chorizo, fara adaos de ulei. Le-am dat deoparte.
Am îndepartat o parte din grasimea lasata, ca a fost prea multa.



Am sotat usturoiul împreuna cu rondelele de ceapa.
Am adaugat fîsiutele de ardei, cimbrul si frunzele de dafin
si am lastat înca 3-4 minute pe foc.



Am adaugat boabele de fasole, chorizo rumenit, am sarat putin
si am mai lasat la sotat cîteva minute la foc domol.
În timp ce amestecam, m-am gîndit ca putin concentrat de tomate n-ar strica.
A fost o idee chiar buna! Punctul pe i, dupa parerea si papila mea.





Delicios! Multumesc pentru idee, Alison!

32 comments:

  1. Tare bine arata! sa va fie de bine ! frumoasa e si craticioara! ;) Pupici si o seara linistita

    ReplyDelete
  2. Mmmm ce pofta mi-ai facut de iahnie de fasole:)) cu toate ca nu e iahnie a ta dar seamana:)
    pupici.

    ReplyDelete
  3. Chorizo cu ardei si fasole!TRe sa-i fac asta sotului meu dar sa nu ii spui ca nu e reteta mea:)Pup,Maya!

    ReplyDelete
  4. Recunosc , nu am citit reteta in sine!
    Jenges pasoi!cam asa se pronunta la noi!sau fasole boabe...
    Grozavie ce buna este sub diferite forme facuta!Se gaseste peste tot aici in piata!eu pun multa la congelator pt.iarna,se pastreaza extraordinar de bine ma refer la gust!
    asa ca daca o gasesti in stare proaspata la piata nu ezita!

    ReplyDelete
  5. Ce bine arata!!! Cred ca e o bunatate! Pupici!

    ReplyDelete
  6. Nu am mancat dar cred ca-i buna.In Italia se numesc FAVE si se consuma foarte mult,se gasesc atat proaspete cat si congelate.Eu nu am cumparat.
    Imi place mult cimbrul tau,pacat ca la noi nu se gaseste!
    Te-am pupat si o seara placuta!!!

    ReplyDelete
  7. o bunatate,si chorizo,mmmm,o zi placuta

    ReplyDelete
  8. Tare bine arata, mi-ai facut pofta, trebuie sa recunosc. Si craticioara e simpatica!

    ReplyDelete
  9. Doamne, cand am citit titlul si am vazut pozele, m-am gandit ce"ce mancare sofisticata!", "ce soi de fasole!"
    Dar daca ne spui ca este vorba despre fasolea la perioada ei de adolescenta, m-am linistit.Am din belsug si, chiar daca nu am chorizo, pot folosi ceva kaizer subtirel, cred.
    Te pupic!

    ReplyDelete
  10. Delicioasa mancarica ta.Ma termini cu vasutele astea,sunt grozave.O zi minunata sa ai.

    ReplyDelete
  11. In pietele din Bucovina se gasesc din abundenta in perioada asta a anului, numai ca sunt niste boabe mult mai mari, sunt alb-verzui sau pestrite, boambe le spune pe acolo, nu stiu cum se numeste soiul acesta de fasole, am aflat doar ca a fost adus in vremuri de dinainte din Italia, probabil de italienii ce au emigrat alungati de saracia din peninsula si s-au stabilit pe meleagurile noastre.

    ReplyDelete
  12. Super combinatie . O seara buna sa ai !

    ReplyDelete
  13. Yum Yum! nu am vazut niciodata fasole din asta, dar in special cu chorizo ar merge orice fel de fasole de la conserva... sau naut :) Ce bine arata, delicios!

    ReplyDelete
  14. Bianca,asta e tare bunuta fasolica asta! Cu toate ca a fost din borcan.
    Pup :*

    ReplyDelete
  15. Hhahaha, Teo, tu spune-i cum vrei!
    S-aveti pofta!
    Pupici :*

    ReplyDelete
  16. Mariana, eu nu am vazut la piata asa fasolica niciodata. Dar deja ma gîndesc sa pun eu la anul :D
    Pupici :*

    ReplyDelete
  17. Licuta, chiar au fost o bunatate. O sa mai fac :)
    Pupici :*

    ReplyDelete
  18. Petro, am cimbru pentru un regiment întreg. S-a împrastiat prin toata gradina. Si printre flori am cimbru :D
    Pupici :)

    ReplyDelete
  19. Retete Ina, asa este, fasolea plus chorizo, o combinatie gustoasa :D

    ReplyDelete
  20. Alexandrina, craticioara e vechiuta, dar si mie mi-o place :D
    Pupic :*

    ReplyDelete
  21. Vasi, fasolica asta o poti combina cu orice. Cu niste kaizer cared ca merge mai bine. Zic de papila mea. Boabele verzi sînt fragede si au prospetime aia, care merge mei bine cu o costita sau kaizer putin afumat, decît cu un chorizo iute. Dar sotului nu îi plac afumaturile :D
    Pupici :*

    ReplyDelete
  22. Maria, asta mi-a placut si mie. Asa colorata si apetisanta a fost mîncarica :)
    Pupici :*

    ReplyDelete
  23. DiaMar, merci. Vasutele astea sînt mai vechi. Mai am unu cu floricele. Sînt colorate manual.
    Pupici :*

    ReplyDelete
  24. Mada, cred ca astea-s Fave, asa cum zice Petronela. Bunica, le zicea bob. Cînd erau tinerele, erau asa ca astea, micute. Dar la maturitate erau mai babane :D

    ReplyDelete
  25. Dorina, multumesc. O zi buna.
    Salutari :)

    ReplyDelete
  26. Miha,ce ma bucur, ca fasolica asta am gasit-o la borcan, si nu la doza. Apoi îi place ca e conservata prin metoda de sterilizare, fara conservanti. Nici macar nu are gustul ala de "doza/conserva". Pupici :*

    ReplyDelete
  27. uite ca mi-ai dat idei cu chorizo,data viitoare diversific flageoletele!:)parca cele de aici un bob putin mai lunguiet,dar na,or fi mai multe soiuri,nu doar unul!:)

    ReplyDelete
  28. Alison, or fi alte boabe. Nu stiu exact, de aia am scris si în reteta, ca nu-s sigura ca asta ar fi varietatea de fasole, din care scot frantozii flageoletele, dar nu conteaza, ca tot bune au fost. Si datorita tie, le-am gasit, ca altfel nu le vedeam never! Si-s bune!
    Pupici :*

    ReplyDelete