March 20, 2007

PÎINE SUCITA

400 g faina
250 ml lapte(3,5%) caldut
20 g drojdie proaspata
2 linguri smîntîna subtire(30%)
1 ou
1 lingurita rasa de sare
1 vf. lingurita de zahar
Acelasi procedeu.Faina în castron,gaura la mijloc.Se freaca drojdia cu vf. lingurita zahar si cu putin din lapte(3-4 linguri)Se pune în mijlocul fainii(în adîncitura)Am încalzit cuptorul la aprox.40°C si am bagat acolo castronul ,pentru 10-15 minute.L-am scos,cînd drojdia era crescuta,am adaugat oul,am început a framînta(robotul) ,am adugat sarea ,si puptin cîte putin laptele,pe care l-am amestecat cu cele 2 linguri de smîntîna..si am framîntat în continuare,pîna aluatul ,a început sa se dezlipeasca de pe peretii vasului.Mi-am uns mîinile cu ulei,am format o biluta,pe care am pus-o în cuptor(aprox.40°C) si am lasat-o sa creasca vreo 30 minute. Crescut
Între timp,am uns o tava cu margarina.Am scos aluatul de la cuptor(unde a crescut ) si l-am mai framîntat putin si usor.Apoi am facut un sul cam cît tava,si am sucit aluatul,ca si cum as fi stors un prosop ud,numai nu, cu aceeasi putere,ci foarte usor.Am pus în tava si am lasat din nou sa creasca,mai vreo 20 minute..dipa care am uns cu amestec de galbenus+lapte
Am încalzit cuptorul la 175°C (în prealabil) .Am lasat-o cam 40-45 minute la copt
Îmi place mult cum s-a facut coaja de la sucitura sie super buna.Acum am lasat galbenusul mai gros..adica nu am pus prea mult lapte (amestecul cu care am uns pîinea)
sectiune




No comments:

Post a Comment