June 2, 2008

Zucchini a la Maya

Reteta face parte din colectia retetelor mele rapide :D
(-1 portie marisoara,sau 2 mici-)

  • 2 zucchini mici
  • 50 g prosciutto cotto
  • 50 g cascaval mai picant(Bergkäse)
  • 1 catel de usturoi
  • 1 legatura mica de patrunjel
  • 2 linguri ulei de masline
  • sare marina
  • piper
  • 1 felie de rosie(fac.)
  • cîteva aschii de parmigiano reggiano(fac.)



Patrunjelul,usturoiul,sarea si piperul se pun în mojar,si se piseaza.Se adauga uleiul de masline,si se piseaza/amsteca .




Zucchinii se taie felii subtiri si se amesteca cu amestecul din mojar.




Adaugam prosciutto,amestecam




si repartizam toata afacerea într-un vas termorezistent.




taiem cascavalul cubulete(sau razuit),presaram deasupra.




Punem o felioara de rosie..asa de culoare,si cîteva aschii de parmigiano,




si dam la cuptorul preîncalzit la 180-200 °C pîna devine auriu/rumenit asa cum va place.



Pofta buna!



Varianta mai consistenta :D
  • 2 zucchini
  • 2 rosii
  • 150 prosciutto cotto
  • 125 g mozzarella
  • 50 cascaval(Bergkäse)
  • 50 g feta
  • aschii de parmezan
  • 2 linguri ulei de masline
  • 1 catel usturoi
  • patrunjel
  • marar
  • sare,piper
Am taiat zucchinii felii subtiri,
i-am amestecat cu sunca direct în forma în care i-am copt.
Din marar,patrunjel,sare,piper,usturoi,ulei de masline si * "restul de la rosii",am facut un sosulet(macinat totul în blender),
care l-am amestecat cu zucchini si sunca.
( * Cele doua rosii le-am taiat felii.Feliile mari le-am pastrat pentru desupra,iar cele mici si mai neuniforme,le-am bagat la sosulet)








*****



15 comments:

  1. Maya draga cum arata acest preparat!SUPER!SIMPLU DE FACUT,DAR MAI ALES CRED EU GUSTOS!SI EU AM SA-L FAC!

    ReplyDelete
  2. E foarte bun,si cel mai misto e ca merge rapid,nu e mult de lucru.. :D

    ReplyDelete
  3. Da,da!uneori ador mincarurile care se fac un,doi!ha,ha oare numai mie imi plac?noapte buna!

    ReplyDelete
  4. am uitat!ai un mojar si jumatate!o bijuterie!si eu am unul vechi da nu-i de marmura,da se tine bine,bine!eu nul folosesc mult,da il pun eu la treaba!

    ReplyDelete
  5. si eu sînt adepta retetelor ce merg rapid :)

    Mojarul e bun.Îl am de la Ikea.Chiar si mujdei de usturoi fac în el :D

    ReplyDelete
  6. Maya, super reteta asta! Trebuie cu siguranta adaugata la lista de favorite. Inca un premiu pt blogul tau minunat-il gasesti pe blogul meu, cu toata aprecierea mea! Te pup.

    ReplyDelete
  7. Multumesc mult,muah! L-am împartit si eu la rîndul meu,cu mare placere !

    Azi am mai tras o runda de zucchini,cu mai multa brînza si rosii..a fost si mai bun,si mai calorois!! :D

    ReplyDelete
  8. Buna Maya,

    Cum se numeste tortul ce l-ai pus in top-ul blogului tau (cel cu caise de jur imprejur)ca arata f. bine.

    Multumesc

    Cristina

    ReplyDelete
  9. Tort crocant cu piersici :D
    E facut dupa o reteta postata pe culinar,de Gabi Cara.Doar ca eu l-am facut cu pireu de caise proaspete.

    Daca te intereseaza reteta originala,îti dau linkul.

    ReplyDelete
  10. Excelent !!! Eu sunt acum intr-o faza de mancat usor si sanatos, asa ca reteta asta imi merge la suflet. Merci Maya, muah !!!!

    ReplyDelete
  11. Foarte bine ca traieti sanatos.SI eu ma hranesc destul de sanatos,dar beau o gîrla de cola..si sînt dependenta total de licoarea asta...mai ales de cînd nu mai fumez,nu mai pot trai fara cola :D
    AM citit pe undeva ca ai fost bolnavioara :( Sper ca acum îti merge mai bine.Te pup pe nasic,iar pe Lizica pe botic muahh!

    ReplyDelete
  12. Multumesc Maya !!! Esti o scumpa...am avut o bronho-pneumonie de toata frumusetea, ce n-am avut in viata mea, dar sunt spre bine. Pentru mine e dezastru coca-cola, ma abtin cu foarte mare greutate, cred ca are un drog in ea, altfel nu-mi explic :-(...in fine, am reusit sa nu mai beau de 2 luni incoace, dar sa vedem cat ma tine. Muah de la noi fetele pentru voi toti !!!!

    ReplyDelete
  13. Gatesc dupa aceasta reteta de aproape un an. Tot atunci am descoperit si blogul tau. Daca e sa aleg un cuvant care sa-l defineasca acesta ar fi "IMPECABIL". Felicitari!

    ReplyDelete
  14. Ginuca,acu am descoperit si eu mesajul asta :D
    Nu te mai vede omul deloc :(
    Sper ca esti bine,pup,muahh!

    ReplyDelete
  15. Invatacelule,ma simt onorata ca sînt una din sursele tale de inspiratie!Multumesc :)

    ReplyDelete