July 14, 2009

Dovlecei crocanti la cuptor




_________________________
recipe by Laura Laurentiu




O reteta delicioasa, foarte usoara în calorii si de realizat :)


  • 4 dovlecei/aprox. 1 kg
  • 250 ml iaurt
  • 50 ml ulei de masline
  • 1 mîna de mozzarella uscata
  • pesmet
  • sare
  • usturoi uscat din rîsnita
  • piper
  • marar uscat
  • marar proaspat

Am curatat dovleceii doar partial,adica în dungi :P ,
si i-am presarat cu sare.I-am lasat asa vreun sfert de ora.



Photobucket


Am pregatit pesmetul si brînza razuita
(mai bine o dati pe ochiurile mici ale razatorii,nu ca mine pe alea mari )



Photobucket



Iaurtul l-am amestecat cu usturoi uscat din rîsnita,
sare,piper,marar uscat si marar proaspat
(as fi pus doar proaspat,dar în gradina de acasa nu mai am,
si la cealalta nu mai aveam timp sa ajung)



Photobucket



Am dat dovleceii prin acest iaurt,
apoi prin amestecul de pesmet si mozzarella uscata,
dupa care i-am asezat pe o tava cu hîrtie de copt.

La cuptor,au stat vreo 25 de minute la 190-200 °C


Photobucket


I-am servit cu un sosulet gen tzatziki facut din:
iaurt,ulei de masline,sare,marar tocat,usturoi proaspat
si castravete de gradina taiat cubulete.



Photobucket



Sînt foarte crocanti în exterior,si moi/suculenti în interior.



Photobucket


Peste a doua portie,am spray-at dovleceii cu ulei de masline
(înainte de a-i baga la cuptor)



Photobucket

Un deliciu!


Multumesc Laurei Laurentiu!


17 comments:

  1. minunat ti-au iesit...dar eu is nebuna dupa condurasii aia din farfurie,ador aceste flori delicate!

    ReplyDelete
  2. Alison,îti place sa le si manînci?
    Eu am probat în salata,si mi-au placut :D

    ReplyDelete
  3. pai stiu ca sunt comestibile,dar nu am incercat.ca inca ochiul meu nu le-a zarit,dar cind fenomenul se produce,cred ca voi incerca...desi,la cit de delicate sunt si pline de culoare,totodata...nu-i o impietate,oare?

    ReplyDelete
  4. Maya, mie imi plac vinetele f mult. Crezi ca ar merge facute asa? Multumesc!

    ReplyDelete
  5. Alison..acu de la 2-3 flori n-o fi bai :)

    ReplyDelete
  6. Lavinia,nu am încercatcu vinete,dar sa stii ca ma bate gîndul si pe mine :D

    Fa tu,si-mi zici cum au iesit.Eu le-as taia felii rotunde :)

    ReplyDelete
  7. Nu am mai avut rabdare sa astept raspunsul si am facut si dovlecei si vinete - asa le si taiasem,rondele. Ce sa zic de vinete... parca nu se regaseste nimic din gustul vinetei facut asa. Nu-i rau da nici senzational. Aseara am mancat la cineva vinete taiate rondele si facute pe gratarul de la aragaz iar peste a pus un ''sos'' din ulei de masline,lamaie, usturoi pisat si patrunjel. Sa tot fi mancat. De altfel, dupa mine, gustul vinetei este pus mai bine in evidenta copt pe gratar, fie el si de aragaz.
    Numai bine!

    ReplyDelete
  8. Hallo Maya,

    Minunat aratä. Compliment. O sä le fac si eu Zilele astea.
    Vinetele nu merg pentru cä au o Texturä prea fragilä si prin Continutul de Apä care este egal cu Castravete isi pierde toate Aromele.
    Vinetele atuncia merg dacä inainte se präjesc färä Ulei si dupä aceia paniert.

    Salutäri Jacob

    ReplyDelete
  9. Maya, cand ma uit pe blogul tau, trebuie sa fiu satul. Altfel... iar ma apuc de gatit!
    :-)

    ReplyDelete
  10. Am facut si eu zukkini crocanti, au iesit deliciosi! Iti multumesc pentru reteta!:-)))

    ReplyDelete
  11. Am incercat si eu ieri ca nu aveam mai nimic de mancare acasa de cat ceva dovlecei si vizitasem blogul asa ca mi-am zis ca ar merge sa fac.Am folosit smantana in loc de iaurt pentru ca nu am avut, dar au iesit foarte bine si gustosi.

    ReplyDelete
  12. Jacob,merci.Daca ajung sa încerc,o sa îti spun cum au iesit :)

    ReplyDelete
  13. al2lea,asta poi s-o faci si dupa ce ai gatit..ca merge repede si e usurica a calorii :)

    ReplyDelete
  14. calatorieintrecut,ma gîndesc c-au fost foarte buni si cu smîntîna!

    ReplyDelete
  15. i-am dat gata pe băieţii mei (fiu şi soţ) cu reţeta ta, chiar dacă am folosit telemea, singura brânză din frigider! Au ieţit delicioşi.

    ReplyDelete