March 16, 2007

RATA LA CUPTOR CU MORCOVI CARAMELIZATI

1 Rata
2 Cepe marisoare
2-3 morcovi marisori
2-3 catei de usturoi
5-6 frunze de salvie
6-8 frunze basilikum
1 crenguta mica de rosmarin
sare,piper,un praf de boia/chili macinat fin
1 cana apa
ceva vin alb,mai acrisor-dulce
Cepele,morcovii,cateii de usturoi ,se curata de coaja se spala si se taie mai mare/grob în bucati/felii..cum doriti.Se pun într-un vas termorezistent (la care aveti si capac).Frunzele de salvie,cele de basilikum si crenguta de rosmarin,se spala si se pun peste legume.

Rata se spala bine si se lasa întreaga. Se condimenteaza ,pe toate partile cu sare,piper si praful de boia/chilli si se aseaza peste legume.Se toarna o cana de apa ,se acopera cu capacul si se da la cuptor la 200°-230°C cam 60-90 minute(aici depinde de vas si de cuptor..si mai ales de rata )Între timp se si întoarce.Dupa acest timp,o mai lasati 30-40 minute la cuptor fara capac,dar mai reduceti ceva din temperatura,cam 200°C.Înainte cu 20 minute de a scoate rata din cuptor,am pus vinul.
Morcovii caramelizati: Am scos morcovii de sub rata,am mai nimerit si cîte o felie de ceapa,dar nu are nimic si i-am pus într-o tigaie,în care am pus 2 linguri de miere si i-am lasat 10 minute la caramelizat,la foc moderat.
Rata fost moale si delicioasa,vinul a dat un gust super + verdeturile pe care le-am folosit.. Morcovii caramelizati au avut si ei o aroma deosebita,fiind scosi din zeama pe care a lasat-o carnea si vinul.

No comments:

Post a Comment