March 26, 2011

Chiftele de conopida



  • 1 conopida
  • 2 oua mici
  • 3-4 linguri pesmet (lingurile pline bine)
  • 1 lingura patrunjel verde,tocat
  • 1/2 lingurita usturoi uscat din rîsnita
  • piper, sare dupa gust
  • ulei pentru prajit





Conopida se curata de frunze, se scot buchetelele de pe cotor,
se spala si se pun la fiert în apa cu un paraf de sare.





Cînd buchetelele sînt putin moi, se scurg bine de apa si se lasa la racorit, apoi se piseaza grob.
Se adauga ouale, sarea, piperul, patrunjelul, usturoiul uscat si pesmetul si se framînta bine.
Se lasa maglavaisul sa traga, sa se umfle pesmetul, apoi se mai framînta scurt odata.



Se formeaza chiftele rotunde si plate.



Se prajesc în ulei încins pe ambele parti si se scot la scurs pe hîrtie absorbanta.
Se pot coace si în cuptor pe hîrtie de copt. Eu nu as renunta la ulei nici aici.
Cînd le fac la cuptor, folosesc o lingura de ulei, ies mai gustoase.
Pensulez hîrtia de copt cu un strop de ulei, asez chiftelele si le dau la 200°C,
cuptorul preîncalzit. Daca le rumeniti rapid, ramîn moi si fragede în interior.



Eu le ador!


9 comments:

  1. Nu am facut niciodata chiftele din conopida. Dar de ce nu? Cu siguranta sunt foarte bune...la fel cum sunt cele din dovlecel.
    Pupici si weekend fain

    ReplyDelete
  2. Bianca,eu fac chiftelute si din broccoli,vinete,dovlecei,spanac...si toate îmi plac :D

    ReplyDelete
  3. uite ca nici eu n-am facut de conopida si imi place mult conopida.da'zici de vinete ?si asta suna tare interesant.

    ReplyDelete
  4. Pansy,uite aici reteta de Chiftele de vinete.Eu am facut si la cuptor dar si prajite.Cele prajite sînt mai gustoase.

    ReplyDelete
  5. puteti macar reteta completa

    ReplyDelete
    Replies
    1. femeia a scris o reteta,daca ai fi o adevarata bucatareasa ai stii ca ingredientele le pui mai mult din ochi...depinde si de marimea conopizii aici. :)

      Delete
  6. nici macar nu se leaga

    ReplyDelete
  7. va bateti joc de retete

    ReplyDelete
  8. Sa înteleg ca suferiti de anonimitate? Dialogati cu...? Prima propozitie nici macar n-o înteleg.

    Blogosfera e mare, poartita e deschisa pentru fiecare, dar dumnevoastra ati sarit gardul. Pentru calmare va sugerez înfiintarea unui blog intitulat " Anonimii Frutrati". Sigur veti avea companie, ca sînteti destui...

    O zi frumoasa si-un cer fara nori va doresc! :D

    ReplyDelete