January 3, 2010

Supa de portocale si crutoane aromtizate cu scortisoara

Reteta simpla, nimic spectaculos, dar potriveste perfect ca felul I, înaintea unui fel principal mai satios, gras... ca o rata la cuptor. Desi servita cu crutoane aromatizate cu scortisoara, aceasta supa,
nu are o nota dulceaga, ci din contra, chiar acrisoara... si cel mai important, face apetit pentru felul urmator.



Imagine



Ingrediente pentru supa:
  • 2 portocale cu coaja netratata (sucul 250 ml si putina coaja)
  • 2 morcoviori
  • 500 ml supa de pui
  • 1 lingura creme fraîche
  • 1 echalote
  • 2 linguri ulei de susan
  • sare
  • piper
  • chili

Ingrediente pentru crutons:

  • pîine alba
  • putin ulei de susan
  • scortisoara



Tocam ceapa lunguiata/echalote si morcovii mai grob.
Taiem fîsii subtiri din coja de portocala (doar primul strat, cel portocaliu, fara alb).
Calim ceapa, morcovii si coaja de portocala în ulei de susan,

Imagine


stingem cu supa si lasam 20 minute la fiert.
Condimentam cu sare si piper si chili dupa gust.


Imagine


Stoarcem portocalele. Ale mele au fost mari si foarte suculente. Am obtinut 250 ml suc.
Adaugam sucul de la cele 2 portocale si mai lasam 5-7 minute la fiert.
Între timp gustam si condimentam daca mai este nevoie (sare, poate chiar niste chili).


Imagine


Imagine


Facem piure cu mixerul bat. Adaugam creme fraîche, amestecam.


Imagine


Crutons


Taiem pîinea cubulete si o prajim în putin ulei de susan.
Presaram un praf fin de scortisoara deasupra, amestecam.


Imagine


Decoram supa cu crutoane si frunzulite de ...care vreti.


Imagine


Surprinzator de buna!

6 comments:

  1. Arata splendid.
    La multi si tot ce iti doresti pe 2010.
    Ai un blog foarte frumos!

    ReplyDelete
  2. Multe variante de supa am vazut,cu portocale nu stiam. O zi buna!Cami
    PS: Am o rugaminte, cind ai timp, te rog mult sa schimbi titlul la blogul meu.L-am schimbat acum 2-3 luni. Multumesc mult de tot!

    ReplyDelete
  3. kity,merci.Este o supa buna.AM ezitat mult pîna s-o fac,si acu regret ca nu am probat-o mai devreme :D

    ReplyDelete
  4. Cami,te-am adaugat cu numele nou.
    Pupici!

    ReplyDelete
  5. Doamne Maya, ce blog ai. Chiar ca ma dai pe spate, arata totul ca la carte.

    ReplyDelete