July 4, 2007

ARDEI UMPLUTI,FIERTI ÎN SOS DE ROSII



  • 14 ardei
  • 600 g carne macinata(porc+vita)
  • 2 cepe de marime medie
  • 2-3 morcoviori
  • 4 catei de usturoi
  • 1 ou
  • 125 g orez
  • 1 legatura mica-patrunjel
  • sare, piper, ulei de floarea soarelui 
  • 1 l bulion de rosii

Se scoate capacul la ardei, se curata de semintele si vitele cu sîmburi din interior, se spala bine.
Ceapa, usturoiul si morcovii se curata si se sapala.



Tocam cît de fin dorim-ceapa, morcovii si usturoiul.
Le punem într-un vas cu ceva ulei, si le dunstuim la foc moderat.
Învîrtim din cînd în cînd.



Cînd legumele încep a se rumeni usor adaugam orezul, sarea, 
piperul si ce alte condimente mai doriti(eu mai adaug si chili).
Mai amestecam putintel si adaugam verdeata, mai spre sfîrsit.
Amestecam iar, apoi lasam la racit.



Carnea macinata o condimentam(sare, piper... etc) si o framîntam putin, împreuna cu oul.
Cînd amestecul de legume si orez s-a racit, îl adaugam la carne, 
si framîntam/sau amestecam cu o lingura/lopatica.
Se gusta(eu nu fac ), în cazul în care mai lipseste ceva...acum e momentul adaugati.


Umplem ardeii.
Mi-a ramas umplutura de un ardei... fara ardei.
Deci asta este un "ardei spart "=))


Peste ei turnam sosul de rosii si înca vreo 200-300 ml (o cana marisoara) de apa.



Dam la fiert la foc domol, cu capac.
Dupa 45 min. -max. 1 ora sînt gata (depinde de foc).

Buni rau!
...se împrastie,e afînat.



5 comments:

  1. mi-a lasat gura apa:)

    http://maiarizescu.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Trebuia sa-i faci! :P
    Sorry,ca nu prea am timp de blog..sa raspun si eu la timp.

    ReplyDelete
  3. E mancarea mea preferata iar pe blogul tau arata demential!!!

    ReplyDelete
  4. Multumesc,Explora Cuisine.Si eu ador ardeii pregatiti asa,dar si în alte feluri...pentru ca îmi plac mult ardeii :)

    ReplyDelete
  5. Foarte buni ardeii umpluti. Am facut si eu acum cateva saptamani (cu sos cu smantana). O sa incerc si cu sos de rosii, ca al tau. Mai greu e de gasit ardeii cu aroma de ardei ca in Ro. Am gasit ardei "acceptabili" intr-o piata turceasca.

    ReplyDelete