June 26, 2011

Muffins cu ciocolata,cocos,banana,lavanda...

...ka-Boommmm!
Cu ceva timp în urma am vazut pe un blog o reteta de muffinsi decorati cu cîte o felie de banana si parca si cîte o patratea de ciocolata. Am avut o problema cu browserul si mi-am pierdut link-urile reretetelor salvate recent. Din pacate nu mai îmi amintesc pe care blog am vazut acei muffinsi la care mi-a tot stat capul, asa ca am scos o reteta din burta.Stiu ca am lasat mesaj pe blogul respectiv, deci daca autoarea citeste pe aici, sper sa se anunte...sa fac si reteta ei, ca fiica-mea adora muffinsii ciocolatosi :D






        Ingrediente:
  • 260 g faina
  • 130 zahar brun
  • 20 g cacao
  • 10 g praf de copt
  • 1 priza sare
  • 1 vf. lingurita bicarbonat
  • 1 lingurita zeama de lamîie
  • 300 ml lapte de cocos(doza/cutie)
  • 100 ml ulei
  • 1 ou
  • 1 lingura extract de vanilie
  • 1 banana(fac.)
  • 100 g ciocolata topita(fac.)
Într-un castron amestecam faina cu zaharul brun, cacaoa, praful de copt si priza de sare.


În alt castron/vas se amesteca uleiul, laptele de cocos, oul, extractul de vanilie si bicarbonatul stins cu zeama de lamîie.


Turnam amestecul lichid la cel uscat si omogenizam putin/NU cu mixerul.



Luam din amestec cu o lingura si umpem 12 forme de muffins.
Eu am uns forma cu unt si tapetat cu un strat fin de faina.
În timp ce puneam aluatul în forma,mi-am amintit de feliile de banana,
asa ca am pus cîte o felie pe fiecare muffin.
Am copt în cuptorul preîncalzit la 180° C timp de 25-30 minute.


Dupa ce s-au racit, mi s-au parut asa golasi, asa ca am topit ciocolata
si le-am mai îndulcit olecuta sufletul... adica acoperisul :D
Am topit ciocolata împreuna cu cîteva floricele de levantica într-un castronel,
pe baie de abur.Aroma care mi-a invadat narile, aproape ca m-a dat pe spate.
Am vazut de curînd niste prajiturele fantastice cu levantica, ale Ioanei de pe artaculinara.com
dar m-am tot codit sa le fac. Acum ca stiu cum parfumeaza
lavanda ciocolata, nu ma mai tine nimic :D

Desi nu sînt adepta amestecului de prea multe arome, astea au potrivit foarte bine una cu cealalta.


În afara aromelor, mi-a placut mult textura acestor muffinsi.
E prima data cînd amestec lapte de cocos din doza/de fapt tetra pack, în muffinsi.

40 comments:

  1. ah, ce bune trebuie sa fie, frumuselele de ele!

    ReplyDelete
  2. Ce de arome minunate Maya! facusem si eu muffinsi cu banane, dar cu iaurt nu ciocolata, desi cu felie de banana deasupra :) pupici si o saptamana frumoasa sa ai!

    ReplyDelete
  3. MMMm...ce bine arata..si ciocolata aia scursa deasupra...spun doar mmmmm

    ReplyDelete
  4. yay ce fain sunt.imi alvez reteta.observ ca nu ai folosit hartiute pentru muffins.nici eu nu mai folosesc.de multe or s-au lipit mai mult de hartie decat s-ar fi puput lipi de tava.pup si o seara minunata!

    ReplyDelete
  5. Ce bine arata :P, sunt si preferatii mei :)

    ReplyDelete
  6. Daca ti-ai programat concediul pe aici pe la mine ,sa aduci toooooata tava cu muffinsi,capito?Ca nu mai pot sa staaaau si sa salivez la fiecare postare a ta!puuup!

    ReplyDelete
  7. Ezt a csokis muffint,ajánlom a nővéremnek is nagyon jól néz ki,és az unokái imádni fogják velem együtt!!!

    ReplyDelete
  8. as papa orice fel de muffins , as face zilnic daca ar fi dupa mine :):)
    ... cred ca sunt deliciosi in aceasta combinatie , cat despre prezentare... stii deja nota de la mine , nu? ... 20 ;).. bravooo!!!

    ReplyDelete
  9. Ce pufosi!Cred ca o sa le fac si eu puilor ca tare le plac bananele si astia arata asa de dragalas!
    Noapte buna!

    ReplyDelete
  10. Eu nu sunt ciocolatoasa,dar cand vad ce pufosi sunt,si ce bine arata cu ciocolata deasupra,sunt gata corupta .:)

    ReplyDelete
  11. Cum pot arata!! pline de arome si farmec... Potiunea ta cu magie e de vanzare??

    ReplyDelete
  12. Imi place ideea cu nuca de cocos, arata foarte bine si par o textura moale si ciocolatoasa in partea de mijloc. Cred ca au fost foarte buni :)

    ReplyDelete
  13. arata grozav ce sa zic,da'm-a intrigat tare lavanda si eram curioasa!m-ai pacalit !o sa incerc si muffinsii tai!da' mai incolo.eu nu sunt prea mare fan ciocolata in schimb imi place mult cocosul.

    ReplyDelete
  14. Arata foarte bine! Copilului meu ii plac la nebunie briosele...nu ca mie imi displac... Pupici!

    ReplyDelete
  15. Zazuza,chiar au fost buni muffinsii astia.O textura exact pe gustul meu.Nu-s eu ciocolatoasa,dar o sa-i fac si blonzi :)

    ReplyDelete
  16. Alina,nu-mi amintesc nicicum,dar la cine i-am vazut,am lasat mesaj sub reteta :)
    Pupici

    ReplyDelete
  17. Lacrima,multumesc de vizita :)

    ReplyDelete
  18. Bia,merci.Ai rezolvat treaba cu butonul?

    ReplyDelete
  19. Sarah,eu nu din cauza ca se lipeau nu mai folosesc hîrtiute,ci din cauza ca aveam impresia ca briosele aveau gust de hîrtie :D

    ReplyDelete
  20. Isa,stiu!Cînd e vorba de cioco,tu si Denise sînteti primele! =))

    ReplyDelete
  21. Flory,cînd mai merg la Jesolo,trec pe la tine cu cosul pin de Muffins :D

    ReplyDelete
  22. Mellissina,
    Remélem, hogy mint az én muffin, meg unokái!
    Egy jó nap a kívánt
    Maya

    ReplyDelete
  23. Catkitchen,si la noi au trecere mare muffinsii :D
    Merci :*

    ReplyDelete
  24. Gaby,poti baga o bucata mai mare de banana în muffin,ca da tare bine în combinatia asta :)
    Pupici!

    ReplyDelete
  25. Lia,nici eu nu-s mare amatoare de ciocolata,dar mi-au placut si mie,ca-s aromati fain.O sa-i fac si blonzi.Sper sa-si pastreze textura :)

    ReplyDelete
  26. Antonina,potiune dau pe gratis.O eman pur si simplu =))
    Te pup :)

    ReplyDelete
  27. Mihaela,cred ca datorita laptelui de cocos au avut asa o textura faina.De aceea vreau sa-i fac si fara ciocolata si cacao.Mai ramîne de vazut cu ce-i parfumez :D

    ReplyDelete
  28. Pansy,si pe mine m-a tot intrigat lavanda.Si cred ca atunci cînd începe a inflori nici nu mi-ar place-o în mod deosebit.Cît e tînara,are o aroma mai agresiva/sau mai bine zis herba.Acum,florile sînt deschise,si au un parfum "moale" si dulceag...am observat ca si albinele o adora de numa în perioada asta :D

    ReplyDelete
  29. Licuta,ma bucur ca-ti plac briosele.Sper sa-i placa si copilului tau!
    Pupici :)

    ReplyDelete
  30. frumosi aromati,imbalsamati in ciocolata,poti lasa unul si la noi,de ai trecere!:)

    ReplyDelete
  31. Alison
    ...voi astia care stati pe lînga mari,nu spuneti de doua ori,ca cine stie cum va treziti cu mine pe la usi :))

    ReplyDelete
  32. ba spunem,spunem ca poate se adevereste!:)

    ReplyDelete
  33. Ok,am notat!Un cosulet cu muffins pentru Franta,unu pentru Italia...
    Va pup fetelor xoxoxo

    ReplyDelete
  34. Mi-a traznit ideea sa facem un concurs "MuffinsMania" cu retete "din burta". Maya a dat startul, eu ma ofer de gazda a concursului. Ce ziceti?

    ReplyDelete
  35. Dulce tentatie!!! aratã minunat :)

    ReplyDelete
  36. Hmmm micsoda kép és micsoda süti:-))

    ReplyDelete
  37. Lacrima,concursurile sînt dragute,dar din pacate nu dispun de timpul necesar pentru a ma ocupa de ele.
    Dar este o idee binevenita :)

    ReplyDelete
  38. @Gesztenye receptjei
    Köszönöm a bókot, és látogasson el!

    ReplyDelete