December 11, 2007

TORT CU CREMA DE BANANE



Ingrediente blat:
  • 4 oua
  • 60 g zahar
  • 50 g faina
  • 10 g cacao
  • 1 zahar vanilat
  • 1/2 lingurita praf de copt
  • un praf de sare
  • coaja de lamîie/lime


Punem ouale, zaharul, praful de sare, coaja de lime si zaharul vanilat
într-un castron si mixam pe cea mai tare treapta, pîna la triplarea volumului.




Amestecam faina, cacaoa si praful de copt si punem cîte putin la amestecul de oua,
timp în care mixam continuu.


Împartim compozitia în trei. Eu am turnat ochiometric din compozitie pe hîrtia de copt.
Din mijlocul compozitiei, întind prin rotire cu lingura,
pîna obtin un cerc de aproximativ 28 cm (tot ochiometric).


Blatul îl dam în cuptorul încins la 200 °C maxim 7 minute.



Crema:
  • 500 g banane (decojite)
  • 250 ml lapte
  • 60 ml frisca lichida
  • 60 g zahar
  • 50 g unt
  • 40 g amidon
  • o priza vanilie macinata
  • 1-2 linguri zeama de lamîie


Se pune laptele împreuna cu smîntîna, zaharul si vanilia la fiert.



Cînd laptele începe sa clocoteasca usor, presaram amidonul si amestecam de bine.
Dupa ce s-a îngrosat tragem de pe foc si lasam sa se racoreasca.



Cît înca e cald, punem untul si amestecam într-una pîna se topeste.
Lasam la racit.


Bananele le taiam bucati, le stropim rapid cu sucul de lamîie si le facem piure.



Pireul îl amestecam la crema de lapte.



Pe prima foaie punem jumatate din compozitie, acoperim cu a 2-a foaie si o acoperim cu jumatatea cealalta de crema. Deasupra punem al 3-a foaie si dam la frigider pentru cîteva ore.



Nu e nevoie de cerc la asamblare. Eu am folosit pertele detasabil al unei tavi din cauza ca nu-mi intra în frigider cu capacul de la containerul de tort si am vrut sa fie acoperit/închis. Deasupra peste cerc am pus folie de aluminiu si am închis bine pe margine.

Îl decorati dupa plac. Eu aveam programata o decoratie de ciocolata alba cu ciocolata de cacao. Dar nu sa topit ciocolata alba cum trebuie (s-a facut ca un botz)..asa ca am pudrat cu zahra, apoi am stropit cioco maro deasupra si am decorat cu un trandafir congelat de afara :D


12 comments:

  1. Mmmmm.....ce bine arata. Imi plac bananele la nebunie, le-as manca in nestire.

    ReplyDelete
  2. Eu nu lesin dupa banane,dar combinatia asta e superba.Ai mei sînt maaari amatori de banane,mai ales în combinatie cu ciocolata :) Nu am pus asa multa,ca eu nici dupa ciocolata nu ma dau în vînt :D
    Acu ma duc la studiat blogul tau :)

    ReplyDelete
  3. Eu sunt lesinata dupa absolut tot ce e dulce, bineinteles pe 1 loc e ciocolata !!! Maya imi plac pisicutele tale de nu mai pot, sunt superbe ! Ai vazut-o pe Lizica mea? Are 12 si 6 luni si o iubesc din toata inima.

    ReplyDelete
  4. Draga Maya,
    Te felicit pentru tot ce ai realizat aici. Retetele tale sunt minunate si reprezinta o adevarata sursa de inspiratie pentru mine. Ce mai, esti o adevarata profesionista. As dori sa te intreb ce fel de frisca folosesti. Eu am incercat mai multe tipuri dar toate s-au transformat in lichid la 20 minute dupa ornarea torturilor.

    ReplyDelete
  5. LA MULTI ANI Maya !!! Un an minunat iti doresc ! Ma bucur mult ca mi-ai scris...am vrut sa te felicit de sarbatori, dar nu stiam exact unde sa scriu, ma gandeam ca nu citesti toate comentariile, dar acum m-am linistit. Mi-a placut muuuahhh-ul tau...asa ca iti trimit si eu unul: mmmuuuuuaaahhh, cu drag !

    ReplyDelete
  6. Flori,eu folosesc frisca lichida,cu 30% grasimi..se bate bine,e teapana..si pentru siguranta,daca trebuie transportata,sau trebuie sa tina o zi întreaga,pun întaritor de frisca.
    Multumesc pentru complimente :)

    ReplyDelete
  7. Irina,te rog sa nu mori.Stai aici cumintica!! Muah! :D

    ReplyDelete
  8. Ginette,din pacate nu dispun de atît timp cît mi-ar trebui.O zi ar fi buna cu macar 30 de ore :D
    Îti multumesc mult,si sa stii ca bag ochiu des pe blogul tau.Nu am eu timp de scris,dar ma uit pe toate blogurile,aproape zilnic.Trebuie sa fiu la curent cu noutatile !
    Muah ,pe voi doua :)

    ReplyDelete
  9. un deliciu perfect si apetisant de reusit, numai cand ma gandesc ca, contine crema de babane si deja imi ploua in gura, o idee buna si cu prezentarea in poze a prepararii acestui delicios tort ;)

    ReplyDelete