November 19, 2007

SUSHI





Orezul de susi,l-am pregatit dupa reteta Cristinei K.

2 cani ( de 200 ml) orez
560 ml apa
4 linguri otet de orez
3 linguri zahar
1 1/2 lingurite sare

Se spala orezul în cîteva ape,dupa care îl punem în oala si turnam apa deasupra si se lasa sa stea 30 de minute.Apoi se da drumul la foc potrivit si se lasa sa fiarba cam 10 minute.cînd clocoteste,se da focul tare,pentru 1 minut,apoi se reduce la minim,si se lasa asa aproximativ 15 minute(eu l-am lasat vreo 10).Se mai da odata focul mare,timp de 30 secunde,se ia d epe foc,si se lasa asa înca 10 minute.
Se scoate orezul într-un castron,si se toarna otetul dulce si s eamesteca bine.




Toti sushii mei,sînt cu somon,ou,sau combinatie de ou cu somon :D Asa au cerut ,asa au primit(familionul)

Primul model,sînt inspirati din "trandafirii" Cristinei

1/2 foaie de yaki nori
1 ou
1/2 lingurita amidon
1 lingurita de apa rece
1 lingura mare din orezul preparat
1 lingura de ketchup
somon
1 lingura de orezul preparet(pur/necolorat)

sosulet

-sos de soia
-ceva pasta wasabi


O parte mica din orez (1 lingura mare),am amestecat-o cu ceva ketchup-pentru a obtine o culoare rosiatica.


Am facut o "clatita"(denumire preluata tot de la Cristina) dintr-un ou si jumatate de lingurita amidon,amestecata cîtiva stropi de apa rece.
Am batut amestecul,si l-am facut într-o tigaie antiaderenta.
Am taiat "clatita,la marimea foii nori(foaia taiata pe jumatate)


Am pus orez colorat cu ketchup,si orez alb..fara nici un model ,am asezat somonul..


si am rulat.


Am pus un strat de orez pe foaie,apoi clatita rulata,si am rulat din nou.


I-am servit cu sos de soia si un motz pasta wasabi.



Va mai pun si alte experimente.Am folosit aceleasi ingrediente.
Nu am cumparat prea multe(variate) ca nu stiam daca ne plac.

Aici,doar cu somon


Aici cu somon si resturi din "clatita"


Clatita :D





8 comments:

  1. Maya, nu am gatit inca dupa retetele postate de tine, insa vreau sa-ti spun ca ai un simt estetic extraordinar in tot ceea ce faci: fotografiile, papica. blogul tau e pe departe preferatul meu.
    cand am mai mult timp o sa incerc si retetele, caci arata super lecker.
    Lucia

    ReplyDelete
  2. SUPERBE reteta de SUSHI ...NU AM CUVINTE.
    BRAVO Maya.

    ReplyDelete
  3. Multumesc de apreciere,Lucia :)
    Trebuie sa trec la purecat blogul tau sa vedem ce ai tu pe acolo :D

    ReplyDelete
  4. Buna Maya! Felicitari in primul rand pentru tot ceea ce ai realizat pana acuma si multumesc ca impartasesti si cu noi aceste lucruri. Tu esti "vinovata" ca am ajuns sa-mi realizez si eu un blog si m-ai ambitionat sa gatesc mai des. Paste Fericit!

    ReplyDelete
  5. Trebuie sa gasesc si eu foaia neagra pentru impachetat si sa incerc reteta postata de tine! Subscriu la ce zis fetele ca faci niste poze superbe, felicitari din toata inima !

    ReplyDelete
  6. Merci mult ,Silvia.
    Eu nu ma omor cu sushi,dar sotului îi plac foarte mult,la fel si unuia dintre motani :)

    ReplyDelete