May 8, 2007

SPARANGHEL VERDE(CU PESTE)



Eu ador sparanghelul verde proaspat. E adevarat ca aceasta leguma nu e pe gustul fiecaruia.
Ai mei manînca toti, dar înainte nu voiau. I-am învatat eu :D Eu îl pregatesc foarte simplu de obicei, în cantitati rezonabile, dupa care îl pastrez în frigider folosindu-l urmatoarele zile ca garnitura la peste, pui, vita... la salate de paste, orez, asa goi stropiti cu zeama de lamîie sau cu bagheta alba, sau pe pizza... sau... sau...


        Ingrediente:
  • sparangehl verde
  • 1 lingura zahar
  • 1 bucata chifla alba
  • 1 bucatica unt
  • apa cît sa-i cuprinda
  • sare
  • piper
  • zahar
  • ulei

Se curata sparanghelul de partea mai uscata de la coada. Se spala.
Am avut 3 legaturi a 500 g /legatura.


Eu îl pun într-un vas cu o bucata de chifla, zahar si unt.


Se acopera cu apa cît sa-i cuprinda.





Scurgeti apa, puneti ceva ulei, sarati, piperati si adugati un strop de zahar,
si îi caliti putin... dupa plac.




Eu am servit o parte din ei ca garnitura la peste.
I-am pastrat calduti, pîna am facut pestele (10 minute).



Pestele l-am dat cu lamîie, sare, piper + granulat de usturoi.
L-am prajit scurt pe ambele parti la foc iute. Am stins cu 2 stropi de vin.
Am turnat o smîntîna lichida peste si gata. Complicat rau :P




2 comments:

  1. Maya
    am preparat asparagusul exact dupa reteta ta si a iesit de nota 10. Esti o maestra. Multumesc pentru retetele postate.

    ReplyDelete
  2. Cu placere,ma bucur ca ti-a placut :)
    Reteta asta nu e mare filosofie.Pe culinar,la aceeasi reteta, a postat BD cîteva retete faine.Poate te inspiri si de acolo :)

    ReplyDelete