November 21, 2009

Manti

O poveste scurta,care am preluat-o din reteta lui Ariel:

"Seraglio e un fel de curte interioara a unui palat, unde - dupa cele scrise de autorul retetei- femeile din haremurile turcesti gateau cele mai rafinate meniuri.
Manti sint paste mici, umplute cu carne tocata de oaie, insa, dupa unii istorici, reteta are radacini chineze.
Kayseri, oras situat in inima Anatoliei, e cunoscut ca si capitala manti-ilor caci, acolo au fost create mai mult de 20 de retete; deasemeni, bucatarii orasului executau manti atit de mici, incit puteau lua 36 de bucati intr-o lingura."



Photobucket



Ingrediente pentru foi:

  • 300 gr faina
  • 40 gr unt
  • 20 ml ulei de masline
  • 50 ml apa
  • 1 ou
  • sare
Ingredientele de aluat le framîntam bine, pîna se desprinde aluatul de pe mîini si se poate forma o bila pe care o lasam la rece timp de 45 minute.


Umplutura de carne:

  • 200 grame de carne - vita si oaie (eu am pus vita si porc-250 g)
  • patrunjel
  • o jumatate de ceapa
  • 1 ou
  • sare si piper dupa gust
Pentru umplutura de carne amestecam toate ingredientele, saram si piperam dupa gust.


Sosul de legume:

  • 1 ceapa
  • 2 catei usturoi
  • 2 rosii
  • 3 ciuperci
  • 1 ardei rosu
  • ulei
  • sare
  • piper
Sosul de legume merge la fel de simplu. Am tocat toate legumele si le-am calit în ceva ulei, apoi le-am "stins" cu 250 ml supa de oase si le-am lasat la scazut pîna s-a format un sos.


Photobucket


Sosul de iaurt:

  • 250ml iaurt
  • 1 catel de usturoi
Amestecam iaurtul cu usturoi pisat.

Sosul iute (eu nu l-am facut):

  • 50gr unt
  • fulgi de ardei iute
  • ulei

Mai avem nevoie de aproximativ 500 ml supa de oase. Cea pe care am folosit-o eu a fost facuta din coada de bou si coaste de porc cu ceva legume.


Eu am împartit aluatul în doua (reteta originala prevede în 4), am întins foile,
apoi am taiat un patrat, pe care apoi l-am împartit în patratele de aproximativ 4 x 4 cm
(normal se fac mult mai mici -1-2-3- cm, dar eu nu am nervi de bibileala :D )


Photobucket


Pe fiecare patratel asezam o gramajoara din amestecul de carne.
Pentru a lipi marginile, le-am umezit cu degetul înmuiat în apa,
idee preluata de la Ariel (altfel se lipesc mai greu).


Photobucket


Photobucket


Asezam pastele umplute într-un vas cu putin ulei.


Photobucket


Untul îl taiem cubulete si-l împrastiem peste paste.
Turnam supa de oase (250 ml) si dam în cuptorul preîncalzit la 150-160°C,
aproximativ 20 de minute.


Photobucket



Miroase atît de bine!
Am avut mai mult sos, decît se vede în poza.
Nu l-am pus pe tot cînd am pozat, ca nu se mai vedeau manti :D


Sosurile se pun peste paste dupa ce le scoateti din cuptor!!!



Photobucket



Noua ne-a placut foarte mult.
Multumesc, Ariel!


Photobucket

11 comments:

  1. Arata tare bine. Cred ca ti-a trebuit multa rabdare sa le umplii.
    Urmaresc bucataria ta si imi place cum gatesti. Felicitari!!!

    ReplyDelete
  2. Asta chiar e o opera de arta! :) Am remarcat si eu reteta pe culi, si ma minunam, cata migala si pefectiune... chiar ma intrebam care se "baga" la o asemenea retete. Felicitari! :)

    ReplyDelete
  3. Diana,în afara faptului ca mi-a palcut cum arata,cînd am vazut-o(reteta)...nu eram sigura ca o sa-mi placa asa mult.Ma deruta combinatia de sosuri.
    Nu-mi închipuiam ca iaurt cu sos de legume si paste ,sa dea asa bine împreuna.A fost o surpriza placuta.

    ReplyDelete
  4. Bianca,nu mi-a trebuit chiar asa mult,ca eu le-am facut mai marisoare.Aia cu rabdare le fac de 1x1 cm..asta e nebunie curata :D
    Multumesc de vizita si de compliment :)

    ReplyDelete
  5. Silvia,asa m-a impresionat si pe mine la prima vedere.Dupa ce am facut-o si probat-o,m-a impresionat mai mult,reteta :)
    Merci)

    ReplyDelete
  6. un post minunat cu o papa delicata si buna!felicitari,maya!

    ReplyDelete
  7. Nu stiu cine e Ariel dar exact aceeasi reteta am vazut-o la Gabriela Cara pe blog.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si ce sa fac eu acum? Sa dau anunt la ziar? Nu stiu exact ce insinuezi. Am mentionat sursa - eu de la Ariel o am, am postat reteta cu 3 ani înaintea Gabrielei, deci nu am copiat-o de la ea, daca asta vrei sa spui...

      Mi-ar fi placut daca nu ai fi lasat un comantariu ca Anonymous, dar totusi ti-am raspuns, pentru a-ti satisface curiozitatea :D

      M.

      Delete
  8. Imi cer scuze , acum am vazut ca si Gabriela tot de la Ariel o avea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma bucur ca totul e ok, draga doamna anonima :D

      Delete