October 4, 2008

Salata de legume si pui-fierte pe abur

Attached Image



Attached Image


Mi-am cumparat un aparat de asta,asa ca a tebuit sa-l probez.
Am citit putin instructiunile,dar neavînd rabdare,m-am pus pe curatat legume.
Din cartea aparatului,m-am documentat cum sta treaba cu timpul de fierbere a fiecarei legume si carne,folosite de mine.

  1. Cartofii aveau cel mai lung timp de fierbere,asa ca i-am asezat în primul vas de jos(1)
  2. Broccoli si morcovii feliati,aveau aproximativ acelasi timp,le-am pus în vasul mijlociu(2),
  3. iar pieptul si mazarea aveau cel mai scurt timp(trebuie tinut cont si de cantitate) asa ca le-am pus la ultimul etaj(3)
  4. În vasul de inox,de la parter,am pus apa la nivelul dintre minim si maxim .

Ca sa nu pierd timpul cu programarea ceasului,si a programelor,
am ales varianta unui program automat de 45 de minute,

care se efectueaza doar prin apasarea unui bumb.
Timpul e prea lung,dar asta stiam deja din carticica,
dar cum faceam pentru prima data,

si stiam ca o sa-mi mai bag nasul printre aburi sa vad ce si cum..a fost ok.

Daca cumva faceti combinatia asta de legume si carne de pui,
sa stiti ca sînt suficiente 35 de minute,cu tot cu umblatura si probe.

Cum ziceam,am pregatit legumele si carnea

  • 650 g cartofi
  • 200 g broccoli
  • 250 g morcovi
  • 450 g piept de pui
  • 150 mazare verde
  • sare,piper,frunze de telina

Attached Image


Am pus apa în vasul de inox(de la parter),
iar deasupra am pus cartofii taiati bucati în vasul 1
.
(Cartea spune,ca trebuie sa fie taiati în bucati/cuburi/felii/
-ca marime,aproximativ la fel.

Tot carticica spune,ca legumele,sau carnea sînt mult mai bune si aromate,
daca bagam si ceva verdeata printre..sau catei de usturoi,bucati de ceapa..
deci dupa gust si plac)



Attached Image


În vasul 2,am pus buchete de broccoli, iar morcovii feliati,
tinînd cont ca broccoli fierbe putintel mai rapid.


Attached Image


La ultimul etaj,3,am pus bucatile de piept,si mazarichea.


Attached Image

În toate 3 vase am pus frunze de telina.
Am dat drumul aparatului,iar apa a început imediat a clocoti usor.
(Nu e zgomotos deloc.Clocoteste pe tot parcursul foarte usurel)

Dupa 15 minute,am scos broccoli si mazarea într-un castron.
Am presarat ceva sare peste ele.
Dupa 25 de minute am scos morcovii,si am testat carnea.
Am crestat-o unde era mai groasa,si arata fiarta,dar totusi am mai lasat-o,
pîna a facut 30 de minute,dupa care am scos-o.


Attached Image


Dupa înca aproximativ 5 minute,am scos si cartofii.


Attached Image


Am lasat totul la racit în vasul de la aparat.


Attached Image


Între timp,m-am apucat de sos.


Sosul

  • 170 ml maioneza
  • 150 ml iaurt
  • 50 g mustar
  • 50 g mustar dulceag cu marar
  • 2 linguri de patrunjel tocat
  • sare,piper



Am facut maioneza dintr-un galbenus cu cele 50 g mustar si ulei.
A iesit în jur de 170 ml maioneza.

Adaugam iaurtul,mustarul dulceag cu marar si patrunjelul tocat.


Attached Image


Condimentam si amestecam.


Attached Image


Taiem cartofii si carnea în cubulete/bucatele.
Buchetele de broccoli le rupem în bucati.
Le punem peste sos.


Attached Image


Amestecam usor cu o lingura mare sau o paleta.
Lasam salata sa traga o ora ,la rece.


Attached Image



Attached Image

Sînt încîntata de aparat.Într-adevar,legumele sînt altfel..mai gustoase.
Fierte în abur,nu se pierde din aroma si vitamine..
deci ar trebui sa fie mai sanatoasa.

..asta în cazul în care facem un dressing usor fara maioneza



4 comments:

  1. mmmmmm...ce bine arata si mancarea, dar si aparatul, sa-l folosesti sanatoasa. Eu sufar din cauza spatiului, am bucataria mica :-(....mi-a trebuit aproape 1 an sa ma hotarasc sa-mi cumpar cuptor de paine. L-am luat acum 2 zile, dar sunt tare mandra de el, este absolut minunat. Am facut in el coca de la pizza ta "home made" si ramane pe vecie pereferata mea.....am sa o postez cand ii vine randul. Venim la voi la masa ....intr-o zi :-)), dar pana atunci va pupam cu drag !!! Muah !!!

    ReplyDelete
  2. Sa stii ca nu ea loc aparatul.Vasele intra toate unu într-altu,apoi întoarse se pun peste recipientul de inox,si nu ia mai mult decît o oala.

    Si eu sînt multumita de masina de pîine.O folosesc destul de des.
    E adevarat ca am multe aparate care ajung prin beci..dar apoi ajung la mama,si ea se bucura :)

    Muahh!

    Sa faci si aluatul de cozonac,sa vezi ce fain iese! :)

    ReplyDelete
  3. Ce bine arata toate! Am si o pofta azi :-))

    ReplyDelete
  4. Pai..pofta?? Mai un bebic frumusel? :D

    ReplyDelete