July 22, 2008

Plunder







  • 16 patrate foietaj ( 15x15 cm )
  • 400 ml lapte
  • 60-70 g amidon
  • 60-70 g zahar
  • vanilie macinata/dupa gust/cîta doriti
  • 1 pliculet gelatina pentru tarte
  • fructe proaspete sau din compot

Crema de vanilie

Amestecam zaharul cu amidonul.
Turnam cîte putin lapte rece,în timp ce amestecam.

Treptat adaugam tot laptele,apoi adaugati vanilia macinata puneti pe foc lejer.
Se învîrte pîna se îngroasa.Dupa ce da un clocotel,se ia de pe foc si se lasa la racit.

Punctele închise sînt de la vanilia macinata.
E cea din pliculet de la Schwartau.

Nu stiu exact ce mai e pe acolo în afara de vanilie..
e ceva galbior,care îi da cremei o culoare..nu spun cum :D






Taiati foaia de aluat în patratele de aproximativ 15 cm.
Le puteti lasa asa,sau modelati patratul ca o morisca,
sau puneti patratelele în forma de tartine..sau cum doriti.

Important este sa puneti ceva în/pe mijloc,pentru a ramîne o adîncitura.

Eu am pus linguri.








Le coacem la 200°C,pîna se rumenesc cum ne plac.





Punem cîte o lingura buna de crema.





Decoram cu fructe.Eu am folosit piersici,papaya si cirese amare din sirop.





Apoi preparam gelatina dupa indicatiile de pe plic,si pensulam fructele .
Eu am avut o gelatina care se face fara fiert.
Se amesteca praful cu apa rece,si se pensuleaza..daca se poate

E nashpa rau gelatina asta,pentru ca se întareste rapid,
si nu este timp suficient pentru a unge toate placintelele

(si va asigur ca eu am o viteza extrema!)..dar e super buna la creme.





Gelatinate




Moristile





Cele din formele de tartine,le-am mîncat noi rapid,
restul le-am pastrat pentru musafiri :D







6 comments:

  1. Maya, sar'na pt premiu! Tu meriti fro' 10 d-astea! :)
    Puup!

    ReplyDelete
  2. hai mai Edith,acu ma faci aici sa ma rusinez! :D
    Merci,draguta ca totdeauna! Pup

    ReplyDelete
  3. Mi-a placut ideea cu morisca :-) Complimente!

    ReplyDelete
  4. Draga Maya, ai un blog extraordinar, atat din punct de vedere al retetelor care sunt minunate, cat si al pozelor care sunt apetisante si foarte bine realizate. Am trecut astazi pe la tine sa-ti spun ca am deosebita placere sa-ti ofer Premiul Grafica pentru blogul tau. Am remarcat ca ai mai primit acest premiu, il meriti pe deplin. Te invit pe gourmandine.ro sa-l ridici (stanga jos). Ai unul dintre cele mai reusite si frumoase bloguri, felicitari! Cu prietenie, Iulia

    ReplyDelete
  5. Kris,moristile merg usor! :)

    ReplyDelete
  6. Iulia,multumesc frumos pentru premiu si pentru lauda adusa la adresa mea :) .Am colindat de aseara blogul tau, o sa-l cercetez si azi,ca nu rea am avut timp!
    Te-am trecut pe listuta mea de bloguri.

    ReplyDelete