November 26, 2011

Tarta cu dulce de leche si banane

O dulcegarie cremoasa, aromata si... dulce. Amatorii de caramel, stiu sa aprecieze. Eu am avut vreo doi care vroiau sa se înece în tarta asta :D Acest desert este departe de a arata spectaculos, dar cine doreste, sigur îl poate transforma într-o opera de arta. Eu l-am decorat dupa preferinte direct înainte de a fi servit.
Dulce de leche, se poate cumpara în general cam din orice supermarket bine aprovizionat. Însa în cazul în care nu îl gasiti pe rafturile magazinului, îl puteti obtine foarte usor prin caramelizarea laptelui condensat îndulcit, asa cum a facut aici draga noastra Antonina, care mai are si darul de a povesti atît de frumos, asta pe lînga minunatele retete cu imagini ametitoare! În cazul cazului, ca nu gasiti nici lapte condensat îndulcit, o alta doamna delicata, Lia, care ne încînta papilele atît cît si pupilele, a explicat aici foarte frumos cum face laptele condensat, caruia apoi i se poate aplica tratamentul explicat de Antonina. Sa ma asigur ca dulcele de leche nu va lipsi pe masa voastra în cazul în care nu gasiti una sau cealalta, tot Lia, ne explica frumos cum se mai poate obtine aceasta dulcegarie si pe alte cai. Trebuie doar sa va înarmati cu ceva timp. Multumim fetelor, pentru explicatii!



        Ingredientele pentru coaja de tarta:
  • 250 g faina de spelta de tip 812*
  • 125 unt rece
  • 1 galbenus mic
  • o priza sare
  • 30-40 g apa rece*
* Daca folositi faina de grîu, adaugati 70 g apa.

Se pune faina, untul, galbenusul, sarea si apa într-un castron. Ingredientele se amesteca cu vîrfurile degetelor, pîna se obtine o masa farîmicioasa. Se framînta 2-3 minute cu podul palmei, apoi se formeaza o bila care se împacheteza în folie transparenta si se lasa în frigider 1-2 ore la odihna. Între doua foi de hîrtie de copt, se întinde din aluat o foaie rotunda cu grosime de 4-5 mm. Se unge forma cu unt si se îmbraca interiorul cu foaia de aluat. Se înteapa cu furculita si se da în cuptorul preîncalzit la 180°C pîna se rumeneste. Se lasa la racit.






        Ingredientele pentru umplutura:
  • 5 banane coapte, dar tari
  • 1 lamîie, zeama
  • dulce de leche
  • ciocolata amaruie, optional
  • frisca pentru ornat, optional



Bananele se feliaza, se stropesc rapid si amesteca usor, dar bine, cu zeama unei lamîi. 
Se presara în coaja de tarta coapta.



Deasupra se niveleaza dulce de leche, se acopera cu folie transparenta
si se da la rece pentru cîteva ore, pentru a se putea felia frumos.





La noi, asteptarile sînt grele... pentru unii :D
Asa ca am taiat tarta, aproape pe loc!





Notite:

-dulce de leche este suficient de dulce
-nu adaugati zahar în aluat
-nu adaugati zahar în frisca de ornat
-amestecati bananele cu zeama de la o lamîie, nu doar cu 2-3 picaturi

Va doresc un sfîrsit de saptamîna... dulce! :D

66 comments:

  1. Mai dat gata cu acest desert, arata yumy! Pup si un weekend dulce si tie!

    ReplyDelete
  2. Eu am facut-o cu mere, dar cu siguranta voi face baie si in una din asta cu banane.
    Arata bestial.Weekend placut sa ai.

    ReplyDelete
  3. Super combinatie, merg de minune bananele cu dulce de leche!

    ReplyDelete
  4. Minunat desert. O combinatie super. Pup!

    ReplyDelete
  5. ESTE o "opera de arta": am stat, am privit, ne-am minunat, am inghitit in sec si nu am indraznit sa atingem ;)

    Un week-end frumos si gustos va dorim!

    ReplyDelete
  6. O feliuta mica si pentru mine ?! Mmmm, ce bine arata si ce gustoasa e...

    ReplyDelete
  7. wow !! o combinatie ce ma da gata!!! ador dulcele de leche!! si cat de mult imi place sucitorul!! asta e perfect pentru martipan ! vreau si tarta si sucitor!! ;)) pupici

    ReplyDelete
  8. Dementiala,cu asta m-ai dat gata ... Te pup!

    ReplyDelete
  9. Wooow cum arata, demult vroiam si eu sa incerc tarta asta :P. Acum trebuie sa cumpar lapte condensat sa-l transform in dulce de leche.
    Pup Maya si weekend minunat!

    ReplyDelete
  10. grozava trebuie sa fie tarta asta !up pentru idee!

    ReplyDelete
  11. Cat de bine arata! Nu poti rezista in fata farfuriei nici daca esti de piatra...

    ReplyDelete
  12. Noi folosim mult laptele condensat la pregãtirea desertului, in România stiu sigur cã este de cumpãrat în magazinele mari sau de ce nu, sã pregãtim acasã.
    Eu nu am încercat sã il prepar acasã deoarece e foarte ieftin în comert.
    Delicioasã tarta ta! o zi bunã:)

    ReplyDelete
  13. Maya draga, buna trebuie sa fie !
    Nu am folosit dulce de leche dar daca am sa gasesc nu o sa trec pe langa el, asa pasiva :))Pupici multi!

    ReplyDelete
  14. Imi place enorm!!!Combinatie e minunata!Pup!

    ReplyDelete
  15. O combinatie foarte interesanta, felicitari.

    ReplyDelete
  16. Doamne cat de bine arata!!!
    Trebuie sa fac si eu dulce de leche..am lapte condensat in camara dar inca nu i-a venit randul:)) Pupici

    ReplyDelete
  17. Pe loc as inghiti-o toata! :)))
    Arata apetisant rau,rau!
    Duminica frumoasa!

    ReplyDelete
  18. Mie mi se pare ca arata chiar foarte bine.
    Pare o tarta dementiala pe care acum as incerca-o (in ciuda blatului cu care eu nu sunt chiar prietena :) ) si daca as avea chef sa fac dulce de leche...

    ReplyDelete
  19. Wow, ce dulcegarie apetisanta!!! Arata super, extra bine! Duminica frumoasa!

    ReplyDelete
  20. Vai o combinatie pe care o sa o incerc sigur.

    ReplyDelete
  21. As manca o bucata din minunea asta!

    ReplyDelete
  22. Cred ca la noapte nu voi dormi :(((( ... arata extraordinar tarta !!!!

    ReplyDelete
  23. Arata de milioane! Imi place combinatia de arome!

    ReplyDelete
  24. Tare frumoasa ti-a iesit! :) Si cred ca si gustoasa, mai ales ca a fost cu banane si caramel.
    Sunt putin cam suparata ca nu mai pot vedea fotografiile de pe blogul tau de acasa :(. Nu stiu care e explicatia...cert e ca trebuie sa le vad la serviciu.
    Sa ai o saptamana frumoasa!

    ReplyDelete
  25. Perfect ca de obicei .
    Ma ling pe buze .
    Lia te pupa, doamna .
    XOXO :)

    ReplyDelete
  26. Valeu,oare de ce am intrat aici :)?dulce de leche of course.Am salvat-o!Arata prea bine combinatia banane-dulcedeleche-frisca.

    ReplyDelete
  27. nu inteleg ce am cautat eu la tine pe blog asa de dimineata. ca sa dau peste tarta asta si sa lesin de pofta in timp ce rontai musli cu iaurt :)))

    ReplyDelete
  28. Un deliciu-delicios !!!!!Imi imaginez aroma bananelor cu dulcele de leche...cred ca-i ceva paradisiac!!!Bravo !!!Si prezentarea...

    ReplyDelete
  29. Un deliciu-delicios !!!!!Imi imaginez aroma bananelor cu dulcele de leche...cred ca-i ceva paradisiac!!!Bravo !!!Si prezentarea...

    ReplyDelete
  30. Nici eu nu as putea sa am rabdare pana nu mi-ai da o felie!! O idee deosebita ai avut!!

    ReplyDelete
  31. Micule, suerba si cu mere! Ador combinatia mar-caramel!

    ReplyDelete
  32. Miha, merg tare bine ca aroma, dar este o combinatie dulce-dulce :D

    ReplyDelete
  33. Multumesc, Amelia si Mihai! Va pup!

    ReplyDelete
  34. ANtonina, eu asa m-am obisnuit cu sucitorul ala, ca pe toate le-am dat la oparte! Doar pe asta de marmura îl mai folosesc. :*

    ReplyDelete
  35. Isabela, transformare placuta :*

    ReplyDelete
  36. Pansy, gorzava si dulce! Fiica-mea e lesinata dupa tarta asta!

    ReplyDelete
  37. Cristina, asa este! Cu toate ca eu nu-s cea mai mare dulcegara, mi-a placut!

    ReplyDelete
  38. Ramona, si eu îl gasesc, de aia nu îl fac în casa. Salutare :)

    ReplyDelete
  39. Vasi, agata-te neaparat de dulce de leche. Macar de proba :)

    ReplyDelete
  40. Alinutzika, da, un deliciu care trebuie consumat cu masura :D

    ReplyDelete
  41. Bianca, tu chiar ca trebuie sa-l probezi caramelizat! Este interesant la umplut tot felul de foi, sau amestecat cu frisca, creme...etc

    ReplyDelete
  42. Gaby, nu ai putea toata deodata, ca este dulce tare! :D

    ReplyDelete
  43. Bucate apetisante, eu ador cojile astea de tarta :D

    ReplyDelete
  44. Mandala, ma bucur ca-ti place!

    ReplyDelete
  45. Fancy Cake, aromele potrivesc foarte bine. Salutari!

    ReplyDelete
  46. Boabe de cafea, poate folosesti browsere diferite... o buba o fi. Din pacate pot fi multe. Dar dai tu de capat :)

    ReplyDelete
  47. Lia, doamna mea, te pup 'napoi!

    ReplyDelete
  48. Zazule, müsli cu iaurt e super! Baga si-o buca' de para, o capsunica.... ceva acolo :D

    ReplyDelete