April 13, 2011

Paste de casa, aromate cu busuioc

Cînd ma gîndesc cît uram sa fac paste/taitei de casa, înainte, cu multi ani în urma... nu îmi vine a crede cu cîta placere fac acum! Cîndva chiar îmi cumparasem si masina de paste, pe care nu mi-a facut deloc placere s-o folosesc si chiar fost una buna. Am dat-o mamei care este fericita cu ea. Nu orice masinarie se lipeste de mine.
Pentru ca nu am mai facut paste de casa de ceva vreme si tot mai aveam faina din Italia (înca mai am :P ), m-am pus pe framîntat aluat de taitei.


Ingrediente:

  • 250 g faina tip 00*
  • 250 g gris de grîu dur macinat foarte fin **
  • 5 oua
  • 1 mîna frunze busuioc
  • 1 lingura rasa sare

*Barilla-per tutte preparazioni(faina obisnuita)
**Semola di grano duro rimacinata,am folosit tot Barilla-per pane e pasta



Am framîntat toate ingredientele cu robotul,
pîna am obtinut un aluat compact, destul de fest
si deloc lipicios. L-am mai framîntat si cu mîna vreo 2 minute
apoi am format o bila pe care am învelit-o în folie transparenta.
Am dat auatul la frigider aproximativ o ora.
(Se lasa neaparat la odihna)!





Dupa de s-a odihnit destul, l-am scos de la rece si l-am împartit în patru.
Pîna rolati toate foile, pastrati celelalte bucati acoperite cu folie,
într-o punga sau sub un castron. Altfel se usuca aluatul si nu se mai roleaza usor!



Am întins foi subtiri, din care am taiat 5 foi dreptunghiulare pentru lasagne,





iar restul foilor l-am rolat si am taiat tagliatelle,
pe care le-am lasat 2 zilela uscat, într-un loc racoros si ferit de lumina.






Tagliatellele, le-am pastrat acopeite cu o foaiede hîrtie la loc racoros si întunecat.
Le-am fiert  al dente si amestecat doar cu ulei de masline, usturoi si peperoncino.

Foile le-am folosit la o lasagne cu zucchini, pe care o voi posta mîine.

22 comments:

  1. Există ceva făcut de tine care să nu fie extraordinar? :D

    ReplyDelete
  2. Excelente pastele acestea.N-am facut niciodata,dar acum ,dupa ce le-am vazut pe ale tale, m-ar tenta.

    ReplyDelete
  3. Nici mie nu-mi place sa fac paste...dar tu mereu imi dai ghes, ma impingi de la spate, Maya! :*

    ReplyDelete
  4. Imi place stilul tau de a gati, super.

    ReplyDelete
  5. Cand termini faina imi spui si-ti trimit cata vrei,ca tare priceputa mai esti!pupici

    ReplyDelete
  6. Arcadia,ma faci sa capat bujori în obrajori!Te pup :*
    Rasapunsul este : Da! :D

    ReplyDelete
  7. Mariette,aluaturile de pasta trebuie facute cu putina rabdare.Si fara gris sau faina din grîu dur iese bine o foaie,sau taitei,doar ca dupa fiert nu mai sînt asa "al dente"/trebuie fierte foarte scurt/,dar totusi pastele facute în casa sînt incomparabile cu cele cumparate :D

    ReplyDelete
  8. Liana,cum spuneam,eu uram sa le fac,dar acum chiar îmi place!

    ReplyDelete
  9. Multumesc mult,Miodrag.Si au apreciez nervii tai de a bibili(decora).Foarte frumos faci,si banuiesc ca dispui de o rabdare fantastica :)
    Salutari si multumesc de vizita!

    ReplyDelete
  10. Flory,merci!Bun de stiut ca la o adica am un dealer de faina ! =)) Cum suna! =))

    Mai îm înca destula,ca mi-am adus multa/multe feluri din Italia.Îmi aduc multe chestii dar faina,ulei de masline,otet balsamic...chestie de astea care tin mult,îmi aduc cu gramada! :D

    ReplyDelete
  11. Arata extraordinar, le-as manca cu placere, cu toate ca nu cred ca m-as incumeta sa le si fac. Cred ca ar iesi un dezastru la mine :)

    Maya, voriam sa te intreb... Am aruncat un ochi pe retetele de tarte, vreau sa fac si eu in weekend, si ma gandeam ca poate stii vreo reteta de tarta "sarata" (cu branza sau ceva). Am vazut la cineva niste poze, dar nu exista si reteta. Multumesc

    ReplyDelete
  12. Irina,cu pastele pîna te apuci e mai greu,apoi trebuie un picut de rabdarica,si dupa aia merge ca "uns" :D

    Uite aici doua retete de tarte.Daca imi zice exact ce ai vrea,poate as putea sa-ti dau niste idei :)

    http://mayas-esprit.blogspot.com/2010/04/tarta-cu-vinete.html

    http://mayas-esprit.blogspot.com/2009/05/tarta-cu-rucola.html

    ReplyDelete
  13. Multumesc Maya de ajutor... Acum si eu ca o bucatareasa amatoare... ma invart si nu prea stiu ce vreau. Dar reteta cu rucola arata de zile mari. Cred ca este castigatoare! :)

    ReplyDelete
  14. Irina,mie îmi plac mult ambele.Ador si rucola,si vinetele :)

    ReplyDelete
  15. Házi tészta készítés,nem mondom,szuper,anyukám csinálta utoljára.De elképzelhető,hogy én is neki állok!!!

    ReplyDelete
  16. Super,spune-mi te rog de ce pui gris in aluat?eu nu pun niciodata dar poate,poate!!!

    ReplyDelete
  17. Mariana,nu e un gris obisnuit.Daca ai vazut am specificat la ** despre ce este vorba.

    Semola di grano duro rimacinata,am folosit tot Barilla-per pane e pasta

    Este un gris macinat foarte fin ca o faina si este din grîu dur.Este special pentru paste.Asa au o textura mai al dente,mai italiana,asa cum îmi plac mie :D

    ReplyDelete
  18. Buna,

    Este gresit sa facem aluatul doar cu semola?

    Ai incercat?
    Multumesc.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu, nu este gresit deloc. Cu cel italian semola di grano duro rimacinata de la Barilla de exemplu, iese bine. Dar cu varianta mea nemteasca, adica Gris de grîu dur de la Rosenmehl, am facut doar în amestec cu faina obisnuita.

      Delete
  19. Si mai revin cu o intrebare. Busuiocul arata de parca e inmuiat in apa. Cum l-ai facut?
    Multumesc.
    Elena

    ReplyDelete
  20. L-am strivit în mojar. Nu cu apa, doar asa frunzele. Iese sucul, de aceea arata asa :)

    ReplyDelete