August 9, 2009

Baton de vanilie (si ciocolata)

Batonul este unul din dulcele preferat al sotului. De data asta l-am facut alb, cu vanilie, dar se pot adauga 2 linguri de cacao, daca va place mai brunet.

Attached Image

Cu cacao.

  

Ingrediente:

  • 260 zahar
  • 250 g lapte praf (degresat)
  • 100 ml apa
  • 60 g unt
  • 35 g miere de salcîm (sau alta miere)
  • 1 baston de vanilie
  • cacao (optional)



Facem un sirop din apa, zahar si bastonul de vanilie despicat.
(Mie-mi place sa las si pastaia, nu numai vanilia din interior).


Attached Image


Era sa uit mierea.
(punctele negre sînt din pastaie... sa nu credeti altceva ).


Attached Image


Lasati sa traga un clocot scurt, pîna se dizolva zaharul în totalitate.
Siropul este clar-usor galbui si are o mireasma îmbatatoare de vanile si miere.

Daca adaugati cacao, acum ar fi momentul :D

Attached Image


Adaugam untul si amestecam mai departe pe foc lejer, pîna s-a topit complet.


Attached Image


Adaugam laptele praf, dupa care amestecam bine pîna nu mai ramîne nicio cocoloasa.
(Daca totusi va ramîn cocoloase, folositi mixerul cu încredere - iese perfect ).


Attached Image


Crema groasa o turnam pe o tavita unsa cu unt, sau pe o tavita pe care am întins
o fîsie de folie alimentara transparenta. Dam batonul la racoare, pîna se intareste.


Attached Image



Attached Image


Este delicios, mai ales pentru cei care nu-s asa ciocolatosi ca mine.


Attached Image



Cui nu-i place sa aibe batonul punctulete din vanilie, poate sa-l faca cu esenta. Daca folositi esenta de vanilie sau zahar vanilat sintetice însa,  nu este tot acelasi lucru. Deci eu prefer punctuletele :D

13 comments:

  1. buna iti urmaresc de mult blogul si e super gustos :) si pozele de asa o buna calitate ca numai laude iti pot aduce..legat de reteta aceasta bastonul de vanilie ramane acolo? adica nu se scoate? se inomaie sau cum? nu am mai folosit vanilie decat ca esenta..deci nu stiu cum functioneaza :) multumesc

    ReplyDelete
  2. asta e o reteta perfecta pentru mine..cum eu una nu sunt deloc cu deserturile cu prea multa ciocolata!

    ReplyDelete
  3. Ai fi interesata de un schimb de link?

    Am trecut de la http://buhulici.blogspot.com

    la

    http://alexbuhu.info

    Daca esti interesata lasa un comment de blogul meu(alexbuhu.info)sau trimite un e-mail

    O zi buna.
    Plec ca e prea gustos blogul:))

    ReplyDelete
  4. Vai ce bine arata! Imi plac la nebunie punctuletele obtinute din bobitele de vanilie. Nu am mai mancat baton de ceva ani buni dar asta chiar ca trebuie sa il incerc.
    Vielen Dank fuer das Rezept!

    ReplyDelete
  5. arata foarte bine si nu pare as greu de facut

    ReplyDelete
  6. adizzy

    Am lasat pastaia despicata în oala de la început ,pîna la sfîrsitul prepararii..deci înainte de a turna în tava compozitia,am îndepartat pastaia(am despicat-o..dar se poate taia pe jumatate,si se pot rade bilutele cu lama unui cutit.)

    ReplyDelete
  7. Antzule,asa si eu..mai mult cu dulciurile deschise la culoare :)

    ReplyDelete
  8. Ioana daca-l încerci sa-mi spui daca ti-a placut.

    ReplyDelete
  9. adriana,nu e greu deloc!merge foarte rapid,si e bunut tare :)

    ReplyDelete
  10. ce pofta mi-ai facut ... ador ciocolata alba si batonul de vanilie ... o reteta exceptionala ... sigur o sa incerc ...

    week and placut!

    ReplyDelete
  11. Tunde,daca faci batonul,sa-mi spui daca ti-a placut.
    Merci :)

    ReplyDelete
  12. ce dimensiuni a avut tava in care ati turnata compozitia?imi place ft mult cm vi-a ieshit asa subtire!

    ReplyDelete