April 14, 2011

Lasagne cu zucchini si foi proaspete aromate cu busuioc

Asa cum am promis ieri, va arat lasagna de zucchini la care am folosit foile proaspete aromate cu busuioc. Din nou o reteta simpla care nu trebuie ratata mai ales atunci cînd apar dovleceii de sezon.



  • 5 zucchini
  • 2 catei usturoi, razuiti
  • 2 linguri ulei de masline
  • 100 g pecorino romano, razuit
  • 6-700 ml sos bechamel, mai subtire*
  • 5 foi de lasagne (30 x20 cm)
  • sare, piper



Am taiat vreo 16-18 felii subtiri din mijlocul zucchinilor,



iar restul am tocat cubulete pe care le-am rumenit putin
împreuna cu usturoiul în ceva ulei de masline.
În final am potrivit se sare si piper.




Sosul bechamel l-am facut din:

  • 2 linguri ulei
  • 1 lingura faina
  • 700 ml lapte(aprox.)
  • sare, piper, nucsoara

Am prajit putin faina în ceva ulei, apoi am stins cu lapte si am amestecat bine. Am condimentat cu sare, piper si nucsoara si l-am lasat sa traga doua clocote pîna s-a îngrosat. Nu are o consitenta ca si clasicul bechamel, ci mai subtire. L-am facut asa, pentru ca nu am fiert foile. Pentru lasagne folosesc totdeauna foi proaspetepe care nu le fierb sau cele uscate din comert care nu trebuie prefierte.


Am început cu un strat subtire de sos bechamel, iar desupra am întins o foaie,



pe care am acoperit-o cu cubulete de zucchini, sos si pecorino .
Apoi am acoperit cu alta foaie si am continuat tot asa.



Am încheiat cu o foaie pe care am acoperit-o cu sos,
pecorino si feliile de zucchini stropite cu putin ulei de masline.



Am dat lasagna în cuptorul rece pe care l-am fixat la 180°C,
si am lasat la rumenit, pîna mi-a placut cum arata.



Buna-buna! :)





18 comments:

  1. Ce super arata!!!! Yamy...chiar azi merg la cumparaturi si o sa imi cumpar foi de lasagna ca nu am mai facut demult.
    Pupici

    ReplyDelete
  2. am salvat reteta,minunata ca intotdeauna:)

    ReplyDelete
  3. Este foarte enervant ca folosesti mereu cuvinte in italiana. Stiu limba, retetele sunt excelente dar de ce nu faci o reteta pe romaneste si una pe italiana. Chiar nu ne intereseaza amestecatura tiganeasca de cuvinte:)

    ReplyDelete
  4. Bianca,pune mîna si fa foi! :D
    Ai atîta rabdare sa bibilesti pe torturi si nu mai ai chef si de rolat foi =))
    Pupici!

    ReplyDelete
  5. Craita,ma bucur ca îti place :)
    :*

    ReplyDelete
  6. Anonimule,stii de ce scriu asa? Ca sa te enervez pe tine! :D Cunosti limba?Bravo tie...eu nu o stiu! :D

    Spune-mi exact ce te deranjeaza,care cuvinte?Scriu denumirea ingredientelor în italiana,pentru ca asa se numesc!Asa le cunosc,si in cazul în care consider ca e ceva care nu e pe întelesul fiecaruia,scriu în paranteza despre ce este vorba,sau pun o seluta,iar mai jos dau explicatia.Altceva?

    Multumesc totusi ca macar îti plac retetele.
    De la mine o cafeluta,si un weekend* misto!

    *banuiesc ca si engleza o întelegi :P

    P.S. - Nu înteleg de ce anonim?

    ReplyDelete
  7. Moaaamaaaa ce lasagne ai facut!Tind sa cred ca ai facut cursuri de bucatareala in Italia!BACI

    ReplyDelete
  8. Flory,ce sa fac,am eu o slabiciune pentru Italia.O iubesc,si cu asta...basta! =))
    O zi frumoasa sa ai,draga mea!

    ReplyDelete
  9. maya !!!!!!!!!!!!!! ce-mi faci tu mie ! nu poti decat sa-mi spui daca pecorino romano merge,ceea ce eu cred ca da,ca tot nu am de unde se cumpar,cu telemea de oaie >

    ReplyDelete
  10. Foarte fin!!!!
    Îmi place dovlecel, multumesc pentru reteta.

    Nice weekend!!!

    Gizi

    ReplyDelete
  11. da'foi nu fac,ca n-am aparat,desi imi doresc unul.cumpar ce gasesc si compensez.pupu-te !ma bagi in boale cu pastele tale,desi sotul meu nu le agreeaza,in schimb baiatul meu ,da.si io !!!

    ReplyDelete
  12. i-as mai raspunde anonimului ala caruia ii plac retetele tale,ca daca nu intelege, sa intrebe,uite asa ca mine,sau daca nu se lamureste, exista goagal (vorba ilustrului compatriot)

    ReplyDelete
  13. Mellissina,multumesc mult.
    Pupici!

    ReplyDelete
  14. Pansy,eu zic ca merge cu orice brînza îti place.Eu ador brînza de oaie.În lasagna asta merge brînza mai picanta,aromata,sarata :D

    ReplyDelete
  15. Gizi,multumesc!O duminica minunata si tie!Pupici!

    ReplyDelete
  16. Pansy,eu am dat masina lu' mama!
    Prefer sa le fac cu sucitorul.Serios!
    Ador sa fac paste,si mai mult...sa le manînc! :D

    ReplyDelete
  17. Eh,Pansy,anonimul intelege limba italiana,dar nu-i place amestecatura mea tiganeasca.
    As scrie tiganeste,dar nu stiu(poate ma ajuta anonimil) =))

    Pupici,panseluto!

    ReplyDelete