November 11, 2009

Spaghetti cu pesto si fasole verde

Reteta asta,am prins-o din zbor dintr-o emisiune de-a lui Jamie (Oliver's Twist),în timp ce adunam prin casa.Pentru ca mi-a ramas verdele pastailor si al busuiocului pe retina,si cum tot ce este verde îmi activeaza papila,într-o zi,amintindu-mi de reteta..am facut-o :)
Pare putin ciudata,dar e foarte buna.


Photobucket


Pentru 3 portii,avem nevoie de:

  • 250-300 g paste
  • 2-3 catei de usturoi
  • 1 lingura seminte de pin
  • 50 g parmezan(eu am pus pecorino)
  • 1 legatura busuioc proaspat
  • 3 mînute de fasole verde/princess
  • 1 cartof fiert/zdrobit
  • ulei de masline
  • sare de mare(eu am folosit sare roz de Himalaya)
  • piper


Preparam un pesto .
Usturoiul îl pisam în mojar împreuna cu sarea.



Photobucket



Adaugam si semintele de pin,le strivim bine,
apoi scoatem acest amestec din mojar.



Photobucket



Strivim bine si frunzele de busuioc.



Photobucket



Adaugam parmezanul(în cazul meu pecorino),
si amestecul de usturoi cu seminte de pin,



Photobucket



dupa care adaugam uleiul de masline si amestecam bine.



Photobucket



Pastele se fierb în apa cu sare.
În momentul în care apa clocoteste,adaugam pastele ,
fasolea verde tocata grob si cartoful fiert zdrobit(asta ajuta la legarea sosului).



Photobucket



Cînd pastle sînt al dente se scurg de apa,
dar se patreaza ceva din apa de la fiert(o canita)

Se adauga pesto peste paste,se amesteca.



Photobucket



Daca doriti ca pastele sa fie mai sosoase,
lasati ceva mai multa apa(o cana mai marisoara),

si cînd amestecati pesto cu pastele,mai adaugati 50 g de parmezan ras,
si cui îi place,o portie dubla de pesto :D

Pentru ca le-am facut cu pecorino ,sînt destul de picante pentru fiica-mea,
asa am ales varianta mai nesosoasa.




Photobucket


9 comments:

  1. salivez aici .. ce mult mi-ar placea o portie :) Trebuie sa fie foarte aromate

    ReplyDelete
  2. Sosul deja mi l-am imaginat si e grozav...

    ReplyDelete
  3. Nu-s ciudate, sorella, sunt tipice Liguriei :)

    ReplyDelete
  4. Ari ,ma bucur ca-ti plac.S^nt simplu de realizat pastele astea,asa ca poatele incerci :)

    ReplyDelete
  5. Leo,e foarte gustos,picant si aromat.

    ReplyDelete
  6. Sorello,pentru mine nicio pasta,egal cum ar fi facuta,nu e ciudata..ca eu le ador.Dar pentru ca lumea prin jurul meu au declarat-o "ciudata si buna",am scris asta,crezînd ca si altora li se pare la fel de ciudata.Denise,a zis ca dupa ce am pus fasolea si cartoful ala strivit printre pastele care fierbeau..arata asa "komisch" în oala :D

    ReplyDelete
  7. Cu cea mai mare placere,Rodica :)

    ReplyDelete
  8. E ceva ca nu te mai vizitez, ca am un computer lent si cu pb..sper sa-mi aduca mosul unul nou :-))
    Iti trimit un test, daca ai chef..as fi curioasa de raspunsuri :-)
    aici: http://krisfoto2.blogspot.com/2009/11/autotest.html
    kiss kiss

    ReplyDelete