October 17, 2008

Salata de orez,ton,legume si capere




Attached Image



  • 4 morcovi
  • 1 bucata dintr-o telina
  • 150 g mazare congelata
  • 300 g broccoli congelat
  • 200 g orez cu bob lung(neaparat!)
  • 400 ml apa
  • 1 ceapa
  • 4 doze de ton(a 80 g/doza) în ulei de masline
  • multe frunze de busuioc
  • capere
  • sare,piper
  • ceva ulei de masline
  • otet de vin rosu(cabernet)

Attached Image



Pentru ca înca nu m-am saturat de Steamer,
am zis hai sa va mai arat ce am facut cu el

(desi am facut mai mult decît va pot arata..din lipsa de timp)

Vas 1- Am curatat si feliat morcovii.
Telina am curatat-o si taiat-o juliene.
Am adaugat o ramurica de busuioc,pentru aroma.


Attached Image


Vas 2 - Am pus mazarea si broccoli congelat + ramurica de busuioc.


Attached Image


Vas 3 - Am pus orezul în vasul special pentru orez,împreuna cu apa,sare si ,bineînteles..ramureaua de busuioc!
Nu am mai avut în casa orez cu bob lung,doar de asta mai molicel si Jasmine
(Jasmine chiar nu merge la salata cu ton,parerea mea..
..asa ca l-am luat pe cel cu bob mai molicel)



Attached Image


Am ascultat sfatul din carte,data viitoare nu mai fac asa,
ci pun orezul jos la fiert..adica în Vas - 1 .

(asa arata orezul fiert.Pentru salate de orez,luati neaparat
un orez cu bob lunguiet,sau Wild.

...eu din pacate nu am mai avut.)


Attached Image


Cu ultimele 4 doze de ton în ulei de masline,aduse din Italia,
am facut aceasta salata.

Nu stiu de ce la noi nu gasesc ton în ulei de masline?!..
..doar în ulei de floare,plante sau suc propriu.

Otetul de cabernet, si uleiul tot din Italia le am..ca m-am aprovizionat bine!


Tocam ceapa marunt(nu exagerat),si o amestecam cu 2-3 linguri de ulei
si otet de vin rosu,dupa gust.

Si aici am adugat ramurele de busuioc!


Attached Image


Adaugam caperele.Eu nu pun foarte multe,ca ai mei nu prea-s fani.


Attached Image


Am adaugat legumele fierte si racorite
(imediat cînd le scot din steamer,le sarez putin),

tonul cu tot cu uleiul de masline
(fiecare doza are cam o lingura de ulei de masline)si orezul
.
Am amestecat si condimentat bine.


Attached Image


Attached Image


Attached Image


Buna salata!!!


Attached Image

4 comments:

  1. MAYA, imi place noul skin de blog :) Si ma laud ca am scos aburitorul de la naftalina :) Inca nu l-am folosit, inca ii dau tarcoale, da' nu mai am scapare, tre sa incep sa il folosesc :)

    ReplyDelete
  2. Ce frumos blog ai, parca e din ciocolata.
    Reteta de salata este deosebita si ma bucur ca am vazut si la noi conserva din care ai folosit tu - astfel ca o voi prepara si eu.

    ReplyDelete
  3. Skin mayan ;D
    baga mare,si fa acolo ceva!Eu am facut o salatica de oua cu ciuperci si sparanghel :D

    ReplyDelete
  4. Ciocozmeuros :D
    Eu nu mai am doze din alea :( Nu gasesc la noi ton în ulei de masline.Data viitoare cînd merg în Italia,îmi iau mai multe!
    Merci :)

    ReplyDelete