November 24, 2011

Paste cu dovleac

Inspirata din nou de Any Annette, am facut astazi paste cu dovleac, doua variante. Una cu si cealalta fara mezel. Au fost bune, dar data viitoare voi folosi un dovleac cu aroma mai rusticala, precum Patisson-ul. Buternut-ul fiind cam dulceag. Any, multumim de reteta!





       Ingrediente:
  • dovleac, taiat cubulete
  • ceapa, taiate fidelute
  • busuioc, tocat grob
  • pecorino, razuit
  • smîntîna
  • ulei de masline
  • sare, piper, nucsoara
  • paste
  • costita, cîrnaciori, sunca- optional


Se pregatesc toate ngredientele.





Se caleste putin ceapa în ceva ulei de masline, se adauga dovleacul si costita, cîrnaciorii, sau sunca. În cazul în care doriti, le tocati sau feliati în functie de preferinta. Pe masura ce se amesteca în tigaie, se toarna cîte putina apa de la pastele care fierb si se condimenteaza. Cînd dovleacul începe a se înmuia se adauga smîntîna, apoi verdeata, se amesteca cu pastele fierte si se serveste cu pecorino razuit.





La varianta carnoasa, am adaugat cîrnaciori- Kaminwurzerl din Tirol.



Cu paste din faina de spelta si cîrnaciori feliati.



Cu spaghetti si pecorino.



28 comments:

  1. Arata pastele fenomenal... provoaca pofta oricui.... Banuiesc ca sunt si foarte delicioase...

    ReplyDelete
  2. suna foarte foarte bine! recunosc, nu am incercat, dar sigur e delicios! :*

    ReplyDelete
  3. Mmm, ce bine arata!!!Nu am facut cu dovleac, dar cred ca sunt super bune!Pupici!

    ReplyDelete
  4. Trebuie sa recunosc ca nu-mi imaginam dovleacul sub aceasta forma si pentru mine aceasta reteta face parte din categoria ''aventurilor culinare''. :)
    As gusta de la tine...pacat ca nu pot cu adevarat.Sunt deschisa la a gusta/manca retete noi.

    ReplyDelete
  5. Sti cã pãpica ta e extraordinarã? o sã fie prânzul meu de mâine:) te pup

    ReplyDelete
  6. Rapide,bune si tare fotogenice!Pupici!

    ReplyDelete
  7. Irina, sînt foarte bune daca îti place dovleacul. Butternut e un picut cam dulceag. Cu alt dovleac mai rustical, sigur este si mai bun.

    ReplyDelete
  8. Emily, si eu am facut pentru prima data. Daca nu vedeam la Any, nici nu încercam :D

    ReplyDelete
  9. Licuta, sînt bune, dar mi-ar fi placut mai picante. Data viitoare schimb dovleacul si pun costita si ardei iute :D

    ReplyDelete
  10. Bucate apetisante, cum nu facusem nici eu pîna acum, a trebuit sa le probez. Mai schimbam si noi "tapetul" :D
    Cum spuneam, data viitoare însa, le fac mai picante.

    ReplyDelete
  11. Ramona, sa ai pofta. Poate le faci tu mai picante si ne spui cum este. Pupic!

    ReplyDelete
  12. Nu am incercat pana acum,dar nu cred ca are ce sa fie rau.Arata tare bine.Pupicei!

    ReplyDelete
  13. Arata foarte bine Maya! Esti o sursa de inspiratie pentru oricine, ai un talent aparte pentru prezentari!

    ReplyDelete
  14. maya spune-mi ,te rog ce inseamna ''rusticala'' ca in lb. romana n-am gasit....

    ReplyDelete
  15. imi place si cu carnaciorci si fara!

    ReplyDelete
  16. Roxana, poate - aroma rustica - ar fi sunat mai bine. Mda, nu cred ca exista vreo aroma rusticala si nici macar rustica :D Astea-s "maysme", dar cei care vor, le înteleg. Poate gasesti în DEX cuvîntul "rustic" si atunci îti vei da seama ce voiam sa spun.
    De fapt, ai vazut ca am dat ca exemplu dovleacul Patisson, si plus de asta am precizat ca Butternut-ul este mai dulceag, aromat, fin... si îmi doream ceva mai picant, mai dintr-o bucata... nu asa fin, mai slab parfumat, adica mai rustic, mai taranesc, mai bostanos.

    Chiar daca mi-am pierdut coerenta(daca o gaseste cineva, o declar nula :P ), sînt sigura ca cel tîrziu acum, ai înteles ce voiam sa spun!

    Salutari maxime, si multumesc de atentionare ;)

    ReplyDelete
  17. Andreea, si mie mi-au placut ambele variante, dar cum spuneam, data viitoare voi alege un dovleac cu aroma mai "bostanoasa" :D

    ReplyDelete
  18. DiaMar, daca nu probam, nu stim :D
    Mai am un 2 Butternuts. Unu din ei îl coc presarat cu zahar si scortisoara, iar în final adaug suc si fileuri de portocale. Mmmm :D

    ReplyDelete
  19. super idee !!!! .... la paste cu dovleac nu m-am gandit ;) ...

    ReplyDelete
  20. Cat, nici eu, pîna nu am vazut la Any :D

    ReplyDelete
  21. Arata tare apetisant! Delicioase tre sa fie! Pupici

    ReplyDelete